РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 35 (14 вересня 2012) 

  • Як Довгань Галактіон «лікував» старий вагон

    Ветеран-залізничник Галактіон Костянтинович Довгань віддав роботі на залізничному транспорті мало не півстоліття. Ще у далекому 1944-му, одразу після звільнення Вінниччини від гітлерівців, п’ятнадцятирічним юнаком він вступив до Козятинського залізничного училища. А на заслужений відпочинок пішов вже у дев’яності роки минулого століття. Весь час працював лише в одному колективі - вагонному депо Жмеринка. Та й посади за всі ці роки змінив лише три. Розпочав поїзним вагонним майстром. Деякий час працював оглядачем-ремонтником вагонів, а останні понад двадцять років був механіком автономних рефрижераторних вагонів.


    Ветеран-залізничник Галактіон Костянтинович ДОВГАНЬ.

    - Такої спеціальності, як поїзний вагонний майстер, сьогодні на залізниці вже немає, - розповідає ветеран. - З розвитком техніки та впровадженням на залізниці нових зразків рухомого складу та його обладнання вона вже втратила свою актуальність. Однак для мене це була перша робітнича професія залізничника, на якій я пропрацював тривалий час.

    Головним нашим завданням було разом з оглядачами вагонів перевіряти на станціях технічний стан вагонів перед відправленням у рейс. А потім вже у складі бригади, разом із головним та старшим кондукторами, супроводжувати поїзди до станції призначення. Я вдячний долі, що у мене на перших порах були досвідчені наставники, які навчали премудростям професії. Це були майстри своєї справи, люди, які пройшли війну і які були для нас - юних випускників училища - авторитетом у всьому. Й досі пам’ятаю прізвища багатьох із них: Галєєв, Леонтьєв, Камєнєв, Півень, Юхименко...

    Розповідаючи про свою роботу на посаді поїзного вагонного майстра, мій співбесідник згадував і про випадки, коли йому та його колегам завдяки досвіду та професіоналізму вдалося запобігти багатьом надзвичайним подіям, зберегти рухомий склад вагони та, безперечно, людські життя.

    - У ті роки на вантажних вагонах використовувалося декілька видів коліс, - розповідає ветеран. - Одні з них (цільнолиті) мали таку ваду, як виникнення тріщин. Щоб виявити ці тріщини під час огляду вагонів на станціях, ми використовували простий і разом з тим ефективний метод: гачком мідного дроту проводили по ободу колеса. І, якщо була тріщина, то цей гачок зазвичай за неї чіплявся. Тож таким методом я й виявив одного разу тріщину під час огляду вагонів на станції Могилів-Подільський. Коли ж доповів про це старшому, мені одразу не повірили. Місцеві оглядачі вагонів перед цим не знайшли цієї тріщини. Довелося доводити свою правоту вже наглядним методом. Я просто вдарив молотком по колесу на місці тріщини - шматочок пошкодженого металу відлетів, і там з’явилася раковина. Відправлення поїзда довелося відкласти. Вагон відправили на ремонт. А я той шматочок металу відвіз у депо у Жмеринку як речовий доказ.

    Іншим разом поїзний вагонний майстер Довгань виявив зміщення ступиці колеса одного з вантажних вагонів. Такі несправності траплялися досить рідко, однак, якби її не вдалося тоді вчасно виявити і вагон вийшов би на маршрут, наслідки були б не прогнозовані.

    - А ми не тільки на колісних парах визначали несправності, - продовжує ветеран. - Під час супроводження поїздів траплялися випадки, коли виявляли пошкодження рейок. Пам’ятаю, як одного разу на перегоні Вендичани - Ізраїлівка, поблизу Могилева-Подільського, довелося їхати в останньому вагоні. Так на одному зі стиків рейок нас так підкинуло, що довелося зривати стоп-кран. Доповів про все машиністові. І коли ми разом обстежили місце події, то з’ясувалося, що там тріснула рейка. Вийшли на зв’язок із черговим, про все доповіли. Рух на дільниці на деякий час зупинили, щоб колійники ліквідували пошкодження. Потім вони нам за це і подякували, що вдалося попередити надзвичайну подію.

    Майже п’ятнадцять років віддав цій професії Галактіон Довгань. Та технічний прогрес на залізниці вніс свої корективи. Вже не було потреби у таких спеціалістах, тож довелося поїзному вагонному майстрові перекваліфікуватися. Набутий досвід допоміг це зробити швидко. Як фахівець він не загубився й на інших посадах, де йому довелося потім працювати. Про що красномовно свідчить звання почесного залізничника, яке заслужив своєю багаторічною сумлінною працею на залізниці.

    Анатолій САДОВЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05