РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (31 серпня 2012) 

  • Андрій СТЕЦЮК: «Випускники училища мають перевагу»

    Напередодні нового навчального року кореспондент «Рабочего слова» зустрівся з директором Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту Андрієм Стецюком і поцікавився, як учбовий заклад підготувався до прийому молодих студентів.

    - Шановний Андрію Олексійовичу, сучасні вимоги до освіти сьогодні значно змінилися. Вони вимагають постійного вдосконалення. Що нового з’явилося в училищі?

    - Реагуючи на потреби в кадрах Укрзалізниці, зокрема Південно-Західної магістралі, наш навчальний заклад, який входить до Європейського союзу освіти і науки і є дійсним членом міжнародної Асоціації «Освіта без кордонів», звернувся до Брюссельського комітету з робітничих професій з проханням щодо надання навчальних програм для впровадження в Україні нових робітничих професій. А саме: складський логіст та транспортний логіст. Вони об’єднують декілька професій, що виведені з реєстру робітничих професій залізниці: обліковець з реєстрації бухгалтерських даних, комірник, водій електрокара, оператор комп’ютерного набору, касир вантажний, агент з постачання, прийомоздавальник вантажу, багажу.

    - Яким буде їх застосування на залізниці?

    - Професії складського логіста та транспортного логіста згідно з концепцією розвитку залізниці, а саме: створення центрального логістичного центру, будуть впроваджуватись на залізниці і широко вже використовуються у світі. Тому ми хочемо впровадити ці професії на ринку праці України, але для цього потрібно запровадити їх експериментально та розробити низку заходів: створення матеріальної бази, над якою ми почали працювати. Та головне - цей фах потрібно внести до каталогу робітничих професій, а також закласти у свідомість людей те, що вона сьогодні необхідна на ринку праці України.

    На даному етапі багато професій технологічно старіють, і від працівників вимагається все більше нових знань, умінь та навичок. На залізниці ці знання ґрунтуються на інтерактивних методах роботи, хорошій професійній та фізичній підготовці кадрів, на умінні швидко орієнтуватися в нестандартних умовах. Тому ми, йдучи в ногу з часом, розробляємо електронні засоби навчального призначення, використовуємо тренажери, що дає можливість максимально наблизити учня до створення виробничих ситуацій.

    Великої популярності у навчальному процесі здобули реалістичні програми-симулятори. Так, наприклад, при підготовці учнів, які навчаються за спеціальностями «Помічник машиніста електровоза» та «Помічник машиніста тепловоза», використовується тренажер з управління локомотивом та усунення несправностей «ZDSimulator», розроблений творчою групою на чолі з інженером-програмістом одного із підрозділів Південно-Західної залізниці В’ячеславом УСОВИМ.

    - Як відбувається процес навчання на цьому обладнанні?

    - Ця програма імітує дії помічника машиніста під час руху поїзда або локомотива. Інтерактивна мультимедійна система створює віртуальну модель кабіни електровоза чи тепловоза та модель місцевості, по якій проходить залізниця. Під час «проходження маршруту» створюються різноманітні стандартні та нестандартні ситуації, які дозволяють учню, використовуючи знання із предметів «Правила технічної експлуатації та інструкції на залізничному транспорті» і «Будова та експлуатація електровоза», зорієнтуватися та прийняти правильне рішення.

    Творча група викладачів і майстрів училища працює над підключенням діючої електричної схеми електровоза ВЛ-80Т та ланцюгів управління та пневматичної схеми тепловоза М62У до персональних комп’ютерів (включення даної схеми та її робота здійснюватиметься за допомогою відповідного програмного забезпечення). Це дасть змогу учням практично зімітувати обов’язки машиніста, закріпити знання теоретичного матеріалу згідно з вимогами ПТЕ та інструкції з сигналізації, інструкції з технічного обслуговування електровозів і тепловозів в експлуатації, інструкції з експлуатації гальм рухомого складу на залізницях України.

    - Чи дозволяє матеріально-технічна база забезпечувати високоякісний учбовий процес?

    - Для надання інтерактивних навичок роботи на залізниці ми маємо 250 комп’ютерів, п’ять мультимедійних кабінетів, є три види інтернету: WiFi, «Інфолайн», «Ого!», виділені хостинги, на яких розміщені сайт училища, сайт Асоціації залізничних училищ України та виділений освітній портал. Кожен викладач має свою сторінку та розміщує свої методичні наробки, плани уроків, навчальну інформацію для учнів.
    У процесі створено освітній портал Асоціації залізничних училищ України, де я б хотів, щоб кожен навчальний заклад розміщував свої методичні матеріали для покращення якості освіти наших учнів.

    - Андрію Олексійовичу, знаю, що училище має широкі міжнародні контакти. Розкажіть про них, будь ласка.

    - Велику допомогу в здобутті залізничних професій дає міжнародна співпраця з навчальними закладами Європи та Росії. Постійно відбувається обмін учнями та педагогами. Неодноразово до нас приїжджали представники міністерства освіти і науки Словацької Республіки, польські і російські колеги та відзначали високу підготовку наших учнів. Вже стало доброю традицією стажування учнів Словаччини на базі Козятинського МВПУЗТ, а наших учнів - у Доправній Академії м. Тренчин, (Словаччина). Цікавим і розвиваючим є проведення євроклубів, які інтегрують професії на рівні міжнародного реєстру професій.

    У серпні 2008 року пройшли процедуру сертифікації компанією Education Society (London) у Міжнародному центрі сертифікації з 12 професій. І це забезпечило місце нашого навчального закладу на міжнародному ринку праці за дванадцятибальною кваліфіка-ційною IES-шкалою.

    - Чи затребувані ваші випускники при працевлаштуванні?

    - У 2008 році 8 учнів Козятинського МВПУЗТ отримали після закінчення училища Сертифікати IES. На даний момент два оператори комп’ютерного набору з бухгалтерським обліком працюють у банках з іноземним капіталом і навчаються на заочному відділенні вузів; два електромонтери контактної мережі працюють в Росії; один кухар; два монтери колії; один муляр працює в Іспанії.

    В 2009 році Сертифікати IES отримало 16 учнів: два кухарі; два кондитери; три монтери колії; чотири електромонтери контактної мережі; один перукар та чотири оператори комп’ютерного набору. З кожним роком зростає кількість учнів, які бажають отримати цей сертифікат.

    Тепер випускники училища мають порівняно з конкурентами на українському та світовому ринку праці перевагу та більші шанси отримати роботу. Даний Сертифікат можна отримати на 14 іноземних мовах, відповідно до обраної для працевлаштування країни.

    Велике значення ми надаємо здоровому способу життя наших учнів. Для цього маємо усі умови: велику спортивну залу, тренажери, безкоштовні спортивні секції, де наші учні можуть займатись та вдосконалювати свою фізичну підготовку.

    - Дякую за змістовну розмову.

    Григорій СЕРГЕЄВ, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05