РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 8 (29 лютого 2008) 

  • Чи розв`яжуться вузли на «нитках» графіка руху поїздів у бік Молдови?

    Передача поїздів на прикордонних станціях - процедура доволі копітка, тому виникає чимало проблем у тих, хто цим займається. Накопичились вони й на залізничній станції Могилів-Подільський, через яку потяги доправляють до Молдови і отримують звідти. Ці проблеми, можна сказати, сплутались у тугий вузол, який почав заважати нормальній роботі не лише цієї станції, а й безпосередньо нашої залізниці.

    Щоб розв`язати ці «вузли», нещодавно у Могильові-Подільському відбулася спільна нарада українських та молдовських залізничників. Робочу групу Південно-Західної залізниці на ній очолював перший заступник начальника галузевої служби перевезень Олег ГОРЕНКО. До її складу також увійшли провідні фахівці головних управлінь Укрзалізниці, заступники начальників окремих служб Південно-Західної магістралі, а також заступник начальника Жмеринської дирекції залізничних перевезень Василь БОГІНСЬКИЙ та деякі інші фахівці.

    Делегацію з Молдови очолював виконувач обов`язків головного інженера державного підприємства «Залізниця Молдови» Олександр ЗАЇКА. А разом із ним до України прибули заступники начальників окремих служб цієї залізниці.


    То пусто, то густо

    Першим для обговорення постало питання про дотримання подачі вантажних поїздів за «нитками» графіка руху, встановленими на період 2007–2008 рр.. Зазначу, що на цей період було оговорено час подачі на станцію Могилів-Подільський чотирьох вантажних поїздів із нашої сторони та стільки ж - із молдовської. Однак, як зазначалось на нараді, наші сусіди цього графіка не дотримуються. Щодоби від 8 до 15 год. від них не надходить жодного потяга. А потім протягом однієї години подається аж два. Але у цей час із Могильова-Подільського необхідно відправляти приміський поїзд, приймати швидкий №47 та відправляти його до Молдови у той же час. Оглядачі вагонів повинні займатись технічним обслуговуванням пасажирських поїздів. Інспектори митного поста, працівники відділення прикордонного контролю та інших служб також у цей період зайняті оглядом пасажирського потяга. Тому немає кому займатись вантажним, і він простоює на станції зайвий час. Крім того, о 18-й годині проводиться зміна інспекторів митниці та огляду вантажу.

    Мало того, що вантажні потяги із-за Дністра надходять не за графіком, вони ще й часто мають не повну масу та малу довжину. Приміром, сусіди заявляють, що буде потяг вагою понад чотири тисячі тонн, а надходить всього на 2 тисячі 800 тонн, та цю масу розміщують у 32-х, а то й 28-ми умовних вагонах. Нашою залізницею такі поїзди курсувати не повинні - економічно невигідно. Тому на станції Могилів-Подільський доводиться займатись їхнім переформуванням. А це обумовлює роботу маневрового локомотива і обов`язково - скорочення часу на виконання інших необхідних технічних операцій.

    Чимало клопоту виникає з питанням, де розміщено щойно перевантажену продукцію, яка надходить від наших сусідів. Доволі часто, при зважуванні вагонів на тензометричних вагах, що встановлено біля кордону, виявляється: цементу чи металу в окремих із них більше, ніж передбачено нормами завантаження. Що робити з таким рухомим складом? Вивантажувати зайвий цемент чи метал? Але на станції Могилів-Подільський для цього немає ні зайвого обладнання, ні людей. А пропустити такі вагони на нашу залізницю - значить грубо порушити правила безпеки руху поїздів. От і доводиться розформовувати потяги, виганяти та повертати назад перевантажені вагони. Це теж додаткова робота для маневрового локомотива, фахівців та й затримка потяга.


    Бізнес по-молдовськи

    Не менше проблем, як відзначали присутні, виникає і з відправлянням вантажних потягів до наших сусідів. Так, при здачі поїздів у комерційному і технічному відношенні не визначено на це нормативного часу. Тому працівники Молдовської залізниці не обмежують себе в часі. Вони, буває, годину, півтори а то й дві переймаються долею одного потяга. А це призводить до порушення графіка руху поїздів. Та, з`ясовується, це вигідно нашим сусідам. Річ у тім, що доправляють потяги з Молдови до Могильова-Подільського і забирають звідси лише сусідські локомотиви. І коли тепловоз перебуває на нашій території понад норму, зумовлену технологічним процесом, то за роботу кожної секції локомотива, а їх дві або й три, наша залізниця сплачує кругленьку суму у швейцарських франках. Тож, виходить бізнес по-молдовськи. Чим довше поїзд приймають, тим більше заробляють.

    Раніше практикувалось, що на станцію Могилів-Подільський із-за Дністра приїздили агент із приймання вантажів та вантажний касир. Один із них оглядав продукцію у вагонах, а другий перевіряв та приймав документи. Сьогодні вони обмежуються присутністю, лише одного агента. І знову ж таки молдовській стороні це вигідно. А нам?

    Та й поводяться агенти з приймання вантажів, за свідченням наших фахівців, не зовсім відповідально. Доволі часто вони «забраковують» якийсь із вагонів, не вказуючи конкретної причини, через яку не можна рухатись далі. Деколи вони не дають добро на доправлення до Молдови вагона з вантажем, мотивуючи лише тим, що їм потрібна консультація з вищим керівництвом. А турбувати начальство вони можуть лише в робочий час, тому вагони мають простоювати з 17 год. аж до восьмої ранку наступної доби.

    Витягувати вагони із уже сформованих потягів доводиться і ще за однієї з причин. Існують квоти на ввезення тих чи інших вантажів. Та наші сусіди не завжди вчасно надають інформацію про обмеження на транспортування якогось вантажу. Коли вантажний потяг, який формується на сортувальній станції Жмеринка, подається до Могильова-Подільського, молдовські агенти можуть заявити: «Цього вантажу ми приймати не будемо». Знову доводиться переформовувати потяг.

    Такою роботою виму-шені займатись і ще з однієї причини. Нашою залізницею прямують лише потяги повної ваги - понад чотири тисячі тонн. Виняток складають поїзди, сформовані із порожніх вагонів. А парк тепловозів на Молдовській залізниці дещо застарілий. Тому їх двосекційний локомотив не може вести потяг такої ваги. Потрібно чіпляти ще один тепловоз або ділити сформований потяг, залишаючи у Могильові-Подільському зчепку вагонів. Таку технологію застосовують частіше. При цьому залишена частка поїзда займає, впродовж тривалого часу, одну зі станційних колій, яких не так багато в Могильові-Подільському.


    Обговорили та ухвалили

    Дискусія велася активно і деколи доходило до суперечок. Та в результаті було знайдено шляхи вирішення деяких із проблем, що розглядались. Зокрема, в протоколі, підписаному керівниками робочих груп, за-значено, що ДТГО «Південно-Західна залізниця» і ДП «Залізниця Молдови» зобов`язуються здійснювати вантажний рух на прикордонному переході Могилів-Подільський - Велчинець на основі визначених «ниток» графіка руху поїздів на 2007–2008 рр.. Для цього план передачі вантажних поїздів на поточну добу мають узгоджувати до 18 год. А з 21 год. диспетчерські служби обох сторін мають планувати передачу потягів впродовж шестигодинних пауз. І визначати, при цьому, якої потужності локомотив має надходити від партнерів.

    Передбачається й ситуація, коли може бути більше вантажних поїздів, ніж ті чотири, що передбачено графіком руху. Тоді диспетчерські служби з обох сторін мають узгоджувати час їх передачі та визначити категорію локомотива.

    При збільшенні вагонопотоку молдовська сторона погодилась відряджати більшу кількість своїх працівників, щоб вони швидше здійснювали прийом та передачу потягів.

    Врахували на нараді й вимогу представників сусідньої країни. Віднині буде здійснюватись огородження потягів, на яких ведеться прийом чи передача. Це для того, щоб випадково не травмувати працівників.

    Згідно з підсумками наради, можна сказати, що багато спірних питань вдалося вирішити. Та, на жаль, не усі. Просто деякі не відповідають компетенції учасників наради. Але від цих «вузьких місць» теж чимало втрачає наша залізниця.

    Скажімо, за роботу локомотивів Молдовської залізниці на нашій станції доводиться сплачувати сусідам. А за додаткову маневрову роботу тепловозів, що виконується з вини молдо-ван, вони не виплачують ані копійки. За простоювання вагонів та поїздів, через нерозпорядність колег із Молдови, також не береться ніякої оплати.

    Чомусь вважається дуже позитивним, що здача наших і приймання молдовських вантажних потягів здійснюються на одній станції в Могильові-Подільському. Але з цього наші сусіди мають прибуток (експлуатація їхніх тепловозів), а ми несемо збитки за маневрові та інші роботи.

    По той бік Дністра, неподалік від мосту, розташовано залізничну станцію Велчинець із більшою, ніж у Могильові-Подільському, кількістю станційних колій. Чи не вигідніше для нашої залізниці було б приймати поїзди на тій станції, а здачу рухомого складу здійснювати в Могильові-Подільському? Чи навпаки. Тоді вийшли б на рівні умови з нашими партнерами. Та й більше «вузлів», що заважають кращому руху поїздів через кордонний перехід за «нитками» графіка, вдалося б розв`язати.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05