РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 28 (27 липня 2012) 

  • Кримінальна любов до деталей верхньої будови колії

    Залізниця і прилегла до неї територія відповідно до чинного законодавства є зоною підвищеної небезпеки. Але найгірше, коли небезпеку створюють люди навмисне. Це стосується тих, хто прагне поцупити кабелі і дроти, частини рухомого складу, покриття колії тощо. Зрозуміло, що багатьом із нас живеться нелегко. Але від того, що здійснено начебто незначний злочин, не мають потерпати інші. Часто, звичайна, на думку «металіста», річ, викрадена із верхньої будови колії, стає причиною трагедії.

    БАРАН ВИЯВИВСЯ СЛАБКИМ

    А ще ж навіть оті звичайнісінькі болти, костилі і навіть стружка від переробки металу на токарському верстаті є власністю того чи іншого залізничного підрозділу і мають цінність у грошовому еквіваленті.

    Так, посеред білого дня, а саме о 16-й годині, нещодавно шепетівчанин Роман Воробей пробрався з велосипедом на територію колійної машинної станції №193, що на Новоград-Волинському шосе. Він, очевидно, добре знав, що тут йому є чим поживитися. Бо взяв із собою два мішки, сумку та рюкзак.

    Поблизу колії зловмисник викрав деталі верхньої будови колії - підкладки Д-65. У результаті розслідування виявилося, що чоловік виніс металу 217 кілограмів, зробив кілька «ходок» - здав його за дві гривні за кілограм. Загалом, як встановлено офіційно, відокремленому підрозділу Шепетівській колійній машинній станції №193 збитки нанесено на суму понад 480 грн. Проти Р. Воробея було порушено кримінальну справу, і він засуджений. На біографію молодої людини тепер, як мовиться, накладено «чорну пляму». І це вплине на все подальше життя.

    Подібне вчинив і мешканець одного з недалеких від Шепетівки сіл на території, що її обслуговує Шепетівська дистанція колії, Володимир Кірушок. Серед білого дня, а саме о 15-й годині 15 хвилин, він вирушив на «промисел» на одну із тупикових колій, де заздалегідь приготованим для того ломом вибив 8 металічних підкладок, металеві костилі. Мета стояла одна - здати вкрадений за гроші брухт. Та про те, що хтось порається на залізниці, було повідомлено залізничниками у лінійне відділення міліції на станції Шепетівка. Оперативники зреагували швидко. Довелося за вчинене відповідати. Адже сума спричинених державі збитків значна.

    Громадянину Ю. Барану в силу певних фізичних обставин самотужки важкувато було до нелегального пункту прийому брухту доставляти чуже майно. Тобто те, що змонтовано для руху поїздів. Отож, до демонтування залізничної колії Ю. Баран залучив С. Мельничука. Якщо під час минулої Великої Вітчизняної війни радянські партизани за такі дії отримували ордени і медалі, то нинішні «месники», а вірніше, просто «металісти», отримали відповідно до чинного Законодавства України строки покарання.

    А що ж було?! Озброївшись металевим ломом, молодики зняли із залізничної колії дві підкладки Д-50, дві Д-43. А ще - 14 костилів, клемний болт. Якщо говорити відверто, то сума заподіяних збитків Шепетівській дистанції колії порівняно незначна. Але у будь-якому випадку негативне втручання у діяльність залізничного транспорту є злочином. Тим паче, якщо це прогнозує трагічні наслідки. Тому Ю. Барана притягнуто до кримінальної відповідальності у вчиненні злочину, передбаченого статтею 185, ч. 2 Кримінального Кодексу України.

    Якщо хтось із читачів газети гадає, що розкрадають і розбирають задля здавання брухту тільки бомжі, п’яниці, то помиляється. Є серед крадіїв і свої. Тобто ті, хто працює у залізничних підрозділах. Маючи при цьому порівняно непогану зарплатню.

    ФРАНЧУК ТА НІКОЛАЙЧУК ПОВЕРНУЛИСЯ НІ З ЧИМ

    Наведемо конкретний факт. Акумуляторник Шепетівської колійної машинної станції №193 Р. Франчук на зварювальному столі побачив невелику рейку. Поруч нікого не було… Велосипедом спробував доправити крадене прямісінько на незаконний пункт прийому брухту, яких у селищі Косецькому поблизу залізниці є кілька. Але… Зашкодили правоохоронці. У результаті - кримінальна справа, покарання. А ще - втрачений на роботі авторитет. Бо хто ж поважає злодія, який працює поруч? Підозра у вчиненому лягає на всіх.

    Вже знайомий із тим, що за злочин треба відповідати, шепетівчанин Валентин Ніколайчук. Адже його вже було у 2010 р. засуджено за крадіжки за статтею 185 Кримінального кодексу України. Здавалося б, молодій людині треба отямитися. Та де там. Адже працювати не хочеться. Ліпше щось поцупити. І ось «клондайк» знайшов на території порізки, ремонту та промивки вагонів вагонного депо станції Шепетівка. Серед білого дня викрав магістральну трубу гальмівного обладнання вагона із з’єднувальним кінцевим краном та рукавом, поручень до піввагона. За даним фактом, про який у міліцію повідомило керівництво вагонного депо станції Шепетівка, було проведено міліцейську перевірку. У ході розслідування підтверджено, що В. Ніколайчук дійсно-таки крадіжку вчинив. І, як результат, порушено кримінальну справу, далі - судимість…

    Як резюме до цієї статті хочеться сказати банальну, але всім відому фразу: «Незнання законів при скоєнні злочинів не означає, що не доведеться відповідати за злочини».

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Під час останньої апаратної наради начальник Південно-Західної залізниці Олексій Мефодійович КРИВОПІШИН наголосив на тому, що кожний випадок крадійства слід прирівнювати до терористичного акту. І це справедливо, адже навіть через один вкрадений закладний болт, гайку скріплення може статися непоправна біда.

    Заходи з унеможливлення випадків крадійства деталей верхньої будови колії (ВБК) - документ на багатьох аркушах. Але масштаби крадійства ВБК завдяки нашому ознайомленню із відповідними актами надто відчутні. За даними служби відомчої охорони Південно-Західної залізниці серед тих, кого було затримано «на гарячому», кожний десятий - залізничник. Серед них часом зустрічаються і горе-керівники виробництва.

    Це врешті-решт мерзенні факти. Мова не про неписьменного чеховського «Зловмисника», а про людей, які свідомо йдуть «на дєло». До якого ж «плінтуса» треба впасти, щоб так розтоптувати честь залізничного фаху?! Чи зможуть пройнятися умовляннями ті, хто ганьбить власне себе, родину?! Або лише суворі накази та лава підсудних можуть зупинити злодіїв...

    Пригадуються рядки із історичного нарису російського письменника Валентина Распутіна про інженерів-колійників: «Это была интеллигенция крепкой кости и здорового духа, у которой не могло явиться разрушительного настроения уже по одному тому, что призванием её было строить, укреплять, облагораживать жизнь… Это были образованные и благожелательные люди, спокойные и неутомимые, чьи добрые качества вырабатывались опять-таки профессиональным служением и духовным совершенствованием…»

    Варто у зв’язку із цими роздумами відомого письменника другої половини XX - початку XXI ст. віддати подумки належне тим, хто залишив нам великий спадок для удосконалення галузі і аж ніяк не для нехлюйства та безгосподарності.

    Кримінальна любов до деталей верхньої будови колії. За таке «збочення» варто відповідати за Законом.

    Андрій КОВАЛЬЧУК, старший слідчий лінійного відділення на станції Шепетівка УМВС України на Південно-Західній залізниці, майор міліції
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05