РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 24 (29 червня 2012) 

  • Варто знову сідати за букварі?


    «Оглядач-ремонтник із Шепетівки Віталій САВЧУК з усіма теоретичними та практичними завданнями справився на відмінно», -
    вважає інструктор з експлуатаційно-технічних питань Жмеринського вагонного депо Роман БОНДАРЧУК (ліворуч).

    Перед початком конкурсу професійної майстерності оглядачів-ремонтників вагонів (ОРВ), що відбувся днями у Жмеринському вагонному депо, яке очолює Володимир СВИНАРЧУК, залишався деякий час. Вирішив роздивитися кабінет з технічного навчання. Кімнату вщерть наповнено наочними експонатами. Тут і там таблиці з охорони праці, зразки механізмів та інструментів, що застосовуються в роботі ОРВ. Наочні навчальні програми дозволяють вивчити за елементами кожний вузол вагона. Це врешті-решт сприяє застосуванню практичних навичок у повсякденній роботі оглядачів-ремонтників. Знайшлося місце проекторові, персональним комп’ютерам - все спрямовано, щоб донести необхідну інформацію. Як тут не вчитися, зокрема ремонтникам рухомого складу? Умови створено, було б бажання.

    Про парадний костюм і не лише про нього


    Несправність будь-якої деталі або вагонного вузла вміє швидко знаходити Віталій СИДОРЕНКО.

    Учасники конкурсу оглядачів-ремонтників на Південно-Західній магістралі відбуваються щорічно. Ясна річ, серед учасників цікавого з багатьох точок зору заходу - кращі робітники депо, які довели на подібних змаганнях, правда, на рівні рідних колективів, що мають право позмагатися на більш високому фаховому рівні. Але, як вдалося пересвідчитися на власні очі членам комісії, до складу якої увійшли керівники галузевої вагонної служби, заступник начальника вагонного депо ст. Жмеринка Микола БАКА, інструктор Жмеринського вагонного депо Роман БОНДАРЧУК, не всі робітники були так, як треба, готові до змагань.

    - Такі заходи додають до наших трудових буднів незабутню навіть з роками мить змагань, а з ним - відчуття власної необхідності у справі запобігання надзвичайним ситуаціям, - вважає виконувач обов’язки заступника начальника галузевої вагонної служби Олександр КИРИЛЮК.


    Переможці цьогорічних змагань оглядачі-ремонтники Віталій СИДОРЕНКО (ВЧД Дарниця), Микола САВЧУК та Віталій САВЧУК (ВЧД Шепетівка).

    Згодом від організаторів залізничного заходу його учасники почують про те, що кожний оглядач-ремонтник вагонів, якщо він знає власну справу досконально, є своєрідним кістяком власних підрозділів у сфері гарантування безпеки руху поїздів. Від того, як спрацює кожна зміна на лінії, залежить, врешті-решт, спокій на коліях станцій і перегонах.

    Конкурс - це змагання, в яких перевіряються теоретичні знання й практичні навички, проводяться іспити з охорони праці. Члени комісії дуже прискіпливо відносились до зовнішнього вигляду учасників змагань. Оцінювався також стан робочого взуття. Адже відомо, що, приміром, задля запобігання понівеченням людських кінцівок необхідні захисний одяг та відповідне взуття. Тут про парадний костюм та модельні туфлі варто забувати…

    НЕ ПОМІЧАЮТЬ ДЕФЕКТИ. ХОЧ ПЛАЧ

    На старт, озброївшись у першу чергу теоретичними знаннями, вийшла перша команда. Задачі для перевірки фахових знань та питань з охорони праці - не з легких. Але це з точки зору кореспондентів. Приміром, як правильно відповісти, хто є головною функціональною ланкою у роботі за системою інформації «Людина на колії»? Виявляється, локомотивна бригада.

    Застосувати практичні знання всі 14 учасників дорожніх змагань мали у 10- хвилинний термін. Це якщо вчасно прибудеш на допоміжні колії Жмеринського вагонного депо після здавання теоретичних іспитів.

    Команда квапиться на полігон. Ті, хто досліджував безпосередньо вагони, займають місця за комп’ютерами.

    Сигнальні жилети, перекинута через плече сумка із повним набором вимірювальних інструментів, а також найголовніший контрольний молоток у руках. Ця екіпіровка була до послуг від організаторів змагань. Дивувало останніх, що деякі із учасників не брали для огляду «хворих» цементовозу та піввагона спеціальну торбинку, де містилися усі необхідні шаблони для замірювання габаритів основних деталей та вузлів рухомого складу. Чомусь не стали у нагоді вимірювальні інструменти для ОРВ депо ст. Жмеринка Олександра ТОДОСЮКА, його колеги з ВЧД Коростень Миколи ТРОФИМЧУКА. А оглядач-ремонтник з ВЧД Ворожба Вадим ЦАПЕНКО, який насмілився займатися оглядом рухомого складу, не зважаючи на конкретні, затверджені у галузі, технології, завоював власні бали лише за «присутність» (13 місце). Недалеко від нього виявився й оглядач-ремонтник з вагонного депо ст. Коростень М. Трофимчук (14 місце).

    Не помічали, хоч плач, розрегулювання важільної передачі, неправильне положення вагонного буксового вузла, несправності в автозчіпному пристрої більшість з присутніх. Приємно вразив членів комісії Віталій СИДОРЕНКО (ПТО ст. Київ-Волинський) який, одночасно із основними «сюрпризами» від організаторів конкурсу, виявив гострий накат гребеня колісної пари, тріщину у замкоутримувачі автозчепного пристрою тощо. В його вмілих руках відповідні шаблони видавали «на гора» безліч підступних несправностей. Здавалося, незначні вади залізного вузла. Та це, як розцінити. Іноді тріщина у замку автозчепу призводить до трагічних наслідків під час розчеплення рухомого складу, що перебуває у дорозі. Тріщини у гальмівних шлангах, невідповідність галузевим стандартам іншого відповідального обладнання - на все це звертали увагу кореспондентів присутні керівники галузевої вагонної служби. І знову до приємних фактів. Павло САНДУГЕЙ (ВЧД ст. Козятин - 5 місце) на власні очі виявив тріщину у колісній парі. У той час, як деякі з його колег не могли почути мелодію «хворого» диску, простукуючи колесо молотком.

    - Основні несправності всі присутні на конкурсі оглядачі-ремонтники вагонів виявили, - підіб’є підсумки один із членів комісії, інструктор з експлуатаційно-технічних питань Жмеринського вагонного депо Роман БОНДАРЧУК.

    ДОБРЕ БУЛО Б ПРОАНАЛІЗУВАТИ…

    Тепер про пам’ятне. Приємні враження від роботи представників депо ст. Шепетівка. Увага, відмінні знання з технології огляду рухомого складу, чітке виконання інструкцій про те, що необхідно застосовувати при заповненні довідки ВУ-45 про справність системи автогальм. І ось тут вирішив поділитися роздумами із читачами. Уявіть, як свідчить протокол, куди занотовано результати змагань, лише троє із 14 учасників правильно заповнили означений документ. Саме він має видаватися робітниками пункту технічного огляду рухомого складу. Жоден машиніст не має права відправити поїзд за маршрутом, не отримавши довідку. Отже, на оглядачах-ремонтниках лежить особлива відповідальність. Адже після них поїзд оглядати вже нікому. Як на мене, 80% конкурсантів, які не знають, як правильно заповнювати важливий документ, це, як кажуть, величезний перебор. Варто знову сідати за букварі!

    На жаль, не побачили ми, «коронного» виду конкурсу, що застосовується на подібних заходах, які проводить Укрзалізниця. Маємо на увазі, збирання та розбирання автозчіпних пристроїв. Не дочекалися від організаторів і аналітичного розгляду після виступу кожного з учасників змагань. А питання до керівників конкурсу все ж були. Приміром, на відповідність запитань, що ставилися під час теоретичних іспитів, вимогам сучасних галузевих інструкцій. Звідси й виникали певні непорозуміння між членами комісії та оглядачами-ремонтниками вагонів. Через гарячі й довгі обговорення деяких із них час на аналіз виступів кожного з учасників швидко сплинув. Де там вже до конкретних зауважень?!

    Тепер про те, як розподілилися перші та останні командні місця. Перше - ВЧД Шепетівка, друге - ВЧД Жмеринка, третє - ВЧД Козятин.

    Зараз - про аутсайдерів - шосте - за «умільцями» з ВЧД Конотоп, сьоме - останнє - за їхніми колегами - коростенцями.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05