РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (15 червня 2012) 

  • У чому притягальна сила «лебедянки»?


    Увага! Ретро-поїзд.

    Про український залізничний туризм поки що говоримо мало. Думаю, цьому є доволі зрозуміле пояснення. Про відродження колишньої слави коротких та довгих подорожей сталевими коліями, які були популярними за радянських часів, чув давно. Де-не-де прозвучить ідея щодо прокладення маршруту залізничним Прикарпаттям або Волинню. І все на тому. А про те, що 10 червня п.р. від першої платформи Центрального вокзалу щойно відреставрований паровоз легендарної серії Л відправить мешканців та гостей столиці кільцевим маршрутом навколо Києва, кореспонденти дізнались незадовго перед стартом ретро-поїзда.


    «Це у вагоні - кондиціонер, а у будці машиніста - плюс 40°С», - запевнив нас машиніст паровоза Іван ПРИХОДЬКО.

    Що цікавило та спонукало відправитись у перший рейс колег-журналістів та десятки бажаючих, яких радо запрошували диктори столичного вокзалу?


    З мрією про далекі подорожі.

    Все про локомотив. Починаючи від надпису за давньою орфографією на будці машиніста «СНОВСКЪ», закінчуючи будовою основних ходових частин легендарного вантажного паровика серії Л. Що не кажи, а народ у нас допитливий. Мимоволі прислухались до запитань, а також докладно записували відповіді, які надавали начальник галузевої локомотивної служби Південно-Західної Володимир ЛИТВИНЕНКО, його перший заступник Микола АНДРІЯШ та головний інженер галузевої пасажирської служби Олександр ЯСИНЕЦЬКИЙ.


    «Будеш машиністом?».

    Спочатку - про Сновськ. Таку назву мало майже 80 років тому мальовниче містечко Щорс (на берегах р. Снов), що на Чернігівщині. Тепер у місцевому локомотивному депо умільці дають друге життя локомотивам, які давно пережили свій гарантійний вік.

    Відповіді на будь-які запитання від зацікавлених незадовго перед відправленням туристичного поїзда надав машиніст «лебедянки» Іван ПРИХОДЬКО. Запитання про будову основних частин локомотива торкаються, як говорять, усіх усюд залізної машини - від тендера до котла, від колісних пар до пароперегрівача. Зацікавлені та трохи, як здалося, спантеличені від гудіння машини подорожні раз по раз ставили повноголосі запитання через відчинене вікно будки паровоза. Лаконічні й водночас цікаві відповіді надавали справжні знавці своєї справи.

    Останній гудок паровоза. Квапимося до затишного вагона, що «межує» із вагоном-рестораном. Отже, щонайменше, всебічний відпочинок за філіжанкою кави і бутербродами гарантовано.

    Червоного кольору із білою окантовкою колеса, що приведені у рух від потужної парової машини через масивні дишла, поступово набирають хід. За вікном - красень Київ.

    Дорогою обмінюємось першими враженнями із колегою Ксенією ГАБРІАДЗЕ - журналісткою одного з київських інтернет-видань, якій цікаво все, що відбувається на терені столичної магістралі.

    Спочатку вона ділиться думками щодо того, про що почула від І. Приходька та його помічника Олександра БІГУНА. Уяву К. Габріадзе вразила розжарена топка паровика, прилади і важелі кольору вогню і диму - червоно-жовті та сірі. Ця гама кольорів є не випадковою. Таким чином легше керувати норовистою механікою та гідравлікою, теплотехнічними та паровідвідними пристроями.

    До розмови приєднуються більш обізнані журналісти. Дізнаємося про те, що пращури паровиків серії Л ще на початку минулого століття без навантаження могли досягати швидкості до 200 км/год. Правда, подорожні не були у змозі так швидко пересуватися, адже тогочасне колійне господарство не забезпечувало надійну гарантію експлуатації колійних ниток. Саме тоді і затверджується звична конструкція паровоза, яка використовуватиметься впродовж усього ХХ століття. Аж до закінчення епохи паровозобудування.

    Слово - до слова. І ось поволі дізнаємося, що професія конструкторів паровозів свого часу була дуже престижною. Після Жовтневої революції СРСР таких фахівців, талант яких завжди високо цінувався, майже не залишилось. Однак незабаром цю професію освоїла творча молодь. Найдосвідченішим творцем машин у колишньому Союзі вважався Лев ЛЕБЕДЯНСЬКИЙ, головний конструктор Коломенського паровозобудівного заводу, який встиг не лише сконструювати добрий десяток оригінальних серій локомотивів. За своє життя він встиг зустріти тепловозну та електровозну епохи. До речі, локомотив, який було надано для подорожі столичною магістраллю, було побудовано за кресленнями і розробленою технологією на Ворошиловградському паровозобудівному заводі у 1954 р.

    «Майже 60 років, а все як новий». Такі «компліменти» на адресу машини чулися звідусіль.

    …За вікном вагона - мальовничі береги вічно молодого Дніпра, печерські пагорби, золотом милують око сонцеликі дзвіниці Лаври, трудівник - річковий порт, новобудови, що тут і там закривають денний горизонт… Ми опиняємося серед ландшафтного різнобарв’я столичних парків. Сирець, Нивки, борщагівські діброви, залізничні станції, пасажирські платформи. Для тих, хто зустрічав наш ретро-поїзд, перебуваючи біля залізничних колій, це справляло незабутнє враження. Багато кому вдалося залишити у власних мобільних телефонах світлини із зображенням себе шановного на фоні паровика, що рухався. Хтось із колег підмітив, що тепер у світовій павутині буде безліч фотознімків на фоні Київського ретро-поїзда.

    З вагонних динаміків лунає 140-річна історія функціонування столичної магістралі. Пасажири поступово заповнюють вагон-ресторан. Час насолодитися фірмовими стравами. Сьогодні це - кава, чай, різноманітні прохолоджувальні напої, печиво та бутерброди. У планах - пригощати подорожніх смачними обідами.

    Між іншим, плавний хід паровоза дозволяє смакувати будь-якими стравами у вагоні-ресторані, не переймаючись, що від розгойдування щось проллється на власний одяг або на вбрання сусіда. Під час обговорення це також не залишилося поза увагою з боку наших колег.

    Які враження залишаться у нас? Паровоз і до сьогодні є машиною, яка володіє своєрідною притягальною силою для людей, які полюбляють залізничний туризм. Добре, що саме Південно-Західна стала піонером у справі відновлення цього цікавого виду подорожування.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05