РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (25 травня 2012) 

  • Як прочистити мізки правопорушникам?!

    У кінці минулого року Верховна Рада України розглянула та ухвалила у першому читанні проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення правил руху через залізничні переїзди та перевезень пасажирів автомобільним транспортом».

    Зокрема цим законопроектом пропонується значно підвищити суму штрафів для водіїв, які допускають порушення правил руху через залізничний переїзд, і встановити його у розмірі від двадцяти до двадцяти п’яти неоподаткованих мінімумів доходів громадян. А у деяких інших випадках подібних порушень передбачаються й значно суворіші покарання. Звичайно, до ухвалення у цілому цих змін до Закону ще можуть бути певні корегування, однак зрозуміло і те, що боротьбу з такими порушеннями потрібно вести жорсткіше, бо це стосується, у першу чергу, життя людей.

    У Козятинській дистанції колії зараз діє 96 залізничних переїздів, і майже на половині з них здійснюється інтенсивний рух автомобільного транспорту, зокрема і автобусне сполучення між населеними пунктами. І саме на цих переїздах трапляється найбільше порушень. Передусім - це ігнорування попереджувальних знаків звукової та світлової сигналізації. Деякі горе-водії не бажають зачекати перед шлагбаумом якусь хвилину-другу і пропустити поїзд, а намагаються переїхати переїзд мало не перед самим локомотивом, навіть не замислюючись над тим, наскільки небезпечні такі витівки.

    Чи можна з цим боротися?

    - Важко, - зізнається головний інженер дистанції колії Олександр МАЗУР. - Ми ж не державна автоінспекція. Покарати порушників не маємо жодних законних підстав. А якщо наші чергові на переїздах намагаються зробити зауваження порушникам, то часто чують на свою адресу брутальну лайку, а то й погрози. У такій ситуації працівники залізниці можуть ще записати номер автомобіля, що проїхав через переїзд з грубим порушенням, і надати ці дані у територіальні органи автоінспекції. Однак, зазначу, що дієвість від цього дуже низька. Минулого року таких листів-доповідей ми надіслали до органів ДАІ понад два десятки. Вже цього року до них додалося ще шість. А якщо судити з тих відповідей, які ми отримали від «ДАІшників», притягнуто до відповідальності за всі ці порушення аж ... одного водія. Тож висновки робіть самі.

    На думку фахівців, найбільш дієвим у таких випадках методом боротьби із порушниками могло б стати встановлення на залізничних переїздах відповідних загороджувальних пристроїв (ЗБУ), які унеможливлюють переїзд через залізничні колії. Технологія зрозуміла: коли спрацьовує попереджувальна сигналізація, дорога перекривається шлагбаумом з бар’єрними установками. Вони вже є на багатьох наших залізничних переїздах з інтенсивним рухом автотранспорту. Щоправда, на території обслуговування Козятинської дистанції колії їх ще не впроваджено жодного. Поки що.

    З настанням дачного сезону рух на наших автошляхах збільшився. А попереду вже й період літніх відпусток. Обов’язково буде чимало таких, хто завжди кудись поспішає, у тому числі й переїхати залізничний переїзд. Можливо, що введення нових підвищених штрафів за порушення правил руху через залізничні переїзди охолодить горе-водіїв.

    ВІД РЕДАКЦІЇ

    Про що подумалося після ознайомлення із журналістським матеріалом. Будемо відверті. Системи відеоспостереження, якими залізничники нині обладнують активні з точки зору автотранспортних потоків переїзди, дають змогу оперативно фіксувати порушення та порушників. Проте, на відміну від законодавчих норм європейських країн, в Україні відеофіксація не є правовою підставою для покарання порушників.

    Річ у тім, як неодноразово наголошували керівники главку безпеки руху та екології Укрзалізниці, в Україні діє складний механізм стягнення штрафу за порушення правил проїзду через залізничні переїзди. А саме: потрібно зафіксувати факт порушення, зупинити авто порушника, встановити його особу, скласти протокол про адмінпорушення, винести постанову про притягнення до адміністративної відповідальності. І лише сукупність усіх цих складових дає підстави для стягнення штрафу. Але ж водій-порушник не чекатиме на прибуття співробітників ДАІ, які складатимуть відповідний протокол. Саме тому левова частка порушень, які трапляються щодня, залишається безкарною.

    Важко не погодитись із думкою про те, що розмір штрафу не має такого значення, як, приміром, усвідомлення невідворотності покарання за порушення. Тобто, якщо водій знехтував правилами проїзду через переїзд, він має усвідомлювати, що за будь-яких обставин його буде притягнуто до відповідальності. В ідеалі це виглядало б так. За кожний проїзд, приміром, перед закритим шлагбаумом, водія притягували б до відповідальності. Тоді, можливо б, кількість порушень пішла би на спад.

    Щороку на утримання залізничних переїздів українські залізниці витрачають майже 300 млн. грн. і ще понад 40 млн. грн. йде на оснащення переїздів новітніми технічними засобами. Усі ці заходи фінансуються із галузевого бюджету. Чи доживемо до тих часів, коли ефект від вкладених у пристрої на залізничних переїздах коштів сприятиме унеможливленню виникнення аварій? Як казав класик, справа не у грошах. Причини виникнення бажання здолати залізничні бар’єри, заховані у мізках потенціальних порушників. Як їх прочистити? Якби на законодавчому рівні відеофіксація стала би правовою підставою для покарання, очевидно, співробітники ДАІ змогли б освоїти відеозйомку, приміром, біля залізничних переїздів. Віще око ще нікому не заважало…

    Анатолій САДОВЕНКО, Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05