РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (20 квітня 2012) 

  • Досвід - вагомий набуток, щоб передавати молоді

    Ветерани залізниці… Сивочолі люди з величезним багажем життєвого досвіду і мудрості, які творили міць магістралі, країни. Наскільки сьогодні важливим є для молодого покоління спілкування з ними. В цьому переконувалася не раз. Це навіть цікавіше і захоплююче, аніж прочитаєш хорошу книгу, бо нічого немає ціннішого від щирого спілкування з людиною. Неначе здійснила екскурс в історію Коростенського залізничного вузла 1960-1990 рр., поспілкувавшись нещодавно з колишнім НОДом Афанасієм Євгенійовичем КАЛЕНИКОМ. На цю історію поглянула через призму його трудового шляху, по якому він ішов з честю, з наполегливістю професіонала, організатора, керівника й просто порядної людини.

    РОЗМОВУ ПОЧАЛИ З ВИТОКІВ ЙОГО ДИТИНСТВА. У довоєнні роки життя в с. Старики Білогорського району на Хмельниччині мало чим відрізнялося від інших сіл. У турботах про хліб насущний, у полі, в коморі постійно були його мешканці. У тому числі й батьки мого співрозмовника. А.Є. Каленика з дитинства було привчено до праці, до дисципліни. Коли йому було 12 років, помер батько, тож чимало господарських справ лягло на його плечі. Та це не заважало йому успішно навчатися в школі. Особливо ж подобалися хлопцеві фізико-математичні дисципліни. Не раз перемагав на олімпіадах різного рівня. Коли ж прийшов час обирати професію - вступив до Харківського залізничного інституту. Навчався з великим бажанням і з не меншими успіхами. Згадує Афанасій Євгенійович, як у студентські роли перемагав у конкурсі з вищої математики, спробував себе і в науковій роботі. Мав шанс залишитися працювати в цьому навчальному закладі. Однак - обрав інший трудовий шлях.

    Почався він для вчорашнього студента, який отримав диплом із відзнакою, з тогочасного Шепетівського відділка. Спочатку деякий час працював черговим по станції Староконстянтинів. Зовсім скоро його призначили начальником станції Жизниківці. Там молодий залізничник проходив своєрідну школу, що додало гарту для подальшої роботи. Як грамотно і відповідального фахівця його згодом перевели працювати поїзним диспетчером. Після того, як Шепетівський відділок реформували, поїзним диспетчером почав працювати в Коростенському відділку.

    Запитую в А.Є. Каленика, які були особливості в роботі відділка в 70-ті роки. Говорить, що статус одного з найбільших вантажних відділків Коростень мав і тоді. Як і нині, відправлялося багато будматеріалів, лісу. Оскільки в регіоні розташовувалося на той час ряд військових частин, то транспортувалася часто техніка. А іще дуже багато восени відвантажували «другого хліба», який гарно врожаївся тоді на коростенських нивах (чого не скажеш про сьогодення).

    У БІОГРАФІЇ АФАНАСІЯ ЄВГЕНІЙОВИЧА було ще немало кар’єрних сходинок. Заступник начальника відділу перевезень, згодом начальник цього підрозділу, головний інженер, заступник начальника відділка… Ветеран згадує, що це був час розвитку колійного господарства, встановлення обладнання СЦБ, автоблокування, період розквіту житлового будівництва для працівників…

    А в 1981 р. Афанасій Євгенійович став НОДом. Найпам’ятнішим для нього був день, коли на пероні в Коростені зустрічали першу електричку з Києва, в кабінеті якої, разом з машиністом і помічником, їхав начальник залізниці Борис Олійник… У подальші роки, коли керував відділком Каленик, було ще немало запроваджено нововведень, зведено будов… Щоденна напружена робота, спілкування з людьми, які зверталися до нього з різних питань - виробничих, соціальних, очікуючи конкретних рішень. Вирішували, допомагали в усі роки.

    А ось 1986 р. забути Афанасій Євгенійович не зможе ніколи. Аварія на ЧАЕС змусила залізничників працювати не тільки в надзвичайно напруженому ритмі, а й в умовах радіаційного забруднення. Доводилося вирішувати оперативно низку питань, з якими досі не мали справи - евакуація населення, контроль за радіаційним фоном, дезактивація рухомого складу тощо. Складно було й тому, що тривалий час не надходило повної інформації про катастрофу і її наслідки. Одночасно з виробничими питаннями керівник відділку разом з профспілками відразу ж стали піднімати проблеми соціального захисту щодо потерпілого населення, оздоровлення дітей залізничників, забезпечення необхідною діагностичною апаратурою відділкової лікарні… Головне - задачі розв’язувались.

    Від цієї обширної теми, яка, з усього видно, А.Є. Каленику болить і досі, переходимо й до інших. Зокрема поцікавилася, які, пріоритети були в нього у роботі з кадрами, в тому числі й з молоддю. І, як не дивно, мій співрозмовник почав знову з гарячих чорнобильських днів.

    Під час тих екстремальних місяців роботи було дуже добре видно - як і хто із працівників, керівників підрозділів може організувати процес, миттєво зреагувати, прийняти правильне рішення. Звісно, ті, хто зарекомендував себе з позитивного боку, не лишилися не поміченими. На таких чекали нові виробничі висоти.

    Афанасій Євгенійович каже, що мав інтуїцію відносно перспективних залізничників. І ще вважає, що здібний спеціаліст не має довго працювати на одному місці, йому потрібно давати шанс професійного зростання.

    Пропрацював НОДом А.Є. Каленик до 1995 р., підготувавши собі гідну заміну - В.В. Яременка. Роботу на залізниці Афанасій Євгенійович продовжував ще до недавнього часу. Нині - на заслуженому відпочинку. Має чимало високих відзнак від керівництва залізниці. А ще свого часу йому було присвоєно і звання «Почесний громадянин м. Коростеня». Тобто, це людина, яка своєю працею на благо залізниці, держави заслужила повагу і визнання. А його досвід є важливим надбанням для молодшого покоління коростенських залізничників.

    Оксана КЛИМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05