РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 14 (20 квітня 2012) 

  • Вагон - лабораторія, колектив - сім’я

    Життя проходить на колесах. Цією фразою залізничників не здивуєш. Та дехто з тих, хто вперше прийшов у такий колектив, може занепокоїтись. Точніше, не кожен пройде ці випробування. Постійні та ще й довготривалі відрядження, відповідальний та напружений робочий процес та ще й іспит колективом не всім під силу… Не прижився, та й годі. Та сьогодні наша розповідь не про таких. А про колектив, який у багаточисленних випробуваннях локомотивів, випробував, насамперед, себе і який працює з користю для магістралі. З начальником тягово-енергетичної вагон-лабораторії (ТЕВЛ) Сергієм ВАСИЛЬЧЕНКОМ про зустріч домовились заздалегідь. Коли ми з фотокореспондентом, півгодини блукаючи коліями, все ж знайшли вагон, нас зустріли привітно. І під час розмови складалося таке враження, що ми всі - старі добрі знайомі, котрі зібралися погомоніти про те, про се. Та спочатку - про специфіку.

    ТЕВЛ, або ще його називають динамометричний вагон, спеціально обладнаний для різноманітних досліджень та іспитів локомотивів у процесі руху та у всіх режимах тяги. Саме він, вірніше, його фахівці, після поїздки, обробки та узагальнення матеріалів видають не побажання, а конкретні рекомендації до дії. При складанні графіка руху поїздів вони є нормативною базою, для машиністів - програмою ведення поїзда, для вчених - напрямками для подальших досліджень, для конструкторів - оцінкою роботи кожного агрегата локомотива.

    А сьогодні дослідження, проведені фахівцями вагон-лабораторії, допомагають удосконалити графік руху, зняти обмеження по швидкостях на перегонах тощо. І при всьому тут присутня галузева економіка, безпека руху поїздів, використання ресурсу не лише локомотива, а й колії, вагона, енергетичних приладів, автоматики регулювання руху поїзда. Ці всі показники направлені на енергозбереження і дають позитивні результати.


    Інженер В’ячеслав СТРАЖЕЦЬ, начальник ТЕВЛ Сергій ВАСИЛЬЧЕНКО та інженер Леонід ЯКИМЧУК.

    Питання впровадження заощаджувальних технологій нині набуває першочергового значення. Зменшенню витрат сприяє оптимізація графіка руху та скорочення кількості неграфікових зупинок. Із застосуванням тягово-енергетичних вагонів-лабораторій вдається визначити оптимальні швидкості на перегонах. Отримані результати свідчать про значні резерви.

    Технічне оснащення тягово-енергетичної лабораторії пережило часи розвитку механіки, електромеханіки. Сьогодні лабораторію обладнано на високому та сучасному рівні, що дозволяє з високою точністю визначити режим роботи досліджуваного локомотиву з реєстрацією у цифровому форматі всіх вимірюваних параметрів. Інформаційно-обчислювальний комплекс дозволяє робити найточніші розрахунки. Наприклад, витрати електроенергії на шляху до 1 км можна розраховувати до десятої долі кіловат-годин.

    Якими б не були розумними комп’ютери, без людей вони ще не навчились працювати. І саме колектив, або як вони себе називають «сім’я», і є серцем цього вагона, його двигуном. Тож знімаючи показники, говорячи мовою інженерів, життя та роботи колективу, можу вас запевнити: прекрасна родина, об’єднана не лише роботою, а й відношенням до неї, до життя. Наше спілкування приносило задоволення: жарти змінювались технічними характеристиками, і навпаки. У розмові брали участь усі, хтось - більше, хтось - менше. Що приємно, до неї готувались: показавши нам відповідну літературу, фото. Хочу зазначити, що такого, колективного, підкреслюю, почуття гумору, впевненості та оптимізму я давно не бачила і не відчувала.

    Вони називають свою роботу цікавою, та водночас такою, що потребує зміни режиму життя. Відрядження, бувало, тривали й до місяця. Як кажуть, все, що у них у житті відбувалося, було тоді, коли вони - у відрядженні. Ось така філософія з психологією. За штатом у тягово-енергетичній вагон-лабораторії працює 9 осіб: начальник, 4 інженери та 4 провідники.

    Знайомимось. Одним з тих, кого тут не дуже злякали, й став Сергій Васильченко. Сергій Миколайович зумів скласти іспит на витривалість і замінив на посаді колишнього, нині покійного, начальника Віктора Семененка. І, як кажуть, прижився. Бо мав за плечима і стаж роботи машиністом тепловоза і слюсарем в електромеханічному цеху. Тож залізницю, як і техніку, знає. А до відряджень вже не звикати.

    Леонід ЯКИМЧУК виявився старожилом. 21 рік працює в лабораторії. Колишній військовий. Та, як каже сам, колишніх військових не буває. Працював на станції наведення ракет, тож націлитись на результат вміє. Прекрасна технічна та загальна підготовка плюс дисципліна, що дала служба у війську, дозволили швидко опанувати нову професію і стати у ній фахівцем. Згадує своє перше відрядження… «Тоді жінка на тиждень їсти наготувала. А зараз запитує: «То коли ти вже там їдеш?» Ось такі зміни у настрої прекрасної половини людства, - усміхаючись, розповідає Леонід Іванович.

    Сухінічі, Брянськ, Конотоп, Бахмач, Жмеринка, Одеса, Харків, Чернівці, Львів, Хмельницький. Коли була можливість, обов’язково подорожували новими містами. Леонід Іванович брав для таких випадків із собою велосипед. Щоб світ подивитися. На запитання, чи подарунки привозите, мій співрозмовник з легкою іронією відповідає: «Так, колись возив із Сухінічів - м’які іграшки, зі Жмеринки - сало. Це сьогодні - все із Китаю».

    Багато цікавого того дня почули ми й про Віктора Семененка та його дружину, яка працювала у вагоні провідником. «А ще подорожувала з нами їх собака Айка, - розповідають. - Все було документально оформлено: і паспорт, і санітарна довідка. Та одного разу прикордонний пес все ж таки намагався дізнатися більше про нашу Айку. Та вона встояла».

    З 2004 р. після закінчення УкрДАЗТ (колишній ХІІТ) працює тут Іван ЮРЧЕНКО. «Ось сину Максиму з останньої поїздки «привіз техніку», - показує на іграшковий самоскид. Трохи задумавшись, розповідає про те, що довелося, як кажуть, й «вільних хлібів» пошукати, та стабільність і впевненість знову привели на залізницю. Та й дружина вже звикла. Хоча чия половинка не хоче, щоб чоловік завжди був поруч?!

    Сам обрав цю роботу теж після закінчення Державного економіко-технологічного університету транспорту Вадим СЛОБОДЯН. «Дипломну роботу писав за «секретами» устаткування та обладнання нашої вагон-лабораторії», - каже він. Хоч він і наймолодший за стажем, лише півроку працює, та впевнений у подальшому розвитку можливостей для проведення випробувань з високою якістю та мінімальними затратами.

    В’ячеслав СТРАЖЕЦЬ - інженер II категорії, магістр, прийшов до лабораторії за на-правленням у 2007 р. Перша п’ятирічка, як колись міряли історію, випробувала його, і колектив сказав: «Наша людина!».

    «Жінка народжувала, я був у відрядженні у Львові, - розповідає молодий татусь. - Та вона специфіку роботи розуміє. Тож завжди поспішаю туди, де на мене чекають тепла жінчина усмішка та веселий синів сміх».

    Щодо побуту, то у вагоні є спальні купе, шафи, кухня, телевізор, мікрохвильова піч. Тут господарюють хозяйки Валентина УСАТЕНКО та Валентина ЖУК. Перша справа у Валентин - перша страва.

    «То ж не дивно, - говорить Валентина Усатенко, - що на новому місці одразу базар шукаємо. Щоб їжа домашньою була, незважаючи на відстань від рідної оселі».

    Провідники Віктор Посвалюк, Володимир КузІн теж вкладають душу у виконання своїх обов’язків. Саме завдяки їх неслужбовому, у гарному розумінні цього слова, ставленню до праці у вагоні комфортно та чисто.

    Вагон хоч і після капітально-відновлювального ремонту, та, вибачте за тавтологію, потребує гарного ремонту: вікна пропускають вологу, підлога місцями прогинається. На одному ентузіазмі тут не виїдеш. У налагодженні стану вагона, на мою думку, має бути зацікавлене й головне управління локомотивного господарства, а беручи до уваги характер та умови праці спеціалістів вагон-лабораторії під час реформування галузі, варто підвищити їх статус та систему оплати праці фахівців.

    Валентина КОЛЯДА, Фото Сергія ГУКА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05