РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 7 (2 березня 2012) 

  • «Фрам» - корабель, що застиг у вічності

    Норвезький музейний острів Бюгде вміє причаровувати туристів, адже саме тут можна дізнатися про багатолітні культурні надбання холодної країни. Одним з елементів обов’язкової програми для туристів на цьому острові є музей «Фрам» - це експозиція присвячена кораблеві, який був першопрохідцем до багатьох північних точок, що на той час ще не діставалися давні дослідники. Його морська кар’єра з трьох масштабних експедицій принесла йому небувалу популярність та звання «найвідомішого корабля світу». Задовго до появи «Титаніка».


    «В житті людини без романтики неможливо. Саме вона надає їй божественні сили для подорожі на інший бік буденності. Це могутня пружина у людській душі, що підштовхує її на шляхетні вчинки», - ця думка Фрітьофа Нансена, всесвітньо відомого норвезького вченого і зоолога, цілком пояснює ідею його авантюри, на яку він відважився заради досягнення Північного полюса.

    Ідея подорожі до полюса видавалася вченим абсурдною, адже Нансен пропонував, як кажуть, дозволити кораблю примерзнути до масивів льоду і дати йому можливість дрейфувати Арктикою. Аби природа сама допомогла дістатися омріяних загадкових місць. Популярність дослідника, який вже побував у багатьох експедиціях і знався на справі, на той час досягла таких висот, що, не зважаючи на шаленість ідеї, план подорожі було затверджено, а на експедицію було зібрано кошти - 450000 норвезьких крон. Корабель, на якому мала відбутися подорож, мав бути відносно легким. Крім того, потрібним був не тільки потужний двигун, а й вітрила, крім того, мав бути гнучким і за умов оточення кригою мав би виштовхуватись над водою. За подібну клопітку роботу взявся один з ліпших норвезьких майстрів кораблебудування - Колін Арчер.



    Фрітьоф Нансен

    25 жовтня 1892 р. судно було спущено на воду. На березі зібралися сотні людей, у той час, як дружина Фрітьофа Нансена розбила об ніс корабля пляшку шампанського і промовила: «Фрам - таким буде йому ім’я!». Перекладаючи дослівно з норвезької, «фрам» означає «вперед». Отож не дивно, що з такою по-бойовому налаштованою назвою корабель подолав безліч труднощів і «вийшов з води сухим».

    Під час експедиції «Фрам» зазнавав штормів, вигинаючись під хвилями, але завдяки незвичній яйцеподібній формі корми йому були не страшні напади стихії, які погубили безліч інших суден. 6 січня 1895-го було досягнуто 83°34' північної широти, де до того ще не бувало жодної людської душі. 14 березня Фрітьоф Нансен зі своїм компаньйоном Фредеріком Йоханенсеном покинули корабель і намагались дістатися Північного полюса по землі, яку важко назвати, власне, суходолом, адже річ йшла про суцільну кригу. Подолавши одну третю свого шляху, дослідники мали повернути назад через несприятливі погодні умови. Вони зробили все, що було в їхніх силах, аби розвідати цей таємничий шматочок земної кулі. Повернутися через вмерзлий у кригу «Фрам» не було можливості, тож зимувати дослідникам довелось на землі Франца Йосифа. На цей період на кораблі з командою залишався Отто Свердруп, під керівництвом якого «Фрам» звільнився з крижаного полону. Так 1896 р. було завершено першу трансарктичну експедицію.

    На цьому пригоди «Фрама» не завершилися, адже надалі слідувало здійснити ще дві подорожі: Отто Свердрупа - у 1898 - 1902 рр. та Руаля Амундсена - у 1910 - 1912 рр., але «батько» і замовник цього корабля, Фрітьоф Нансен, вже не брав участі в цих експедиціях через погіршення стану здоров’я.

    До рідних берегів кораблеві пощастило дістатися 1914-го, де через певний час було вирішено створити меморіал-музей, головним експонатом якого став власне саме «Фрам». Ініціаторами виступили Отто Свердруп, а також Ларс Крістенсен і Оскар Вістінг, котрі також були членами команди судна, яке побачило Північний та Південний полюси.

    Для кожного з членів екіпажу «Фрам» став рідним. 1936 р. Оскар Вістінг, який допомагав керувати процесом встановлення корабля у музеї, помер від розриву серця прямо на борту. Шляхетне судно навіки змінило місце проживання з солоних вод на суходіл.

    Сьогодні музей «Фрам» відвідує безліч туристів. Сам корабель відкрито для огляду, тож кожен гість може особисто піднятись на палубу, спуститися в каюти і постояти біля керма, уявляючи всю велич цього експоната. В музеї також представлено інформацію про всі відкриття, які було зроблено впродовж кожної експедиції. Специфіка життя на кораблі передається в деталях, тут можна побачити автентичний посуд, одяг та спорядження полярників, а також безліч фотокарток, листів і бортових журналів, які відкривають перед відвідувачами завісу чисельних історій шляхетного «Фрама».


    Київ - Осло – Київ

    Фото автора


    спеціально для

    «Рабочего слова» -

    Лідія ЛЕЛЕЧЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05