РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 4 (10 лютого 2012) 

  • Якщо зима настає зненацька

    Планами проведення заходів з метою поліпшення санітарно-побутових умов у межах лінійних підрозділів на залізниці нікого не здивуєш. Як мовлять, час йде, контора пише, папір витримує. Хоч яку службу не візьми - все чудово і надто чудово.

    Чи так все ведеться безпосередньо на лінії? Ось тут і можна віднайти розбіжності.

    За своїм фасадом і внутрішнім інтер'єром бригадний будинок моторвагонного депо ст. Чернігів нагадує чудовий будинок відпочинку. Проте це лише з точки зору архітектури і дизайну зразка 1988 р. Саме тоді було впроваджено в експлуатацію двоповерховий корпус, зроблений із крупнопанельних залізобетонних конструкцій. Морози, що лютували на півночі України, останніми днями завітали і на Чернігівську землю. 25 - 29оС вночі, на п'ять - сім градусів вище вдень у вітряну погоду - це те, що нагадує про зиму на дворі. А у деяких приміщеннях бригадного будинку, зокрема на другому поверсі, що чекають на локомотивників з Гомельського депо (Білорусь), машиністів та їхніх помічників, які обслуговують дільницю між Черніговом та ЧАЕС, «спека» у перші лютневі дні не перевищує плюс 10 градусів за Цельсієм. А у коридорах, що ведуть до кімнат стовпчик термометра показує і того менше. Уявімо на мить машиніста, який вирішив прийняти душ (гарячою водою тут забезпечені) і мав би після теплого душа зігрітися під ковдрою. Від навколишніх десяти градусів вологість постільної білизни значно підвищена. Тут на тепло власного тіла годі і сподіватись. Який же тоді повноцінний відпочинок?


    ХОЛОД ПРОПИСАВСЯ НАДОВГО

    На власні очі пересвідчуємося - холод тут прописався надовго. Як не як, а на дворі лише лютий. Ожеледиця на внутрішньому склі пластикових вікон у приміщеннях має чималий прошарок. Випаровування вологи цілком природно викликає охолодження. Сліди морозу помічаємо і у коридорі, й у кімнаті з прийому їжі. Крізь стінні шпалери проступає побутова пліснява. Так і на грибок недовго чекати. Він розповзається від стелі вниз. Як з’ясувалося, такий напрямок розповсюдження з’являється через те, що дах корпусу не утеплений, як належить, ще за часів впровадження корпусу в експлуатацію. Керамзит, який місцеві умільці свого часу розсипали на горищі, на створення необхідного мікро-клімату не впливає.

    І все ж. Чи йде персонал бригадного будинку на допомогу локомотивникам? За словами завідувачки бригадним будинком Надії ГАВРИЛЕНКО, на чергуванні цілодобово у трьох кімнатах відпочинку тут тримають у робочому режимі три електрообігрівачі. Чи можна вмикати більше, адже тоді обігріти можна було б більше приміщень? На жаль, місцева електромережа не витримує навантажень і вимикається. Надто слабкою є внутрішня електропроводка. А ще ж машиністам і їхнім помічникам необхідно користуватися електричним чайником, НВЧ-піччю. Тож більше, ніж три стандартних електрообігрівачі, тут аж ніяк не змусиш працювати.

    А як тоді справи із місцевою котельнею? У бесіді із головним інженером моторвагонного депо Валерієм ДЕРЕВ’ЯНКОМ, який показав «серце» теплового агрегату, що за своєю потужністю може обігріти величезний призалізничний мікрорайон, з’ясовуємо, що саме підземні теплові мережі не витримують жодної критики. Особливо ті, які ведуть до бригадного будинку. Через малий діаметр труб та чималу відстань між котельнею і бригадним будинком коефіцієнт корисної дії деповської «пічки» зовсім невеликий. Не дають розвернутися «на повну» і ліміти на витрати голубого палива. Та все ж.

    Торкаючись рукою до стін корпусу, згадував невдах проектантів, архітекторів і будівельників, які понад чверть віку тому звели цю споруду. Очевидно, відхилення від суміщення орієнтирів у нижньому перетині, простіше сказати, дірки у міжпросторових швах суміжних плит перекриттів (згадалась пліснява - авт.), вимагають додаткового утеплення всього корпусу. Сьогодні не про методи з утеплення стін. Та й заміна дерев’яних вікон на металопластикові мала ефект, але, як уже говорив вище, незначний. Ожеледиця на склі - романтично, але не у цьому випадку.

    Навколо, куди не кинь оком, явно вистачає такого, що аж бігом необхідно вдосконалювати у нашому недосконалому житті. Керівництво моторвагонного депо, що має невеличкий командний стаж, занепокоєне станом справ, зокрема і у бригадному будинку. Як запевнили мене тут, про проблеми чернігівчан знають й у галузевій службі приміських перевезень. А чи знають про це у місцевому профкомі?

    З телефонної розмови з головою профкому Михайлом ТИМОШЕНКОМ, який, за його словами обіймає цю громадську посаду протягом чотирьох років, дізнались, що про проблему обігріву бригадного будинку він вперше дізнався від… вашого кореспондента. Ось тобі і маєш. Виходить, що відстань від редакції до приміщень для відпочинку машиністів значно коротша для журналістів, ніж від кабінету місцевого голови профкому?! Як запевнив нас Михайло Ілліч, якби скарги щодо обігріву кімнат відпочинку надходили безпосередньо до нього, то багатьох проблем не виникало б. Що ж, можливо. Але чи не варто голові громадського осередку опікуватися зокрема побутом колег-машиністів та їхніх помічників?!

    І до чого тут запитання на кшталт: «А звідки вам (кореспонденту - авт.) відомо про те, що холод гуляє у бригадному будинку?». Відомо, ніде правди діти. М. Тимошенко вважає, що вже найближчим часом спеціальна комісія, до якої увійдуть інженерно-технічні спеціалісти, вирішить, як діяти у цій ситуації. Добре, якби якнайшвидше. Не встигнеш і оком мигнути, як наступна зима наступить. Зненацька.

    ДЕ ТЕПЛО, БРИГАДИРЕ?

    Знову в дорогу. Про складні погодні умови майстрам колійних справ розповідати не потрібно. А от як боротися за значного зниження температури у приміщеннях для обігріву бригад, здається, деякі колійники із Чернігівської дистанції забувають. Завітавши до невеличкої кімнатки, що розташована на ст. Количівка, пригадалися сторінки давньої історії. Швидше, тут все як за казковим сюжетом. Дивимося, як вправно орудує біля печі бригадир шостого околодку Олександр ЯКОВЕЦЬ, і розуміємо, що незабаром у маленькому приміщенні буде тепло. Та чи надовго? Глибокі нутрощі старенької печі, що опалюється дровами, зачекалися на поживу. Дрова - поруч. Мить - і жвавий вогник затанцює на сосновій корі. Проте з першого погляду розуміємо - піч переживає недобрі часи. У деякі тріщини можна навіть пальця просунути. Давно не бачив цей теплообмінник ані вапна, ані будівельного розчину, аби працьовита рука поправила де-не-де цеглину, що тріснула. Певен, якби докласти рук, то, можливо, можна було б підремонтувати вікно, яке через нестачу планок, що тримають скло, відкрито усім вітрам. І ось тут, певен, допомоги з боку профкому не потрібно. Варто було б гуртом відремонтувати місцеву «кочегарку». Дивись, і не такі морози довелося б пережити.

    P.S. Ще на початку 2011 р. керівництво Південно-Західної залізниці з метою приведення стану санітарно-побутових приміщень, пунктів обігріву працівників лінійних станцій, вагонів виробничо-побутового призначення пересувних формувань залізничного транспорту до відповідності чинним нормативним актам наказало затвердити план відповідних заходів. Здається, не до всіх підлеглих доходить зміст важливих документів. На жаль.

    Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05