РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 1 (20 січня 2012) 

  • Олексій Мефодійович КРИВОПІШИН, начальник Південно-Західної залізниці: «Кошти і трудові ресурси, які витрачено на стратегічних напрямках, - гарантія успішного функціонування всієї залізниці»

    Сьогодні, на світанку Нового 2012 року, з’явилася гарна нагода поглянути у рік минулий та підбити підсумки життєдіяльності Південно-Західної залізниці. Саме вона, як столична магістраль, найбільша за територією, кількістю працюючих спеціалістів, а отже - за позитивними виробничо-експлуатаційними показниками, давно довела істину: трудовий, інтелектуальний, організаційний потенціал, який закладає нині діючий колектив залізничників, здатен довести всій країні свою професійну особливість. Елітність сміливих думок при впровадженні надзвичайно важливих для майбутнього України проектів - ось що відрізняє багатотисячну когорту трудівників Південно-Західної у транспортному комплексі країни. І це вони постійно демонструють.

    Ефективність роботи залізниці, якість послуг, які надаються споживачам, мають відповідати сучасним вимогам і стандартам. А досягти цього нелегко. Проте можливо. Про основні здобутки розвитку величезного транспортного комплексу кореспонденту «Рабочего слова» розповів начальник Південно-Західної залізниці Олексій Мефодійович КРИВОПІШИН.

    - Олексію Мефодійовичу, роль столичної магістралі, як провідного транспортного конвеєра нашої держави, продовжує зростати з огляду на глобалізацію світових економічних процесів. Яким питанням Ви приділяли найбільше уваги в минулому році?

    - Південно-Західна залізниця завжди переконливо доводила, що за обсягами перевезень ми посідаємо перше місце серед усіх залізниць України. Нашою залізницею перевозиться кожна третя тонна транзитного вантажу в масштабах України. Протягом всього минулого року показники роботи нашої столичної магістралі суттєво покращувались. У повному обсязі виконано процес перевезення вантажів і пасажирів. Проте і тут досягнуто зростання техніко-економічних показників. Це приємно констатувати, оскільки одночасно покращились експлуатаційні характеристики всієї залізничної інфраструктури, динамічно збільшувалась ефективність використання вагонного і локомотивного парків. Наголошую, навіть в умовах дефіциту вантажного рухомого складу. Прискорено обіг кожного вантажного вагона на 3,6 години до галузевого плану. Такі темпи у масштабах галузі дозволяють щодоби додатково навантажувати у середньому 270 вагонів. Тут ключовою технологічною ланкою є скорочення простою вагонів на технічних станціях. Зрозуміло, що без підвищення дільничної швидкості вантажних поїздів тут не обійтись. І саме тому транзитні перевезення відбуваються у нічний час. Формування й водіння великовагових поїздів здійснюється на новому якісному рівні. Завдяки підвищенню середньої ваги вантажного поїзда на 200 тонн можна констатувати - практично кожен другий вантажний состав на магістралі великоваговий. Таким чином, не лише швидкість відіграє важливу роль у процесі, але і дуже напружена робота буквально усіх служб, що безпосередньо пов’язані із просуванням вантажних потоків.

    Завдяки творчій роботі диспетчерського апарата залізниці у сфері максимального використання маршрутних напрямків поїздів, а також завдяки удосконаленню технології пропуску вагонопотоків між основними станціями у межах столичної залізниці, в умовах гострого дефіциту рухомого складу, в першу чергу піввагонів, нашим колективом достроково виконано річний план з навантаження до 20 листопада минулого року. А це, зрозуміло, дозволило отримати певні доходи у скарбницю магістралі. І все ж, підкреслюю, маємо невикористані резерви, які допоможуть збільшити прибутки залізниці у подальшому.

    - Глибокі перетворення відчутні на багатьох напрямках повсякденної роботи столичної магістралі. Яких заходів необхідно вжити для того, щоб Південно-Західна і надалі працювала стабільно, ефективно?

    - Варто зазначити, що вже з перших днів роботи минулого року майже всі структурні підрозділи залізниці були спрямовані на підготовку до великомасштабних колійних робіт з метою впровадження прискореного руху на головних пасажирських напрямках: Гребінка - Київ - Коростень - Здолбунів. Щоб уявити амбітність цих планів, варто перш за все поглянути на карту. Величезний транспортний вектор, чи не так? Починаючи з березня, на окремих залізничних дільницях надавалося до 15 тривалих «вікон». Під час цих щодобових виробничих комплексних операцій закладався міцний фундамент для майбутнього нашої залізниці. Зверну вашу увагу на те, що одночасно із перетвореннями на стратегічному напрямку відбувалися значні зміни і в межах транзитних напрямків між станціями Ворожба - Конотоп та Фастів - Житомир - Новоград-Волинський. У результаті це дозволило чітко перерозподілити вантажні та пасажирські потоки на всій території Південно-Західної залізниці, що у свою чергу відчутно впливатиме на збільшення швидкості руху пасажирських поїздів. А також позитивно сприятиме зростанню обсягів транспортування транзитних вантажів. Переконаний: у кожному структурному підрозділі при виконанні виробничих завдань повинна бути економічна доцільність.

    Констатую, єдиний пасажирський коридор для денних поїздів створено. Цей проект унікальний, адже його реалізація дозволила створити трансукраїнський напрямок, котрий буде проходити через всю державу із заходу на схід і у зворотному напрямку. Впроваджується, повторюю, важливий загальнодержавний проект, який пов’язано з новим транспортним обслуговуванням. Про його втілення доречно говорити незадовго до проведення Європейського футбольного чемпіонату ЄВРО-2012.

    - Протягом останніх років зі шпальт українських видань, теле- і радіорепортажів тощо не зникають огляди у сфері розвитку транспортної інфраструктури столичного регіону. Маю на увазі безумовні досягнення Південно-Західної магістралі щодо впровадження в експлуатацію міської електрички, автодорожніх розв’язок на Дарницькому мостовому переході. Тобто, йдеться про такі проекти, які вже оцінили кияни та гості міста.

    - Звичайно, під час будівництва Дарницького мосту виконано значний обсяг робіт для оновлення і розвитку міської комунальної інфраструктури. Хочеться зазначити, що понад 50 років ці комунікації ніхто не приводив до ладу, тепер кияни мають не лише міст, а й оновлені сучасні комунікації. Зокрема, споруджено газопровід середнього тиску, тепломережі, дощову та напірну каналізації, водопровід у районі станції метро Видубичі, кабельні лінії на правому березі, водогін по вулиці Тепловозній, влаштовано 12 каналів трубомереж для прокладання електрокабелів зв’язку та відремонтовано підземні пішохідні переходи. Впровадження в експлуатацію автодорожніх розв’язок на Наддніпрянському шосе дозволяє автомобілістам безперешкодно пересуватися в обох напрямках. І хочу зазначити, що цей міст користується великим попитом у мешканців столиці. Водночас продовжується спорудження залізничної естакади на розв’язці «Видубичі» та відкрито автомобільний рух з проспекту Григоренка у напрямку залізнично-автомобільного мостового переходу в місті Києві.

    Але це не все. Залізниця продовжує будівництво автостанції «Видубичі», яке розпочали ще в липні минулого року. Це важлива станція для киян та гостей столиці, і залізничники це розуміють. Тут ми плануємо закінчити комплекс робіт наприкінці травня 2012 року.

    Згідно з високим статусом столичної магістралі колектив вирішує питання розвитку транспортної інфраструктури Києва, зокрема організації міських пасажирських залізничних перевезень. Ми розуміємо, що впровадження міської електрички - це захід державного масштабу. Організація руху у приміському сполученні одночасно з міською електричкою дозволить зменшити тиск на транспортну інфраструктуру Києва. Адже врешті-решт розвантажено станцію метрополітену Вокзальна, перегони між станціями Вокзальна і Хрещатик. Крім того, зменшено пасажиропотоки на пересадочних вузлах, які розташовано в центральній частині Києва. А головне, ця електричка користується великим попитом у киян, адже вони мають змогу зекономити свій дорогоцінний час на пересування Києвом в часи пік.

    - Олексію Мефодійовичу, впровадження «наземного метро» вплинуло на технологію роботи перевізного процесу насамперед Київського залізничного вузла.

    - Дійсно, нам довелося переглянути технологію роботи сортувальних станцій Конотоп, Козятин і Коростень, передавши їм частину сортувальної роботи, що здійснювалася на станції Дарниця. Тепер ця станція обслуговує переважно транзитні вагонопотоки. Це дозволяє сконцентрувати зусилля працівників величезного залізничного вузла на виконанні конкретних завдань з експлуатаційної роботи. І тут відбувалася реконструкція колійної інфраструктури, удосконалювалися мережі електропостачання, сигналізації, централізації і зв’язку. Сподіваюсь, розумієте, що кошти і трудові ресурси, які витрачено на стратегічних напрямках, - гарантія успішного функціонування всієї залізниці.

    - Обговорення внеску величезної когорти колійників, енергетиків, спеціалістів з організації руху поїздів, локомотивників і вагонників, зв’язківців, фахівців з інформаційних технологій у перетворення величезної інфраструктури Південно-Західної залізниці буде неповним, якщо не розповісти про ділові, кадрові та, зрозуміло, капітальні інвестиції. Зокрема в будівництво вокзального терміналу на станції Фастів, у реконструкцію вокзальних комплексів, що на станціях Козятин, Калинівка, Жмеринка.

    Олексію Мефодійовичу, на власні очі пересвідчився, що залізничним будівельникам вдалося здійснити величезний обсяг робіт. Мета зрозуміла - надати провідній пасажирській залізниці, як по праву називають столичну магістраль, нового вигляду. Отже, слава рукам працьовитим?!

    - Погоджуюсь. Південно-Західна залізниця забезпечує понад 31 відсоток від усіх пасажирських перевезень в Україні і понад 35 відсотків - у приміському сполученні. Тож справі поліпшення сфери обслуговування пасажирів і надалі надаватимемо велику увагу, спрямовуючи галузеві інвестиції.

    Тепер конкретно відповім на Ваше запитання. Будівництво, ремонт і реконструкція вокзалів на перетині міждержавних транспортних коридорів, які проходять через територію залізниці - це відчутні зміни у сфері покращення іміджу нашої держави. Але не лише заради цієї мети ми прийнялися за справу оновлення вокзалів Київщини та Вінниччини. Проте по порядку.

    Реконструкція вокзального комплексу у Козятині, якому майже 125 років, це не лише великий спектр будівельно-реставраційних робіт безпосередньо будівлі - пам’ятки архітектури. Через руйнацію старих систем з водовідведення, теплопостачання, зливової та побутової каналізаційних мереж фундаменти та зовнішні стіни потерпали від підтоплення та намокання. А звідси і поступове руйнування конструкцій через підвищену вологість та грибкові процеси. Тому знадобилося реанімувати будівлю та інженерні системи. Крім реконструкції фасаду, оновлено вокзальну покрівлю, виконано безліч опоряджувальних робіт у транзитних залах, почтовому відділенні, відкрито оновлену залу чекання. Чудовий вигляд тепер має і Привокзальна площа.

    Будь-яка трудова перемога є плодом усього нашого колективу. Хіба можна вважати досягненнями місцевого масштабу невпізнанно відреставрований вокзал у Жмеринці, якому вже понад 110 років? Нехай і невеличке це місто, проте у транспортному і промисловому сенсі має неабияке значення. Тож відреставрований на всі сто відсотків вокзальний комплекс мешканці цього краю заслужили. З цього приводу є задоволення і в нас, залізничників. Тут сьогодні завершується величезний обсяг ремонтно-реставраційних перетворень. Реконструйовано не лише будівлю та внутрішні приміщення, дах, інженерні комунікації, пасажирські платформи. Тут все милує погляд.

    - Мені відомо, що це ще не весь перелік добрих справ. Не з чужих слів знаю, що в Укрзалізниці вважають, що в цьому плані у Південно-Західної є чому повчитися.

    - Справді - повчитись можна. Електрифіковано дільницю Фастів - Житомир, яка є першим пусковим об’єктом нової програми електрифікації залізниць України на 2011-2016 роки. Електрифікація даної дільниці сприяє розмежуванню руху вантажних та пасажирських поїздів на дільниці Коростень - Новоград-Волинський - Здолбунів, на основному пасажирському напрямку Київ - Львів, звільняючи його для впровадження руху швидкісних поїздів. Така електрифікація дасть позитивні результати у кількох важливих соціальних та енергозберігаючій сферах. А житомиряни отримали електропоїзд підвищеного комфорту. Відтепер жителі цього поліського краю зможуть зручно і без пересадок їздити до столиці, витрачаючи на це всього півтори години. Це значно швидше та дешевше, ніж користуватися автомобільним транспортом.

    До Дня Незалежності України мешканці Фастова отримали сучасний вокзальний комплекс, який було збудовано всього за шість місяців. А ще до початку будівництва вокзалу ми побудували дві високі сучасні пасажирські платформи, які набагато зручніші за звичайні, низькі, та обладнали новий термінал турнікетною системою. А на руїнах старого вокзалу швидше за все виросте сквер.

    Сьогоднішні досягнення залізниці стоять на міцному фундаменті 140-річних традицій - робити добрі справи в ім’я процвітання держави. За участю Віце-прем’єр-міністра України - Міністра інфраструктури України Бориса КОЛЕСНІКОВА, генерального директора Укрзалізниці Володимира КОЗАКА в червні минулого року відкрито перший рейс рейкового автобуса, який курсує на дільниці Шепетівка - Хмельницький - Вінниця. Його маршрут з’єднав такі обласні центри, як Вінниця та Хмельницький через всесвітньо відомий курорт Хмільник.

    При цьому ми не забуваємо про вирішення соціальних питань. Можна сказати, традиційно дбаємо про поліпшення соціально-побутових умов залізничників і збереження висококваліфікованих кадрів магістралі. У 2010 році відновилася програма житлового будівництва, яку було перервано через відсутність фінансування з листопада 2005 року. Виконуючи наказ Укрзалізниці щодо забезпечення залізничників житлом, керівництво Південно-Західної магістралі прийняло рішення провести обстеження об’єктів незакінченого житлового будівництва та відновити будівництво 90-квартирного житлового будинку в Козятині. У минулому році ми закінчили будівництво першої черги. Отже, 45 родин залізничників мали змогу відсвяткувати Новий рік та Різдво у нових квартирах. Але це не все, ми продовжуємо будівництво другої черги житлового будинку і плануємо здати в експлуатацію у серпні 2012 року ще 45 квартир. Між іншим, у Козятині 80% житлового фонду побудовано саме залізничниками.

    - Олексію Мефодійовичу, Ви вже навели чимало цікавої статистики, яка свідчить, що Південно-Західна залізниця має сталий розвиток на багатьох соціально-виробничих напрямках. Але хотілося б почути від Вас також про те, що зроблено для забезпечення соціального захисту працівників магістралі та пенсіонерів.

    - У минулому році понад 124 мільйони гривень використано на виконання програми соціальної підтримки залізничників. Завдяки заходам, передбаченим у Колективному договорі, який є зразковим серед усіх інших українських залізниць з точки зору виконання соціальних вимог, 25 мільйонів гривень спрямовано на оздоровлення пенсіонерів-залізничників. Конкретніше, мова йде про проведення медичних операцій, придбання необхідних медикаментів та відпочинок і реабілітацію людей літнього віку в галузевих санаторіях та пансіонатах.

    А ще минулого року зробили, вважаю, дуже велику справу, узявши спільно з профспілковим комітетом управління Південно-Західної залізниці під свою опіку Вінницький спеціалізований будинок дитини, в якому невеликий педагогічний колектив намагається створити родинний затишок для 90 сиріт з обмеженими фізичними можливостями, позбавлених батьківського піклування. Варто було побачити очі цих дітей у День Святого Миколая, щоб зрозуміти, наскільки важлива і відповідальна ця справа. Тому ми будемо і надалі турбуватися про тих, хто потребує уваги і допомоги, робити все від нас залежне, щоб вони отримали надію на щасливе майбутнє.

    Попереду - багато добрих справ. Бажаю залізничникам та членам їхніх сімей здоров’я, благополуччя та впевненості у завтрашньому дні!

    - Дякую за цікаву розмову.

    Спілкувався Віктор ЗАДВОРНОВ, Фото з архіву «Рабочего слова»
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05