РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (16 грудня 2011) 

  • Новоріччя у середині грудня

    Новорічне свято відзначають не лише у родинних колах, а й у трудових залізничних колективах. І відбувається це, як правило, в останні дні грудня. Але в деяких відокремлених структурних підрозділах є підстави, щоб вогні на новорічній ялинці «запалити» значно раніше. Один із них - станція Вінниця, де начальником Микола ВАПНЯРУК. Тут показниками комерційної діяльності річні завдання виконали значно раніше, ніж передбачалось. Значно зросла й продуктивність праці.

    Завдяки чому досягнуто таких результатів?

    - З першого липня поточного року ми почали працювати з використанням електронних перевізних документів та із застосуванням електронних підписів відправників вантажів, - охоче дає відповідь на моє запитання заступник начальника станції з вантажної та комерційної роботи Ігор БАРАБАШ. - Якщо говорити пафосно, то ми вступили в еру електронних документів з вантажних перевезень. А коли сказати просто, то нам на багато легше стало працювати, та і нашим партнерам - відправникам вантажу - на багато легше з нами співпрацювати.

    Чи дійсно так, спробую з’ясувати у обох сторін?

    За відповіддю звертаюсь до начальника товарної контори Валентини НАГАЛЮК.

    - За період роботи на станції, а це уже понад 33 роки, я брала участь у великій кількості новацій. Був час, коли накладні ми заповнювали від руки, можна сказати - олівцем на коліні, потім у відповідні графи заносили потрібні слова та цифри за допомогою друкарської машинки. Не так давно освоїли комп’ютери, щоправда, писанини та паперів від цього не зменшилось. У нас навіть жартували - щоб відправити один вагон, необхідно списати майже пачку паперу. Це не зовсім так, але паперу переводили чимало. І ось я дожила до тих часів, коли паперової писанини значно зменшилось. А настане час - її зовсім не потрібно буде у нашій вантажній роботі.

    Відповідь моєї співрозмовниці дозволю дещо прокоментувати. На станції мені подарували бланк накладної, який уже не є папером суворої звітності, а залишається як анахронізм. Так от у цьому доволі важливому (в минулому) документі для перевезення вантажу залізницею відправник зобов’язаний був заповнити понад 25 граф. Причому у певних рамках, з дотриманням розміру шрифту… Це вимагало щоб недосвідчені залізничні клієнти робили десятків дзвінків до працівників станції і такої ж кількості відповідей із поясненням - що і куди записати. Потім ці накладні переписували на комп’ютерах, виправляли помилки і після цього складали остаточний документ, який мав підписати відправник, із належною довіреністю, стоячи біля віконця товарної каси. Словом, клопотів і у відправників вантажів, і товарних касирів вистачало.

    А тепер? Хай на це запитання дадуть відповіді ті, хто цим безпосередньо займається. І перше слово - клієнту залізниці.

    - Нашій фірмі доводиться щоденно відправляти по десятку, а то і два вантажних вагонів і стільки ж, а то і більше отримувати, - зізнався представник однієї з агрофірм Сергій ВОРОБЙОВ. Для цього мені необхідно було перебувати у товарній конторі майже увесь робочий день, а то і у нічний час, адже цей підрозділ працює цілодобово. А тепер я оформлюю перевізні документи із свого персонального комп’ютера. А це - ноутбук, який має вихід у інтернет. З нього я виходжу на АС Клієнт УЗ і далі у електронному вигляді оформлюю накладні і копіюю з них усі інші документи, які потрібні для відправлення вантажу залізничними вагонами і через інтернет відправляю їх на сервер станції Вінниця. І, коли усе узгоджено, я також через інтернет ставлю свій підпис у електронному варіанті. То ж, відправляючи вантажі декількома вагонами, я не являюсь на станцію. Спілкуюсь із свої ми партнерами із залізниці лише телефоном або через всесвітню «павутину». Для мене це досить вигідно. Жаль, що такі перевезення здійснюються лише в межах України.

    Цю думку поділяє абсолютна більшість відправників та одержувачів вантажів, які співпрацюють із фахівцями ст. Вінниця. Як коментар додам, що кожен із клієнтів нашої залізниці, через юридично визначену особу, яка має право від імені відповідної структури здійснювати транспортні операції і отримала «чіп» - «флешку» із занесеним зразком його особистого підпису. А, головне, вставивши у комп’ютер цю особисту флеш-карту та набравши власний, лише йому відомий код, як у банкоматі, відправник може завізувати перевізний документ, який надходить у товарну контору залізничної станції. Володарів таких носіїв комп’ютерної інформації «флешок» лише серед клієнтів ст. Вінниця понад 130.

    А тепер про вигоду для працівників залізниці.

    - Нову програму із електронного оформлення накладних на перевезення вантажів я освоїла доволі швидко, - коментує товарний касир Олена ГЕДЗЬ. - Уже в перший день запровадження приймала їх від наших постійних клієнтів. І хоч були побоювання з обох сторін, та попри помилки від відправників ми усе виправляли і відправляли вагони. Лише, коли вантажі дійшли до місць призначення, ми заспокоїлись. На сьогодні до цієї справи ставимось, як до буденної. Але на оформлення кожного вантажу у залізничному вагоні, чи й групи вагонів, ми витрачаємо значно менше часу.

    За технологією лише перевіряємо, чи вірно занесені дані у відповідні графи, а не набираємо на наших комп’ютерах усі дані із паперу, який нам приносив раніше клієнт і «стояв над головою» у віконці товарної каси. Коли щось не так, ми виправляємо за лічені секунди. Це значно скорочує час роботи із кожним клієнтом.

    Що ж дало запровадження нової системи? Продовжую засипати своїми запитаннями працівників ст. Вінниця.

    - Зросла продуктивність праці не лише товарних касирів, - підтверджує начальник вантажного району Оксана СЛОБОДЯНЮК. - Ми усі від цього у виграші. Можу сказати, що і прийомоздавальників нині менше писанини. Раніше вони вели декілька спеціальних книг. Зокрема: прийому до перевезень, вивантаження, повідомлення… А тепер записи й у них здійснюються лише в електронному вигляді.

    - Нам обіцяють оснастити й спеціальними планшетами, чи ноутбуками, - долучається до розмови прийомоздавальник Катерина ЧУПИРА. - Тоді нам не потрібно буде бігати від вагонів до контори. А усі дані зможемо передавати, перебуваючи у мережах станції.

    Перспектива звичайно є і задумане буде здійснюватись. Але чи торкнулися ці нововведення усього загалу, або введені лише на великих станціях, зокрема у обласних центрах?

    Така система діє на усіх, 51 станції нашої дирекції, які займаються відправленням та прийомом вантажних вагонів, - підтвердив начальник відділу вантажної та комерційної роботи Жмеринської дирекції залізничних перевезень Віталій МЕЛЬНИК. - Усі вантажні касири пройшли відповідне навчання і тепер працюють лише з електронними накладними. Та і клієнти до цього звикають. На сьогодні абсолютна більшість із них уже оформили відповідні договори, мають право електронного підпису і користуються цим. А тих, хто здійснює разові перевезення, чи ще не встиг освоїти нову технологію ми, як виняток, оформляємо за старими формами. Або направляємо до відправників у яких є «чіпи» з електронними підписами та інші електронні документи. Вони лише оплачують за перевезення. Коли говорити про результати новацій у нашій дирекції, то не лише трудовий колектив станції Вінниця, а й багатьом іншим вдалось досягти значно більшого обсягу відвантажень. Зокрема у Гнівані, де щоденно відправляють десятки вагонів із щебенем із гранітного кар’єру, у Гуменцях, звідки вирушають у дорогу вагони із подільським цементом, та і на багатьох інших значно пожвавилась вантажна робота. Тому планові завдання виконуються завчасно і є нагода «запалювати» лісові красуні за довго до настання Нового року. З чим я й вітаю своїх колег!

    Редакційний колектив, приєднується до цього привітання.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05