РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (14 грудня 2007) 

  • «МАГІЯ» ЦИФР І… ВТРАЧЕНІ КОШТИ

    Безпека руху

    - Хоча кількість транспортних подій зменшилась на 7,2%, проте стан з безпекою руху залишається напруженим… -

    так розпочав селекторну нараду щодо стану безпеки руху поїздів на столичній магістралі впродовж 11 місяців і листопада 2007 р. заступник начальника залізниці - головний ревізор з безпеки руху Костянтин Азаренко. Найбільше транспортних подій трапилося в локомотивному господарстві - 64 випадки або 41% від загального числа. В господарстві колії сталося 32 випадки (20,5%), у вагонному - 28 (18%), у пасажирському - 12 (7,7%), у господарстві електропостачання - 11 (7%), перевезень - 5 (3,2%), сигналізації та зв`язку - одна аварія та один інцидент, у будівельно-монтажному експлуатаційному господарстві та службі приміських перевезень - по одному випадку.

    Транспортні події зафіксовано в 42 структурних підрозділах залізниці (в минулому році - в 40). У «лідерах» - локомотивне депо Київ-Пасажирський - 18 випадків, вагонне депо Жмеринка - 13, моторвагонне депо Фастів і Київська вагонна дільниця - по 10.

    Серйозні інциденти сталися на Конотопській та Дарницькій дистанціях колії та станції Святошин.

    Серед загального числа транспортних подій - одна аварія, три серйозні інциденти, 11 сходів рухомого складу під час виконання маневрової роботи. А ще багато випадків затримки поїздів понад одну годину, три випадки саморозчеплення вагонів… Одне слово - цифри бентежать уяву. А за їх «магією» - реально втрачені з галузевої скарбниці суттєві кошти.

    З 156 випадків транспортних подій 44 завдали матеріальної шкоди залізниці на суму майже 997 тис. грн., з якої відшкодовано лише близько 27 з половиною тисяч грн. (0,3%).

    Непотоплюваний «фактор» виплив на ст. Жмеринка

    За підзвітний період у господарстві перевезень трапилося п`ять транспортних пригод (один серйозний інцидент, три інциденти і одне порушення). «Відзначились» Київська та Жмеринська дирекції. По Київській дирекції - це серйозний інцидент на ст. Святошин та інцидент на ст. Київ-Волинський. У Жмеринській дирекції сталося два інциденти та порушення - всі на ст. Жмеринка. В чому ж причини цих транспортних подій? Службове розслідування довело: всі вони трапились через не-правильні дії працівників та грубе порушення ними своїх посадових обов`язків при виконанні маневрових робіт. Тобто причиною транспортних подій знову виступає горезвісний «людський фактор». Це свідчить про те, що профілактична робота щодо забезпечення безпеки руху поїздів на залізниці кульгає.

    Якби не послаблення контролю з боку командного складу господарства за виконанням посадових обов`язків працівниками станцій, напевне, не сталося б того випадку 4 листопада, коли ст. Жмеринка «відзначилась» втретє впродовж року. Не виникали б питання: як могло статися, що чергова по станції дала дозвіл машиністу під час маневрів рухатись на заборонний сигнал? А куди дивилися при цьому машиніст та його помічник?

    Практично на всіх дирекціях відправлення довгосоставних поїздів та спеціального рухомого складу, необладнаних пристроями безпеки (АЛС), відбувається з порушеннями, а саме, без надання поїзними диспетчерами наказів черговим по станціях їхніх дільниць щодо прямування таких поїздів.

    Перевірки виявили «білі плями» у професійній підготовці працівників станцій і диспетчерів дирекцій, зокрема, у знаннях порядку закріплення рухомого складу на станційних коліях. Чи припустимо, аби чергові по станції не знали, як користуватися ТРА для визначення кількості гальмових башмаків? Адже через неправильне закріплення вагонів на ст. Святошин стався серйозний інцидент - відхід вагонів.

    На деяких станціях (зокрема, Боярка та Расава Київської дирекції) робочі місця чергових по станції розташовані досить далеко від пульта-табло, з якого проводиться підготовка маршрутів. Постає питання: чи сприяє це безпеці руху, якщо під час ведення поїзної документації або переговорів по службовому зв`язку черговий не бачить показань пульту-табло? Всі розуміють, що це може призвести до непередбачених наслідків, але ні в дирекції, ані в службі сигналізації та зв`язку, як то кажуть, і за вухом не чешуть.

    На станціях Київ-Петрівка, Дарниця, Козятин-1, Шепетівка, Жмеринка, Вінниця-Вантажна, Гречани 59 колій не відповідають вимогам ПТЕ. Особливо тривожить стан колій у сортувальних парках, де вагони, збігаючи з гірки, нерідко починають рухатись у зворотному напрямку, назустріч тим вагонам, що рухаються з гірки. Проте ніякої роботи щодо усунення такого стану ще не проводилося.

    Ремонти ще за горизонтом

    Загальна кількість випадків транспортних подій по локомотивному господарству зменшилась з 71 до 65, проте в депо Київ-Пасажирський, Жмеринка та Шепетівка їх чисельність зросла.

    Більш за все в тяговому господарстві бентежить стан приписного парку пасажирських електровозів (33% транспортних подій!)

    Неякісний ремонт спричинив появу 30 випадків транспортних подій проти 21 у минулому році.

    Впродовж 11 місяців не виконано програму ремонтів тягового рухомого складу. З простроченим терміном КР-1 експлуатуються п`ять електровозів ЧС4 і один ЧС8 приписки депо Київ-Пасажирський, а також три електровози ВЛ80 приписки депо Козятин. Три електровози ЧС4 і вісім ВЛ80 експлуатуються з простроченим терміном на КР-2. 32 електровози та 51 тепловоз ЧМЕ3 - на ПР-3.

    Це лише частина зауважень, що стосується найбільших депо, де проводяться капітальні та поточні ремонти. Керівникам служби локомотивного господарства пора вже «засукати рукава» й рішуче братися за усунення всіх недоліків.

    Двічі на ті ж граблі

    У господарстві колії найбільші зростання транспортних подій сталися на Київській, Дарницькій, Жмеринській дистанціях та Бахмацькій колійній машинній станції.

    З причин поломки колійних машин і через незадовільне утримання колії в листопаді сталося три інциденти і одне порушення.

    Кажуть, найсуворіший вчитель - гіркий досвід. Та чи завжди? 19 листопада в непарному сортувальному парку ст. Дарниця три вагони зійшли з рейок. Причина - розширення колії на кривій. Через тиждень практично на тому ж місці сталося повторне сходження трьох вагонів. Виникає питання: як розслідувався перший випадок, чи достатньо заходів було вжито для того, аби він не повторився?

    Проведення ремонтно-колійних робіт теж потребує уваги. Станом на 1 листопада з 314 км виконаних робіт з модернізації колії прийнято до експлуатації лише 179.

    Прийняття до експлуатації відремонтованої колії гальмують не завершені ще роботи зі зварювання плітей, установлення ізолюючих стиків, оновлення земляного полотна і баластної призми тощо. Ці роботи треба прискорити.

    І місяць не сплинув, як знову в депо!

    Доводиться зазначити, що у вагонному господарстві якість деповських ремонтів погіршилась. Так, під час перевірок вагонних депо на повторний ремонт було повернуто 30 колісних пар уже готових до монтажу. Повторна процедура деповського ремонту була прописана також 30-ти вагонам.

    Характерний приклад: у вагонному депо Козятин перед ремонтом візків та їх вузлів проводиться неякісна промивка холодною водою надресорних балок і боковин рам. Це, в свою чергу, призводить до неякісного дефекто-скопного контролю цих деталей за сухою магнітопорошковою методикою. І саме через те, що при дефектоскопії не було виявлено тріщини бокової рами візка вагона, стався її злом і, як наслідок, - сходження вагона на станції Чоп під час маневрової роботи.

    І знову нікуди не дітися від колючих цифр. Після планових ремонтів упродовж місяця було відчіплено 48 вагонів.

    У листопаді сталося два випадки саморозчеплення вагонів, працівники вагонного депо Дарниця не виявили вчасно несправності в них.

    Через дефекти буксового вузла впродовж 11 місяців було відчіплено 13 вагонів. Також було зафіксовано 7 випадків несправності гальм і один випадок несправності візка.

    Про що волає така статистика? Не тільки кількістю, а й якістю ремонтів повинні перейматися керівники вагонної служби.

    Цоб-цабе! Не працюють СЦБ

    11 місяців у господарстві сигналізації та зв`язку принесли дві транспортні події, одну аварію, один інцидент і три порушення. За цей період виявлено 409 відмов у роботі пристроїв СЦБ.

    Отож, керівникам служби та дистанцій треба вжити всіх можливих заходів, аби не допустити експлуатацію прострочених пристроїв СЦБ.

    Є у зв`язківців давнє й болюче питання: утримання залізничних переїздів. Додає головного болю й механізована гірка на ст. Шепетівка: два уповільнювачі на ній вимагають термінової заміни, вийшов термін експлуатації й компресора, який працює вже 30-й рік.

    Про бідні гальма замовте слово

    З 12-ти транспортних подій, що сталися в пасажирському господарстві, дев`ять - на рахунку вагонного депо Київ-Пасажирський. Не може не тривожити стан гальмового обладнання вагонів, адже з дев`яти транспортних подій шість сталося саме через його незадовільний ремонт. Зростання кількості випадків транспортних подій пов`язане ще з тим, що керівництво депо недостатньо аналізує допущені порушення. Відповідальні фахівці не розробляють заходи, аби запобігти повторенню гірких помилок.

    Незадовільно підготували пасажирські вагони до роботи в зимових умовах у Київській вагонній дільниці. Можна сказати, що така підготовка обмежилась підписанням комісією акту з приймання вагонів після проведення ТО-2.

    Через такі прояви формалізму у керівників служби та підприємств стан безпеки руху в пасажирському господарстві залишається нестабільним.

    А що на совісті в енергетиків?

    Стан безпеки руху впродовж підзвітного періоду в господарстві електропостачання помітно погіршився. Окрім 11 транспортних подій, на совісті енергетиків ще 45 випадків відмов пристроїв СЦБ. Все це є цілком закономірними наслідками того, що турботи про виконання планово-попереджувальних ремонтів не дуже обтяжують керівників служби та дистанцій. Утримання пристроїв електропостачання також залишається незадовільним. Не виконується у визначені терміни план з вирубки «аварійних» дерев.

    Є недоліки. А де «ліки»?

    Комісія ЦРБ під час перевірки ще в травні зробила низку зауважень щодо недоліків у роботі комерційної служби залізниці, проте вони й досі залишаються без належної реакції з боку керівників служби.

    Впродовж підзвітного терміну на залізниці склалося 27 аварійних ситуацій під час перевезення небезпечних речовин, 25 з них класифікуються як витікання вантажу, два - як випарювання. Як лікувати такі «хвороби», фахівцям треба добре задуматись.

    Де найгарячіші точки?

    Кількість дорожньо-транспортних подій за підзвітний період зросла з 25 до 34. Збільшилося й число постраждалих. Найнебезпечнішими точками залишаються залізничні переїзди без чергового із сигналізацією. Саме тут кількість ДТП потроїлась. Службі колії необхідно поквапитись з облаштуванням переїздів системами подвійних шлагбаумів.

    Комісією ЦРБ було виявлено низку недоліків щодо питань безпеки дорожнього руху. Це, зокрема, допуск до роботи водіїв із простроченим терміном проходження медкомісії, понаднормова (більше 12 годин) праця, несправність транспортних засобів. Красномовна цифра: за 11 місяців повернуто в гараж і заборонено виїзд 201 транспортному засобу. Отож, для поліпшення ситуації в цій царині треба працювати й працювати.

    За матеріалами наради підготував

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05