РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (14 грудня 2007) 

  • 22 грудня - День енергетика

    Начальник галузевої служби електропостачання Валерій Сухомлинов:


    Валерій Сухомлинов

    «90% усіх видів перевезень - на електротязі»

    Щорічно 22 грудня, в день зимового сонцестояння, в Україні святкується День енергетика. Символічно, що це свято випадає на самий короткий день і саму довгу ніч року, коли робота енергетиків найбільш потрібна. Служба електропостачання одна з ведучих на Південно-Західній залізниці. Про те, з яким надбанням зустрічає професійне свято майже трьохтисячний колектив енергетиків, - наша розмова з начальником галузевої служби електропостачання Валерієм СУХОМЛИНОВИМ.

    - У поточному році виконано будівельно-монтажні роботи з електрифікації 11 бокових колій станцій дільниці Коростень - Новоград-Волинський - Шепетівка, - говорить Валерій Олександрович.

    Збудовано лінію електропередачі на дільниці Конотоп - Дубов`язівка для резервного живлення поста електричної централізації Дубов`язівка, а також виконано роботи з реконструкції електромереж для забезпечення заміни залізничного мосту на 1103 км перегону Гнівань - Браїлів.

    Виконується реконструкція пристроїв електропостачання усіх видів (контактна мережа, електроосвітлення, забезпечення електричною енергією пристроїв СЦБ і зв`язку тощо) на об`єктах Дарницького вузла та мостового переходу через річку Дніпро.

    Перевиконано планові завдання з реконструкції і модернізації контактної мережі із заміною опор. Статистика більш красномовна: план - 131 опора, замінено на 1.11.07 р. - 332 опори. А ось цифри, що свідчать про заміну: контактного дроту (план - 10 км, замінено 21,8 км); несучого тросу (план - 5 км, замінено 42,3 км); ізоляторів контактної мережі усіх типів (план - 6460 шт., замінено 9914 шт.); з розчищення просік і трас (план - 313,4 км, розчищено майже 444 км).

    Виконуються також інші роботи для безперебійного постачання електричної енергії, з метою забезпечення прискореного і швидкісного руху поїздів, гарантії безпеки руху поїздів і техніки безпеки працюючих.

    І це ще не все. Проводяться роботи з підключення до автоматичної системи комерційного обліку електроенергії (АСКОЕ) додаткових пунктів споживання електроенергії по різних регіонах залізниці. Одночасно переводимо облік електричної енергії на 110-кіловольтових тягових підстанціях: «Іско-рость» станції Коростень-Житомирський, Яготин, Мельня, Чуднов-Волинський з установленням додаткового обладнання та електролічильників типу «Євро-Альфа». Усі роботи виконуються силами і засобами служби електропостачання.

    - Відомо, що повної електрифікації Південно-Західної ще не відбулося. Але ми до цього прагнемо. Що це дасть залізниці?

    - На даний час виконується на електротязі більш 90% усіх видів перевезень. Це при тому, що електрифіковано лише 45,5% колій. Це свідчить про те, що Південно-Західна ще не вийшла на світові стандарти електрифікації. В розвинутих країнах Європи показник 55% електрифікованих ліній вважається оптимальним. Для столичної магістралі необхідно ще електрифікувати 2600–2700 км. А це, насамперед, такі лінії, як Жмеринка - Могилів-Подільський, Гречани - Кам`янець-Подільський, Чернігів - Горностаївка, Коростень - Овруч - Товкачівський, які мають вихід до кордонів України з Молдовою та Білорусією. Також необхідно перевести на електротягу дільниці Коростень-Подільський - Житомир - Бердичів та Конотоп - Ворожба. Подальша електрифікація дільниць залізниці дасть економію паливно-мастильних матеріалів, підвищить швидкість руху поїздів, сприятиме появі додаткових робочих місць, покращенню екології навколишнього середовища, зменшенню витрат коштів на покриття екологічного податку.

    Хочу додати, що експлуатація електротягового рухомого складу в 4–7 разів ефективніша за дизельну тягу. Тому електротяга рік від року буде зростати. Хоча електроенергія також піднімається в ціні, але не так стрімко, як дизельне пальне. Головне у тому, що електрифікація, крім економічної ефективності, має суттєвий екологічний ефект. Тільки із введенням електротяги між Коростенем і Шепетівкою залізниця скоротила витрати коштів на сплату екологічного збору більше ніж на 200 тис. грн. Тому не дивно, що в Європі, де за екологію сплачують великі податки, електрифікують усі напрями, навіть другорядні. Для прикладу, у Швейцарії 100% залізниці електрифіковано.

    - Якими є основні перспективні напрямки роботи?

    - Якщо глянути на схему Південно-Західної, то побачимо, що за останні роки, а саме за роки незалежності України, столична магістраль зробила значний крок у сфері електрифікації. Лінія Жмеринка - Деражня - Гречани - Підволочиськ з`єднала міжнародний пасажирський хід Москва - Київ - Львів, що прискорило рух поїздів майже на три години, а вантажі з Причорноморських портів пришвидшили свій хід до кордонів України із Західною Європою. Важливо й те, що міжнародний залізничний коридор Берлін - Краків - Львів - Київ і далі на схід став електрифікованим. А напрямок Ніжин - Чернігів практично дав початок електрифікації дев`ятого міжнародного транспортного коридору (МТК) зі Скандинавії до Греції. Від Чернігова до Кучургана (Одеська залізниця) транспортний коридор електрифіковано. З електрифікацією лінії Коростень - Шепетівка, крім вантажних поїздів, на цю лінію переведено п`ять пар швидких поїздів. Таким чином, вивільнено лінію Фастів - Козятин - Шепетівка для проходження тут вантажних поїздів.

    Найближчим часом перед нами постануть багато завдань. А саме: почати електрифікацію третьої колії перегону Київ-Московський - Дарниця; закінчити спорудження стаціонарної тягової підстанції на ст. Комарівці (з виконанням робіт з реконструкції районної підстанції у м. Бар для підключення тягової підстанції на ст. Комарівці та розробкою проектно-кошторисної документації); провести будівельно-монтажні і пуско-налагоджувальні роботи стаціонарної тягової підстанції нового модульного типу на ст. Новоград-Волинський; підготувати вихідні дані для розробки проекту електрифікації дільниці Конотоп - Ворожба (75 км); виконати перенесення обліку електроенергії на межу балансової незалежності електромереж. Далі - більше, варто встановити облік кіловат/годин на стороні високої напруги трансформаторів струму з встановленням додаткового обладнання. А ще продовжити роботи з реконструкції і модернізації пристроїв електропостачання, систем телеуправління та спеціального рухомого складу, особливо на дільницях, що були електрифіковані 40–50 років тому. Цілком зрозуміло, без впровадження заходів із забезпечення безпеки руху, охорони праці і соціального захисту працюючих не обійтись.

    - Валерію Олександровичу, яке Ваше бачення реформування галузі та в якому напрямку воно має відбуватися в господарстві електропостачання?

    - Організаційні перетворення у господарстві служби електропостачання будуть відбуватися згідно з документами, які розробляються головним управлінням із реформування галузі Укрзалізниці.

    - Тепер - про кадри. Кого із своїх підлеглих Ви можете відзначити з нагоди свята і за що?

    - По-перше, це колектив Козятинської дистанції електропостачання, якому за досягнуті успіхи в роботі у другому кварталі 2007 р. вручено Перехідний прапор Укрзалізниці і Федерації профспілок транспортників України - профспілки залізничників і транспортних будівельників України. Треба відзначити також колективи Коростенської дистанції електропостачання та Будівельно-монтажного поїзда № 392 - за значний вклад у виконання комплексу будівельно-монтажних робіт під час електрифікації дільниці Коростень - Новоград-Волинський - Шепетівка, що дозволило відхилити вантажопотік із Дарниці до Шепетівки через Коростень. Цей комплекс робіт дав можливість вивільнити дільницю Київ - Козятин - Шепетівка для швидкісного пасажирського руху. І, звичайно, колектив «Енергозбуту» - за успіхи при впровадженні АСКОЕ та багатофункціональних мікропроцесорних лічильників електроенергії. Це дає значну економію споживання електроенергії та покращує ефективність контролю за її споживанням.

    - Ваші побажання колегам і підлеглим…

    - Поздоровляю колег і всіх працівників галузі з Днем енергетика, бажаю міцного здоров`я, щастя, благополуччя вам і вашим сім`ям, успіхів у роботі на благо нашої Вітчизни.

    - Дякуємо за змістовну розмову.

    Інтерв`ю провели

    Сергій ГУК, Микола ПАВЛЮК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05