РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 45 (25 листопада 2011) 

  • Загубили культуру дорогою?

    Чому байдужість пасажирів до чистоти у вагонах стає нормою і як до цього ставляться ті, кому доводиться виносити сміття мішками з них?

    Купи лушпиння від насіння, пляшки від пива, пачки від цигарок, упаковки від сухариків і на додачу - розбите скло. Це далеко не повний перелік того, що мийники-прибиральники рухомого складу знаходять в електричках у пункті санітарно-гігієнічної обробки електропоїздів на ст. Ніжин. Зміна із п’яти чоловік - мийників-прибиральників рухомого складу та слюсаря - повинна надати вагонам охайного вигляду та відправити в рейс чисті вагони. Тут все продумано до дрібниць: перші збирають сміття у мішки, другі підмітають, протирають сидіння, поручні та підвіконня дезінфекційним розчином, і наостанок миється підлога.

    - Наш обов’язок - підготувати рухомий склад, з точки зору санітарної обробки, до відправки у рейс, адже саме для цього працює наш колектив, - розповідає звільнений бригадир пункту санітарно-гігієнічної обробки електропоїздів ст. Ніжин Володимир КОВТУН, який трудиться тут з 2008 р. з моменту відкриття. - І, не дивлячись на різні обставини й труднощі, виконати всі завдання сумлінно.

    І це дійсно так. Ми якраз опинилися на «мийці», не виходячи із тієї електрички, яка приїхала із Києва. І на власні очі бачили, який «порядок» там був у кінці подорожі і якою, після годинного прибирання, вона виїхала до пасажирів.

    - Ми зобов’язані, - підкреслив В. Ковтун, - приділяти посилену увагу естетичному стану приміських поїздів. Адже від якісного прибирання залежить рівень сервісу обслуговування пасажирів. На жаль, складається враження, що люди, особливо ті, які працюють у Києві, а потім повертаються додому електричками, загубили культуру дорогою. Електрички, які приходять із Києва, дуже засмічені. А стан у туалетах, який залишають після себе пасажири, просто жахливий. Тому зміні, яка складається із шести чоловік, працювати, як мовиться, не солодко.

    Незважаючи на невеликий колектив, а тут трудяться 26 працівників, з завданням справляються своєчасно.

    - Єдине, що обурює нас, так це варварське ставлення пасажирів до рухомого складу, - говорить одна із прибиральниць Катерина ХІМІЧ. - Така у них «культура». Дуже багато бруду на Київському напрямку, а от на Чернігівському трохи краще. Нам дуже хотілося, щоб прочитали та побачили пасажири, що вони після себе залишають і якою занедбаною заходить електричка до прибирання, і якою виходить. Кожна із нас має свою дільницю роботи. Норма прибирання - трошки більше години. Однак, якщо електричка запізнюється, то тоді час на прибирання, зрозуміло, скорочується. Буває й так, що машиністи звертаються на кшталт: «Бігом, дівчата, прибирайте швидше! Нам час відправлятися у рейс!». Стараємося. Ніколи не виходить у рейс поїзд не прибраним.

    Саме тут, де сьогодні розташований пункт санітарно-гігієнічної обробки електропоїздів, раніше до 2008 р. був паливний склад. Нині це сучасна огороджена платформа, на якій є «колодязі» гарячої та холодної води. Поряд спеціально відведено місце, для невеличкого складу для побутової хімії, неподалік - сучасні контейнери для сміття (на фото). Все чисто, прибрано, навіть не віриться, що ще годину тому сюди зайшла така забруднена електричка.


    Під час прибирання електропоїзда.

    За зміну залізничники роблять шість вологих прибирань та три сухих. Починають о 8.02. на вокзалі із сухого прибирання. Друга електричка приходить о 9.45., і знову сухе прибирання, а о 10.30. колеги В. Ковтуна їдуть на платформу миючого комплексу робити вологе прибирання. І так облагороджують одну за одною електричку. Щоправда, між ними є невеличкі перерви, але використовуються вони не для обіду, а для прибирання території. Адже коли відкриваються двері електрички і віє вітер, то майже все сміття, яке є в тамбурі, миттєво роздуває в різні боки. Тому доводиться прибирати ще й «свою» територію.

    Щодо побутових умов залізничників, то вони на належному рівні. За десять хвилин ходи від комплексу розташований будинок відпочинку машиністів, де прибиральницям можна прийняти душ, трохи відпочити. Проте й на платформі мийники мають невеличку будівлю, де у них є все для того, щоб пообідати, зігрітися, випити гарячого чаю. Звичайно, тут не «євроремонт», але технічні працівники задоволені.

    - Зрозумійте, - пояснює прибиральниця Людмила ФЕЩЕНКО, - що ми звикли до роботи. Звісно, вона не з приємних. Але, хтось же повинен це все прибирати. На жаль, нашу працю не цінять пасажири. Особливо важка зміна щоп’ятниці, тоді буває до трьох мішків сміття виносимо з вагона. Щодо колективу, то тут у нас все нормально, до того ж керівництво нашу працю поважає. Все необхідне для роботи у нас є: одяг, рукавиці, ганчірки, миючі засоби. Але немає поваги пасажирів до нашої праці, і це нам настрою не додає…

    Спостерігаючи за роботою цих жінок, розумієш, що комфорт пасажирів забезпечується моторними жіночими руками. Вони звикли працювати чесно і без зайвого епатажу, навіть попри невисокі зарплати і все-таки важку працю.

    Питаю у Володимира Володимировича: «Як вам вдалось так організувати роботу?»

    - Я вже не перший рік на залізниці, - пояснює він. - До того були різні посади, різні колективи. Але я звик, щоб у всьому був порядок. При мені це все формувалося, добудовувалося. Зібрався колектив, який тільки на початку потрібно було спрямувати і націлити на результат. А потім люди самі починають розуміти, що від них вимагають, і вже працюють так, як треба. На жаль, мають вони з пільг лише безкоштовне молоко за шкідливу роботу та чотири додаткових дні до відпустки. Тому стараємося створити їм належні умови для роботи та відпочинку. Цьогоріч замовили контейнери для сміття, яке вивозить згідно з договором Ніжинське підприємство з утилізації сміття тричі на тиждень. Влітку - вивозимо 100 - 120 контейнерів за місяць, взимку зазвичай - 80…

    Останнім часом приміський транспорт залізниці залишається в зоні гострої критики з боку пасажирів. Особливо багато нарікань на те, що багато відмінено електричок, що весь рухомий склад застарілий. У цій «критичній» ситуації залізничникам доводиться непросто. Та все ж залізничники, вкладаючи чималі кошти в ремонт, морально застарілого рухомого складу, підтримують приміські перевезення. При цьому одним із головних питань є безумовна гарантія безпеки руху. Від чистоти це теж залежить.

    Ольга ЛИХАЧОВА, Фото Віталія НОСАЧА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05