РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (30 листопада 2007) 

  • Комерційне господарство: Чи котиться копійка у Галузеву скарбницю?

    Відповідь на це запитання було знайдено на семінарі-нараді працівників комерційного господарства залізниць України. А проходив він у середині жовтня у Кам`янці-Подільському.


    Для участі в ньому було запрошено начальників служб комерційної роботи та маркетингу, керівників відділів контролю розрахунків за вантажні перевезення та договірної роботи, комерційних відділів з усіх дирекцій залізничних перевезень.


    Делегація від нашої залізниці і, зокрема Жмеринської дирекції залізничних перевезень, була дещо численнішою. Пояснення цьому доволі просте - на нашій території проводився цей захід. Тому, з одного боку потрібно було забезпечувати його успішну роботу, а з іншого - для більшої кількості фахівців з`явилась можливість ознайомитись із новинками у комерційній діяльності. Очолював цю делегацію начальник служби комерційної роботи Південно-Західної залізниці Ігор ЗАЙОНЧКОВСЬКИЙ. Йому, на правах господаря, й випало відкривати семінар-нараду. Тема доповіді цікава й актуальна - про комерційну роботу на нашій залізниці, про результати дев`яти місяців та інше.

    З доповіддю виступив заступник начальника головного комерційного управління - головний ревізор Анатолій БОНДАР. Він детально розповів про застосування додаткових зборів за умов прийняття нового Тарифного керівництва автоматизації перевізного процесу. Річ у тім, що саме нинішнього року виконується комп`ютеризація у межах абсолютної більшості робочих місць товарних касирів. До того ж завершується створення єдиної автоматизованої системи комерційної роботи. Зауважу, що у сфері пасажирських перевезень уже давно використовується комп`ютерна система «Експрес», до якої підключено квиткові каси майже на усіх станціях. Тепер і товарні касири мають таку систему, яка має значно полегшити їх роботу та забезпечити більшу узгодженість у сфері вантажних перевезень. Нинішнього року створено й проект нового Тарифного керівництва (ТК №1), згідно з яким визначається, хто із користувачів послуг залізниці скільки і за що повинен сплачувати до галузевої скарбниці.


    Ці нововведення на залізниці з одного боку покращили роботу, а з іншого, у тих, хто займається комерційною роботою на місцях і ще не звик до новацій, виникає чимало запитань, а то й проблем. Обговорення «вузьких» тем і виносились на цей семінар.

    Із доповідями також виступили начальник відділу контролю виконання договорів і розрахунків за перевезення Головного комерційного управління Олена Мірошниченко. Вона проаналізувала підсумки роботи залізниць України з підвищення нетарифних надходжень впродовж поточного року. Серед кращих доповідач відзначила роботу комерсантів Південно-Західної залізниці. Знай наших! Провідний економіст відділу організації доходних надходжень від вантажних перевезень Головного фінансово-економічного управління Людмила Іващенко оголосила перелік платежів, зборів, штрафів, інших надходжень, які стягуються залізницями України при перевезенні вантажів залізничним транспортом, та їх кодів відповідно до проекту нового ТК №1. Не буду обтяжувати матеріал розрахунками, схемами та цифрами, які наводились у доповіді, це, у першу чергу, потрібно фахівцям, які займаються фінансово-господарською діяльністю залізниці. Та їх вони зможуть знайти у названому вище документі. Зауважу лише, що учасники семінару-наради з цікавістю її вислухали. Доповідь викликала чимало запитань.


    Першому із начальників служб комерційної роботи залізниць слово для виступу надали Ігорю Зайончковському. Він повів розмову про ефективність застосування нетарифних надходжень від вантажних перевезень. Доповідач доволі ґрунтовно проаналізував роботу комерційної служби за нових умов і довів, завдяки чому можна досягти кращих результатів. У першу чергу - це розширення кола клієнтури та збільшення обсягів відвантажень.

    А виступ свого керівника доповнив начальник комерційного відділу Жмеринської дирекції залізничних перевезень Іван Пушкар. Він говорив про доцільність застосування зборів за вільними тарифами, зокрема наданих пунктом 26 ТК №1. І зауважив, що не усі можна застосувати у практичній роботі. У попередньому тарифному керівництві було більше тридцяти варіантів нетарифних надходжень. Проектом нового документа передбачається лише сім. Та Іван Павлович довів, що варто залишити лише два - подавання й забирання вагонів на під`їзних коліях, залежно від відстані та плати за користування вагонами. Оскільки це не можливо передбачити тарифами. Адже подача вагонів здійснюється кожного разу на різні відстані. А плата за користування вагоном залежить виключно від часу знаходження його на під`їзній колії. Все інше можна «забити» в тариф, тоді буде легше визначати збори.

    Його колега із Конотопської дирекції В`ячеслав Дзюба під час виступу переглянув перелік платежів, зборів, які стягуються під час перевезення вантажів залізничним транспортом, і зробив свої зауваження.


    Нагадаю: на семінарі протягом двох днів виступали представники з усіх залізниць України. І кожен вносив свої пропозиції, ділився досвідом, розповідав, як можна заробляти більші кошти для залізниці.

    За результатами роботи семінару-наради були прийняті певні рішення та рекомендації, а також підбиті підсумки роботи.


    Своєрідний підсумок цього заходу зробимо і ми - з`ясуємо, що він дав рядовому учаснику семінару-наради. Тож слово - інженеру комерційного відділу Жмеринської дирекції залізничних перевезень Катерині Ткач:

    - Мені вперше довелось брати участь у такому представницькому заході і можу сказати, що враження найкращі. Як фахівець, почерпнула для себе багато корисного. Тут почула відповіді на ті запитання, які виникають доволі часто в практичній роботі, а рекомендацій щодо вирішення не знайдеш у жодному посібнику. Семінар - це навчання, але не загальнотеоретичне, а наближене до повсякденної роботи. Тому й користі від нього багато, причому не лише молодим, а й досвідченим спеціалістам.

    Залишається додати, що семінар-нарада у Кам`янці-Подільському був не лише корисним, а й цікавим. Про це потурбувались організатори та господарі. Для залізничників, які приїхали з різних куточків України, була цікавою подорож містом на Камені, екскурсія до старої фортеці, яку визнано одним із п`яти чудес нашої країни. Тож вони успішно попрацювали, а головне, з`ясували, як реально можна збільшити нетарифні надходження.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05