РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (30 листопада 2007) 

  • Створюємо конкуренцію на ринку транспортних послуг

    Інформаційно-обчислювальний центр (ІОЦ) на Південно-Західній залізниці було створено у 1971 р. Чимало подій з того часу відбулося. У господарстві залізничного транспорту України були і злети, і падіння, що відбивалося зазвичай на всіх його структурних підрозділах. Проте ІОЦ з кожним роком нарощував свій технічний і технологічний потенціал.


    Економічний розвиток країни сьогодні змушує у більш напруженому ритмі трудитися весь комплекс залізничного транспорту, що ставить принципово нові завдання, зокрема, і перед інформаційно-обчислювальним центром. Про роботу колективу в сучасних умовах кореспонденту газети «Рабочее слово» розповідає начальник ІОЦ Південно-Західної залізниці Микола ШЕВЧЕНКО.



    - За якими основними напрямками працює сьогодні інформаційно-обчислювальний центр залізниці?

    - Одним із головних завдань, поставлених перед колективом ІОЦ керівництвом Укрзалізниці й Південно-Західної магістралі, є забезпечення продажу проїзних квитків пасажирам. Обчислювальний центр Південно-Західної забезпечує реалізацію квитків по всіх залізницях України. Столична магістраль вже кілька років тому розпочала роботу з продажу проїзних документів за використання системи «Експрес УЗ», яку розроблено українськими фахівцями у той час, як всі інші залізниці України користувалися старою програмою «Експрес-2». Останню, між іншим, розроблено ще за часів існування Міністерства шляхів сполучення СРСР. Після того, як на базі «Експрес УЗ» було створено систему, яка змогла обслуговувати всі залізниці України, вона отримала назву «АСК ПП УЗ» (автоматизована система керування пасажирськими перевезеннями Укрзалізниці). Сьогодні ми супроводжуємо всю базу нормативно-довідкової інформації стосовно 600 поїздів, які курсують залізницями України та країн Союзу Незалежних Держав і Балтії.


    Фахівцями ІОЦ здійснюється опис маршрутів поїздів та станцій країн СНД, оперативно підтримується інформація стосовно тарифів пасажирських, багажних та вантажобагажних перевезень у внутрішньодержавному і міждержавному сполученнях та індексація тарифів.

    Фахівці ІОЦ виконують роботи з обслуговування програмно-технічних засобів та адміністрування системи і баз даних для всіх залізниць України, займаються тестуванням та прийомкою нового прикладного програмного забезпечення, а також надають методичну допомогу фахівцям інших залізниць з питань, які виникають у процесі експлуатації системи.


    - До процесу перевезення й обслуговування пасажирів можна віднести й роботу турнікетів, які діють сьогодні на ряді станцій. Чи причетні фахівці центру й до їх функціонування?

    - Так. Усі турнікети на залізниці обслуговуються фахівцями нашого центру. У цьому питанні Південно-Західна залізниця також була в числі перших. Ці пристрої спочатку було встановлено на Приміському вокзалі у Києві. Сьогодні вони діють на станціях Святошин, Караваєві Дачі, Ірпінь, Дарниця та інших. Всі їх підключено до передачі даних залізничною електронною мережою.

    За ці роки фахівці ІОЦ здобули певний досвід у обслуговуванні турнікетів. Створено окремий структурний підрозділ, у складі якого працює ремонтна майстерня. Сюди привозять окремі вузли, агрегати, котрі вийшли із ладу. Тут їх відновлюють. Після «оздоровлення» вони продовжують функціонувати на своїх звичних місцях.

    - Як ми вже говорили раніше на сторінках «Рабочего слова», основним завданням, поставленим перед колективом інформаційно-обчислювального центру на поточний рік, було виконання галузевої програми розвитку комплексної інформатизації комерційного господарства залізниць України. Нагадайте, будь ласка, суть цієї програми.

    - Вона включає в себе автоматизацію робочих місць товарних касирів (АРМ ТВК) та прийомоздавачів (АРМ ПЗ) і спрямована на підвищення якості обслуговування вантажовідправників і вантажоотримувачів, покращення роботи у сфері вантажних перевезень та підвищення конкуренто-спроможності залізничного транспорту на ринку транспортних послуг у цілому.


    З метою виконання поставленого завдання залізницею було закуплено сучасне комп`ютерне обладнання, апаратура для зв`язку, укладено угоди з розробниками програмного забезпечення. Спеціалістами ІОЦ виконано значний обсяг робіт з встановлення програмно-технічних засобів, організації локальних мереж для підключення їх до системи передачі даних залізниці. До того ж колеги займались навчанням користувачів та впровадженням АРМів товарного касира (АРМ ТВК) і прийомоздавача (АРМ ПЗ) на всіх вантажних станціях залізниці. В ІОЦ встановлено сервер, в який надходить інформація з усіх станцій, відкритих для виконання вантажних операцій.

    Впровадження АРМ ТВК і АРМ ПЗ на станціях залізниці дозволило автоматизувати процес підготовки та оформлення перевізних документів, розрахунок відповідних платежів та нарахувань працівниками станцій. Крім того, забезпечити їх достовірність, виключивши при цьому так званий «людський фактор». Розповім докладніше. Уся інформація про вантажні вагони надходить зі станцій в єдину базу даних у режимі реального часу, що дозволяє, як ми кажемо, отримати оперативну картину про місце знаходження вагонів і їх стан у межах станції та на під`їзних коліях. На сьогодні кожен керівник може отримати необхідну інформацію щодо руху будь-якого вагона, «характер» вантажу, коли і хто його прийняв, термін простою під операціями.

    У цій величезній за обсягами роботі, як я вже говорив, головне навантаження прийняли на себе підрозділи ІОЦ - регіональні інформаційно-обчислювальні центри (РІОЦ), які працюють у кожній дирекції залізничних перевезень.


    - Чи можна вважати, що роботу по створенню АРМ ТВК і АРМ ПЗ завершено?

    - На сьогодні автоматизацію робочих місць проведено на всіх станціях, за виключенням зовсім малих, на яких під навантаження надходить не більше одного-двох вагонів на добу. Але й вони (АРМи), можна вважати, теж підключені до автоматизованої системи: інформацію у систему за них вводять на станціях, до яких вони прикріплені.


    Виконання процесів з автоматизації роботи підрозділів комерційного господарства ми вважаємо головним завданням 2007 р., і колектив центру його успішно виконав.

    - Однак ще більше при-скорити процес передачі на головний сервер інформації про приймання вантажів може електронний цифровий підпис?

    - На сьогодні програми «Електронний цифровий підпис» (ЕЦП) ми ще не маємо. Однак її уже розроблено й попередньо апробовано фахівцями Укрзалізниці. Тому в найближчій перспективі це завдання буде розв`язано і на Південно-Західній. Електронний підпис - це так званий ключ, котрий дозволить значно прискорити розвиток безпаперових технологій на залізничному транспорті, оскільки замінить традиційну печатку та підпис. Використання його в електронному документообігу сприятиме підвищенню ефективності роботи залізничного транспорту, а також покращенню якості обслуговування клієнтів.


    Варто зазначити, що Укрзалізниця є однією з перших державних структур, що запроваджує ЕЦП в Україні. Також українські залізничники першими впроваджують електронний підпис для організації перевезення вантажів залізничним транспортом серед країн СНД.

    - Над розв`язанням яких додаткових завдань поряд з основними програмами трудиться колектив ІОЦ?

    - Одночасно підрозділи центру виконують роботи з реалізації Координаційного плану розробок та впровадження інформаційно-обчислювальних, телекомунікаційних систем та технологій на залізничному транспорті України. Серед основних напрямків - впровадження в структурних підрозділах залізниць автоматизованого ведення бухгалтерського обліку; впровадження автоматизованої системи управління кадрами залізничного транспорту на рівнях залізниці та лінійних підприємствах (АСУ «Кадри»); обладнання робочих місць працівників ВЧД (ПТО) засобами обчислювальної техніки та зв`язку; впровадження АСК «Експлуатація та ремонт пасажирських вагонів та обслуговування пасажирів у поїздах» (АСК ЕРПВ); впровадження АСУ «Локбриг».

    - Миколо Григоровичу, чи є в колективі проблеми і як їх розв`язуєте?

    - Найголовніша наша сьогодні проблема - це відтік висококласних спеціалістів. Молодь, котра приходить до нас на роботу, дуже швидко набирається досвіду. Згодом наших фахівців із задоволенням запрошують у свої колективи фірми, які набагато вище оплачують їхні працю й знання. Тоді нам знову доводиться брати молодих і… все повторюється за відомою схемою. Ось і виходить, що ІОЦ певною мірою є центром підготовки спеціалістів для Києва. І що є найбільш прикро - це те, що з цією проблемою вже доводиться стикатися і в регіонах. Тому шукаємо шляхи, аби навчені нами кадри працювали на користь Південно-Західної залізниці.


    Інтерв`ю провела

    Ганна БОГОВІС
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05