РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (30 листопада 2007) 

  • Розбудовуємось!: Поїзна ситуація, як на долоні


    «КАСКАД» - так нарекли мікропроцесорну систему диспетчерської централізації (МСДЦ), призначену для застосування на залізничному транспорті. Серед розробників - фахівці Дніпропетровського науково-виробничого об`єднання «АРТРОН».

    Які переваги нової системи, які зручності вона надає залізничникам? Аби дізнатися про це, ми завітали до Київської дистанції сигналізації та зв`язку, яка першою на залізниці впровадила МСДЦ КАСКАД. Назва хоч і громіздка, проте користь від апаратури чималенька.


    Найбільша дистанція на Південно-Західній

    Київська дистанція сигналізації та зв`язку є найбільшою на Південно-Західній, її виробнича потужність, за словами начальника Олександра Васильовича Кухарського, сягає 1000 технічних одиниць. До речі, одна технічна одиниця умовно дорівнює, скажімо, десяти пристроям стрілочного переводу.

    - До структури дистанції входять по три дільниці СЦБ та зв`язку, а також лабораторія. Багато роботи доводиться виконувати на столичному пасажирському вокзалі. Працівники опікуються тут засобами автоматики, радіозв`язку, інформаційними табло, камерами схову, - розповідає начальник дистанції Олександр Кухарський. - З початку 60-х років КБ головного управління сигналізації та зв`язку МШС СРСР було розроблено систему ЧДК (частотного диспетчерського контролю), що здійснює телеконтроль за станом пристроїв СЦБ. Ця система дозволяє спостерігати за станом дільниць, просуванням рухомого складу, тобто зайнятістю колій, перегонів. Ця апаратура проіснувала до сьогодні. Звичайно, її можливості і технічні характеристики не відповідають вимогам сучасності. Тому після 2000 р. було розроблено систему КАСКАД, в якій застосовано мікропроцесорну техніку, мікроконтролери, на базі сучасної цифрової апаратури. Система КАСКАД дозволяє отримати найповнішу інформацію про ситуацію щодо стану пристроїв на дільницях. Про ситуацію на перегонах та станціях також надасть вичерпну інформацію. Система зручна в користуванні, доступна для навчання користувачів. Для роботи системи КАСКАД на лінійних дільницях застосовуються спеціальні мікроконтролери та обладнання, що відстежують показання із сигнальних точок, з постів ЕЦ, а також контролюють стан електроживлення. На часі - питання про надання цій системі охоронних функцій. Тобто електроніку можна навчити реагувати на відкриття дверей приміщень. Тож при несанкціонованому відкритті, приміром, сейфів, КАСКАД може слугувати охоронцем. Система дуже гнучка, їй можна надати багато додаткових функцій. До того ж в ній передбачено систему архівації, яка надає можливість переглянути усі особливості організації перевізного процесу та стану пристроїв, визначити характер відмови від виконання функцій, якщо така мала місце, та її причини. Саме так сталося після аварії поїзда на роз`їзді Расава. Саме система КАСКАД зафіксувала дві короткочасові втрати контролю над стрілочним переводом за мить перед цією аварією.

    Електроніка дозволяє також дистанційно управляти сигналами, стрілочними переводами, допомагає розробляти поїзні маршрути. Тобто керувати роботою станцій. Малі станції фактично можуть сьогодні обходитись без чергового, тому що поїзний диспетчер в дирекції може зі спеціального пульту за допомогою ЕОМ управляти станціями на лінії. Системи контролю розташовані також у нас в дистанції на посту чергового диспетчера, на посту чергових по станціях Київ-Пасажирський, Трипілля-Дніпровське.


    Віч-на-віч із прогресом

    Разом із головним інженером дистанції Віктором Фурсовим заходимо до кімнати, де чергує змінний диспетчер Валерій Потіха.

    - Можете переконатися на власні очі у перевагах цієї системи, - каже Віктор Іванович. - Подивіться на монітор: поїзну ситуацію та стан об`єктів СЦБ на дільниці від Києва-Пасажирського у напрямку Миронівки видно, як на долоні. Система ідентифікує кожну одиницю рухомого складу, дозволяє керувати обгоном та пропуском поїздів на станціях. Окрім того, допомагає формувати графік руху і запам`ятовує поїзну ситуацію та стан об`єктів контролю. Про такого «помічника» ще кілька років тому диспетчери та чергові по станціях могли лише мріяти.

    Черговий змінний диспетчер В. Потіха розтлумачує всі позначки, що «грають» на екрані монітора. Для Валерія Івановича тут все зрозуміло та ясно.

    - Ми можемо відстежити стан усіх сигналів на дільниці, режим живлення обладнання на станціях, ось на Расаві, наприклад, воно зараз здійснюється від фідера №1. На цьому ж роз`їзді бачимо дві електрички, що мають прямувати у зворотних напрямках. Ось - вантажні поїзди, що прибули на станцію Миронівка з Одеської залізниці. А ось, - відчувається стурбованість у голосі В. Потіхи, - у наявності масова втрата контролю над стрілочними переводами на цій станції. Проте ніякої надзвичайної події у цьому нема, - запевняє мене згодом змінний диспетчер. - Просто проводиться планова перевірка їхньої діяльності. А ці трикутнички означають прилади спостереження за станом нагріву букс у поїздах - КТСМ. Якщо вони зафіксують несправність, до нас надійде сигнал тривоги. Тоді - діяти за інструкцією. А ось з`являється текстова інформація щодо прогнозування маршрутів поїздів. Вона постійно оновлюється. Як бачите, все дуже просто.

    - Дійсно, просто, - погоджуємося ми, - якщо навіть нам, людям стороннім, з першого погляду майже все стає зрозумілим.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05