РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 42 (26 жовтня 2007) 

  • Машиніст – гарант безпеки руху

    В Києві відбувся Перший з`їзд локомотивників залізниць України

    На залізницях України сьогодні функціонує 68 основних та 38 оборотних локомотивних депо, в яких трудиться майже 27 тисяч машиністів, помічників машиністів та 570 машиністів-інструкторів.

    Днями відбувся Перший з`їзд представників цих професій на тему «Машиніст як гарант безпеки руху».

    До актової зали Південно-Західної залізниці було запрошено найкращих машиністів і машиністів-інструкторів, за плечима яких сотні тисяч кілометрів безаварійної роботи.


    Делегатів форуму від імені генерального директора Укрзалізниці з відкриттям Першого з`їзду привітав заступник генерального директора Укрзалізниці Микола СЕРГІЄНКО.

    Продовжуючи роботу наради, Микола Іванович у своїй доповіді проаналізував стан справ у локомотивному господарстві залізниць України та зупинився на основних напрямках його покращення. Увага зосереджувалась на тому, що у зв`язку із зростанням обсягів перевезень постає проблема дефіциту кадрів локомотивних бригад. Вона загострюється ще й через те, що в останні роки почав втрачатися престиж професії машиніста, на залізницях спостерігається відтік кваліфікованих кадрів. До того ж чимала армія машиністів найближчим часом досягне пенсійного віку. Тому такі представницькі збори покликані дати принципову оцінку ситуації, що склалася в локомотивному господарстві.

    Передача передового досвіду молодим машиністам та їхнім помічникам є одним із головних завдань сьогодення. За кермом локомотива мають бути висококласні професіонали, бо саме вони безпосередньо несуть найбільшу відповідальність у забезпеченні безпеки руху поїздів.

    Звертаючись до учасників з`їзду, М. Сергієнко запросив їх до діалогу в обговоренні питань із підготовки молодих фахівців, планування праці, безпеки руху тощо.

    Сьогодні розробляється програма комплексного оновлення рухомого складу, яка передбачає принципово новий підхід до заміни застарілої техніки на нову з більш високими технічними характеристиками та більш низькими експлуатаційними витратами. Це теж значною мірою вимагає нових підходів до підготовки кадрів, які будуть цю техніку обслуговувати.

    Стан справ у царині безпеки руху поїздів проаналізував помічник начальника управління локомотивного господарства Укрзалізниці з безпеки руху Анатолій ПОСМІТЮХА, констатуючи, що 40% транспортних подій допущено, на жаль, локомотивниками. А половину з них скоєно членами локомотивних бригад. Найбільш тривожними фактами при порушенні безпеки руху є проїзд на сигнал, що забороняє рух. У цьому плані достатньо серйозною проблемою є процес формування локомотивних бригад, особливо добору помічників машиністів. Не завадило б брати їх на роботу на конкурсній основі, наголосив Анатолій Адамович. Класичним (в гіршому розумінні) може бути приклад формування бригади поїзда, що не так давно потерпів аварію на станції Верхівцеве (Придніпровська залізниця), коли молодому машиністу в пару закріпили досвідченого помічника. Але чомусь не врахували, що він перебуває у групі ризику (працює на червоному талоні), і вони удвох порушили не лише правила технічної експлуатації, але й прямі посадові обов`язки, проїхавши на заборонений сигнал. Це й призвело до трагічного випадку, коли не лише постраждали люди, але й ця подія відчутно завадила іміджу залізничного транспорту в цілому.

    Що стосується добору локомотивних бригад, то тут своє вагоме слово має належати машиністу-інструктору. Щоб робота локомотивних бригад була більш якісною, необхідно шукати нові підходи в методах навчання, з широким застосуванням сучасних тренажерів та програм до них. Нагально постає також питання про відновлення інституту наставництва. Кожен машиніст-інструктор повинен опікуватися молодими членами локомотивних бригад. А щоб стимулювати цю роботу, наставникам необхідно додавати до заробітної плати, бодай невеликі надбавки.


    На обговорення було винесено й таке питання. Для більш ефективної роботи машиністів-інструкторів можна певною мірою диференціювати їх обов`язки. Скажімо, частина займається лише навчанням локомотивних бригад, інша частина працює на лінії, як ДАІ, перевіряючи роботу машиністів та їхніх помічників. Така більш вузька спеціалізація могла б дати значний ефект: менша кількість інструкторів забезпечувала б більш високу якість з метою гарантування безпеки руху.

    Учасники наради жваво обговорювали й таке питання: з 11,7 тисячі помічників машиністів 5,1 тисячі (43%) мають права управління. Однак деякі з них по 20 років не бажають пересідати за праве крило локомотива. Причина легко проглядається: надбавка за право управління нараховується, однак відповідальності значно менше, ніж у машиніста. З цього приводу у виступах делегатів і запрошених звучали різні пропозиції. Однак всі сходилися на одному: якщо за установлений термін (два або п`ять років) помічник машиніста не став машиністом, надбавку за наявність прав на ведення локомотива з нього треба знімати.

    У процесі обговорення нагальних питань було приділено увагу й створенню для локомотивних бригад належних умов праці на їхньому робочому місці, соціальному захисту та відпочинку. Зокрема, йшлося про створення умов для повноцінного відпочинку в оборотних депо. Сьогодні діє програма щодо приведення до належного стану будинків та кімнат відпочинку на всіх залізницях України та, на жаль, вона не так швидко втілюється в життя.

    Нарада професіоналів такого високого рівня - то переломний етап у роботі локомотивного господарства. Пропозиції, що прозвучали, ляжуть в основу рекомендацій щодо покращення руху поїздів і підвищення престижу професії машиніста. А започаткований сьогодні з`їзд у подальшому має стати доброю традицією при розв`язанні актуальних питань, накопичених виробничим досвідом і сприятиме подальшому розвитку галузі в цілому.

    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05