РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 41 (19 жовтня 2007) 

  • Про шляхи реалізації нових проектів на українських залізницях

    Заступник директора державного підприємства «Київдіпротранс» - Борис Торопов: «Ми на порозі суттєвих змін»


    Заступник директора державного підприємства «Київдіпротранс» - Борис Торопов

    Днями колектив Науково-дослідного та проектно-вишукувального інституту транспортного будівництва «Київдіпротранс» відзначатиме 77-мі роковини з дня свого заснування. У розмові із заступником директора з наукової роботи Борисом ТОРОПОВИМ ми торкнулися питань взаємодії між вченими та інженерами цієї державної установи із фахівцями Південно-Західної залізниці.

    Я не втримався від того, щоб не запитати Бориса Івановича: чи ведеться статистика про співробітництво між інститутом і столичною залізницею. Як виявилося, легше навести загальну статистику. Адже протягом 77 років за проектами інженерів інституту збудовано та введено в експлуатацію понад 9 тис. км залізничних колій, виконано будівництво і реконструкцію більше 200 великих залізничних вузлів та станцій, електрифіковано 5600 км залізниць, побудовано понад 230 великих та середніх мостів на теренах колишнього СРСР.

    - Наші інженери брали безпосередню участь у спорудженні багатьох залізничних та автомобільних шляхопроводів і естакад, понад 100 великих залізничних вокзалів, сотні лінійних будівель та споруд, - говорить Б. Торопов. - Понад 10 тис. км залізничних ліній обладнано засобами автоблокування та диспетчерської централізації, побудовано 8 тис. км магістральних ліній зв`язку. Прагнучи домогтися найбільш ефективного використання інфраструктури залізничного транспорту, інститут, за дорученнями урядових органів України, неодноразово розробляв пропозиції з посилення технічної озброєності залізниць на території від карпатських перевалів до придонських степів.

    Свого часу інститут здійснив розробку проектів залізничного будівництва в Республіці Куба та Сірійській Арабській Республіці.

    - Борисе Івановичу, значні зміни, які відбулися в Україні у зв`язку із здобуттям нею Незалежності, відзначились і на роботі інституту?

    - Кардинальним чином змінилось поле діяльності колективу. Починаючи з 1991 р., стрімко скоротився обсяг робіт, особливо на залізницях Російської Федерації. Економічний колапс призвів до значного скорочення чисельного складу інституту.

    Великих зусиль було докладено з метою пошуку нових сфер проектування та під час реформування структури інституту задля відповідності її вимогам ринкової економіки.

    Впровадження новітніх комп`ютерних технологій проектування, навчання персоналу, постійне підвищення кваліфікації досвідчених працівників та впровадження у проектах найсучасніших технологій - ось далеко не повний перелік заходів, завдяки яким ми не лише зберегли інститут: нами здобуто високий авторитет у будівельній та транспортній галузях економіки.

    У цей період за проектами інституту було електрифіковано близько 1000 км залізничних дільниць, у тому числі Яготин - Гребінка, Жмеринка - Котовськ - Помошна, Котовськ - Роздільна, Жмеринка - Гречани - Підволочиськ, Гребінка - Гоголеве, Ніжин - Чернігів, Здолбунів - Рівне, Рівне - Ківерці; побудовано нові залізничні лінії Пирогівка - Новгород-Сіверський з мостом через р. Десна, Кам`янка - Тараща та інші об`єкти.

    Високий рівень технічних рішень, стислі строки проектування, постійний супровід будівництва об`єктів і, що найважливіше - плідне взаємовигідне співробітництво з провідними проектними інститутами України, будівельними і монтажними організаціями дозволило інституту на початку нового століття виконати низку найвідповідальніших проектів та впровадити їх у життя.

    Назву деякі з них: адміністративні будівлі Головного управління перевезень Укрзалізниці, Міністерства транспорту та зв`язку України у Києві, реконструкція вокзального комплексу станції Київ-Пасажирський, розпочато експлуатацію багатьох інших об`єктів залізничного транспорту. Залишать добрий слід вчені та інженери Київдіпротрансу і на залізнично-автомобільному шляхопроводі через Дніпро, і на новому Дарницькому вокзалі. Наголошую на тому, що вагомим здобутком у діяльності Київдіпротрансу є налагодження тісної співпраці провідних фахівців інституту з будівельниками впродовж всього процесу будівництва об`єктів. Серед позитивних здобутків - постійний інженерний супровід будівельних об`єктів у процесі їхньої експлуатації.

    За участю інституту впроваджено швидкісний рух поїздів на напрямках Київ - Харків, Київ - Дніпропетровськ та Київ - Москва.

    Колектив займався проектними розробками щодо перспективного будівництва високошвидкісної залізничної магістралі Київ - Харків, на якій планується впровадити рух поїздів зі швидкістю понад 200 км/год.

    Київдіпротранс приділяє велику увагу розбудові об`єктів транспорту в Києві. За останні роки інститутом виконано роботи з розвитку залізничної транспортної інфраструктури столиці - Генеральний план розвитку Києва до 2020 р. (розділ «Залізничний транспорт»), Генеральна схема розвитку Київського залізничного вузла до 2020 р.

    Додам, Україна на порозі величезного інвестиційного буму. Чемпіонат Європи з футболу 2012 р., як перша ластівка, сприятиме розвитку не лише столичного регіону, але й транспортної інфраструктури на напрямках у бік Одеси, Львова, Харкова, Сімферополя. Тут, як ви розумієте, без проектантів не обійтись. Зокрема, Київдіпротрансу доручено розроблення техніко-економічних розрахунків (ТЕР) швидкісної залізниці у бік Вапнярки, Львова, Миронівки. Ясна річ, що без участі досвідчених фахівців з Південно-Західної залізниці тут не обійдемося. Досвідчені колеги із служб колії, електропостачання, зв`язку - то наші чудові партнери. Згодом займатимемося узагальненням ТЕР із проектних інститутів, які відповідають за розробки інших залізничних напрямків. Таким чином на світ з`явиться Державна програма з розвитку швидкісного залізничного руху.

    - Відомо, що в основі успішного будівництва будь-якого крупного об`єкта лежать державні будівельні норми (ДБН). Але нормативи часів СРСР, які застосовуються і зараз, на переконання фахівців, не відповідають сучасним критеріям. Як бути?

    - Маєте рацію. До речі, наш інститут є базовою організацією, акредитованою при Міністерстві регіонального розвитку та будівництва України, яка розробляє ДБН «Споруди транспорту. Залізниці, колії 1520 мм». На даний час цей важливий документ проходить усі стадії погоджень, як мовиться, у верхах.

    - Вкотре - про залізнично-автомобільний шляхопровід через Дніпро. Після його будівництва розпочнуться випробування конструкції. Цікаво, чи вже існує методика технічного тестування саме цього мосту?

    - Складна з інженерної точки зору конструкція має пройти випробування за методикою, яку на даний момент розробляють наші фахівці у творчому тандемі із науковцями з академічних інститутів, котрі добре знаються на вирішенні проблем міцності.

    Приємний факт: в Укрзалізниці зацікавилися нашою пропозицією щодо технічного моніторингу залізничних мостів в Україні. Тут справ багатенько.

    Знаю, що журналістам до вподоби цікаві факти. На даний час наш інститут у співпраці із Баварською інженерно-будівельною палатою розробляє концепцію освітлення нового мостового переходу через Дніпро у Києві.

    - Існує думка, що час залізничникам братися за реконструкцію сортувальних станцій. Адже комплекси для формування і пропуску вантажних поїздів у цих «гарячих» точках зародження вагонопотоків не витримують сучасної критики.

    - Це дійсно актуальне питання. Основним показником, який характеризує роботу, приміром, сортувальної гірки, є спроможність переробляти щодоби максимальну кількість вагонів. Без приладів із сучасної автоматизації процесів розформування і формування поїздів вже найближчим часом виникатимуть суттєві проблеми на «сортировках». Київдіпротранс готовий взятися і за проектування нових комплексів, і за інженерне супроводження реконструкції старих гірок.

    - Борисе Івановичу, іноді проектантів звинувачують у «гальмуванні» при підготовці необхідної для будівництва документації…

    - Маю запевнити вас, що фахівці з нашого інституту намагаються виконувати роботу якісно у заплановані строки. Інакше і неможливо: будь-яке порушення з нашого боку відчутно - шкода для репутації Київдіпротрансу.

    Користуючись нагодою, хочу у переддень Дня залізничників поздоровити потужний колектив Південно-Західної магістралі із професійним святом. Здоров`я, злагоди, успіхів у нелегкій праці!

    - Дякую за інтерв`ю.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05