РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 40 (12 жовтня 2007) 

  • Про мозок і серце Києва-Пасажирського

    Якщо торкнутися історії виникнення станції Київ-Пасажирський, то треба подумки перенестися в ХІХ ст., і саме в 1870 р., той рік, який поклав початок й Південно-Західній залізниці. Тоді в районі нинішньої Вокзальної площі в долині ріки Либідь були побудовані станція і перший Київський вокзал за проектом архітектора Вишневського. Одноповерхова дерев`яна будівля була приречена на трирічне існування, однак прослугувала значно довше. І лише у 1927 р. приступили до будівництва вокзалу вже за проектом, розробленим професором архітектури О.М. Вербицьким і архітектором П.Ф. Альошиним. Будинок споруджено у стилі українського бароко з елементами конструктивізму. Споруду, як зараз говорять, здали в експлуатацію у 1932 р. У період Великої Вітчизняної війни будинок Київського вокзалу було частково зруйновано, та вже у 1949 р. його повністю відновлено.

    Нової масштабної реконструкції станція Київ- Пасажирський зазнала у 2001 р., та це ще не історія, а сучасність, якої ми всі є свідками.

    «Чи є різниця між Київським вокзалом і станцією Київ-Пасажирський?» Відповідь пересічних пасажирів неважко передбачити: «Якщо і є, то нам байдуже, аби лише поїзди не запізнювалися», - певне, промовлять вони й будуть абсолютно праві у своєму… невігластві. Залізничники, без сумніву, краще розуміються на смисловому значенні цих понять і залюбки розтлумачать вам, що вокзал Київ-Пасажирський і станція тієї ж назви - зовсім різні структурні підрозділи. Перший підпорядковано пасажирській службі Південно-Західної залізниці, й займається обслуговуванням пасажирів. А другий - Київській дирекції залізничних перевезень. Тут переймаються виключно технічним забезпеченням руху поїздів. Ось саме про діяльність другого, тобто станції Київ-Пасажирський, ми й ведемо мову з її головним інженером Віталієм Пантелеймоновичем Сабодашем. Віталій Пантелеймонович - старожил цієї станції, працює на ній на керівних посадах понад півтора десятка років і, звичайно, обізнаний у її діяльності досконально. Тому наша розмова з ним виявилася цікавою й змістовною.


    - Віталію Пантелеймоновичу, розкажіть, будь ласка, що являє собою нині станція Київ-Пасажирський?

    - Насамперед, необхідно відзначити, що ця позакласна станція є найбільшою пасажирською станцією в нашій країні. Це справжня міцна ланка, що з`єднує столицю з усіма обласними центрами, а також з багатьма містами зарубіжжя, як близького, так і далекого.

    Станція утримує величезне колійне господарство, яке розподіляється на перонний парк, де на 14 коліях обслуговуються пасажирські поїзди далекого сполучення; приміський парк, назва якого говорить сама за себе, та технічну станцію. Саме на коліях технічної станції, яка в свою чергу складається з чотирьох парків, проводиться відстій, екіпірування та формування пасажирських поїздів. До речі, виробничі обсяги тут складають майже 70% нашої загальної діяльності.

    Хоча станція суто пасажирська, проте доводиться нам займатися й вантажною роботою, яка полягає в обслуговуванні залізничних підприємств: локовотивного та вагонного депо, вагонної дільниці, а також ВАТ «Київський електровагоноремонтний завод». На двох коліях здійснюємо також пропуск вантажних поїздів.

    - Проте сама назва станції натякає на те, що це не є основний напрямок її діяльності…

    - Так. Основною діяльністю станції є ефективна організація процесу пасажирських перевезень і саме на це ми постійно спрямовуємо зусилля. Можу вас запевнити, що досягти цього на найбільшій вітчизняній пасажирській станції дуже не просто. Проте вважаю, що наш колектив має вагомі підстави пишатися виробничими досягненнями. Хоча б зважити на те, що за результатами галузевого змагання у минулому році станція посіла третє місце серед пасажирських станцій в мережі залізниць України. Її було нагороджено Почесним дипломом Укрзалізниці. Не пасемо, як то кажуть, задніх і в поточному році. Для підтвердження наведу хоча б такі цифри. Графік відправлення поїздів у першому півріччі витримано на 99,7%, план відправлення виконано на 100,9%. Ці показники досягнуто в умовах постійного зростання обсягів відпралення поїздів, яке спостерігається впродовж останніх років. І що дуже важливо, це зростання відбувається за рахунок поїздів свого формування й поїздів, для яких наша станція є пунктом обороту, тобто через найбільш трудомісткі транспортні технології…

    - Кажуть, що найвагоміший аргумент - статистика…

    - Будь ласка. Якщо у 2005 р. станція переробляла в середньому за добу 185 пар поїздів, причому з них 57 поїздів місцевого формування та оборотних, у 2006-му відповідно 191-у і 66, то в першому півріччі цього року - вже 192 пари поїздів за добу, з них 67 пар поїздів місцевого формування й оборотних.

    - Звичайно, за цими сухими цифрами стоять живі люди. Розкажіть про них.

    - У трудовому колективі нашої станції працює 240 фахівців. Основна робітнича професія - складач поїздів, їх відповідно до штатного розкладу має бути 42, а в наявності 40, дається взнаки та ж кадрова «хвороба», що і на інших станціях Київського вузла. І саме по цій професії спостерігається найбільша плинність. Приміром, упродовж року було прийнято 11 нових складачів, і стільки ж залишило станцію. Чого тут дивуватися? Ви, певне, знаєте, що робота складача поїздів взагалі дуже не проста й відповідальна, а на пасажирській станції цей критерій подвоюється, адже працювати доводиться з вагонами, де знаходяться люди. До того ж це робота підвищеної небезпеки. А отримувати за таку напружену працю 1700–1900 грн., що за столичними мірками нижче середнього рівня, погоджується не кожний. Ось і спробуй їх утримати, коли зараз робітникові працевлаштуватися в столиці на 2500 - 3000 грн. - не проблема.

    Не менш напружена робота й у чергових стрілочних постів. Таких фахівців на станції 28. Тут, щоправда, повний «комплект», ніхто з них не поспішає залишити рідну станцію в пошуках кращої долі, незважаючи на те, що зарплата в них ще менша, а умови праці досить важкі, адже на технічній станції досі збереглися райони з ручними стрілочними переводами. І таких стрілочних переводів понад чотири десятка, до того ж не всі централізовані стрілки обладнано засобами очищення від снігу. Так що клопоту, особливо взимку, вистачає. Ми визнаємо, що для жіночих рук це не найкраща робота, адже черговими стрілочних переводів у нас працюють саме жінки, і ми дуже вдячні їм за відданість рідній станції.

    - Бачу, що жінки, дійсно, прикраса вашого колективу. І це добре, коли вони своєю працею переконують, що жіноче серце вірне й стійке, і аж ніяк не «склонно к измене и перемене» в докір деяким чоловікам.

    - Так, на нашій станції працює багато жінок і вони справляються з найвідповідальнішою роботою. Приміром, чергові по парку, це у нас суто жіноча професія. Вони повинні обов`язково бути присутніми при відправленні кожного пасажирського поїзда. Видати машиністові попередження щодо обмеження швидкості на його дільниці, маршрутний лист. Обов`язково перевірити схему поїзда, тобто, чи відповідають кількість і типи вагонів у поїзді, що вирушає на маршрут, існуючій схемі.

    - З усього видно, що працювати на вашій станції дуже не просто. А що робиться, аби покращити людям умови праці?

    - Велику увагу керівництво станції приділяє розв`язанню соціальних задач, це стимулює кожного фахівця працювати з повною віддачею й відповідальністю. З року в рік зростає середньомісячна зарплата працівників (щоправда, хочеться, аби цей процес набув більшої інтенсивності). Покращуються побутові умови. Так останнім часом у службових приміщеннях встановлено вісім кондиціонерів, придбано холодильники та микрохвильові печі. Працівників станції вповні забезпечено спецодягом та індивідуальними засобами захисту. Дякуючи керівництву залізниці та Київської дирекції залізничних перевезень, проведено капітальний ремонт приміщень усіх станційних постів.

    Звичайно, велику увагу приділяємо впровадженню передових технологій і автоматизації виробничих процесів. На станції автоматизовано робочі місця інженера по ТРА, чергового по станції, прийомоздавальника і товарного касира та інші - всього впроваджено вісім автоматизованих місць.

    - Які фахівці, так би мовити, задають тон у виробничій діяльності станції, забезпечують їй позитивні результати?

    - Образно кажучи, «мозком» станції та її «серцем» є чергові по станції, маневрові диспетчери, оператори при черговому по станції. Ті фахівці, на котрих припадає оперативна робота із забезпечення руху, відправлення й приймання поїздів.

    Улітку відчутно зростає кількість поїздів, що переробляються, збільшується інтенсивність руху. Кількість маневрових тепловозів збільшується з семи до восьми. Наприклад, якщо в березні цього року на станції перероблялось 186 пар поїздів в середньому за добу, то в червні - 194 пари. Щодо інтенсивності роботи, то влітку в середньому кожні чотири хвилини виконувалось приймання або відправлення поїзда.

    Ті позитивні результати, які було досягнуто в роботі станції, стали можливими завдяки самовідданій праці, високому професіоналізму і суворій трудовій та технологічній дисципліні всіх працівників станції. Але хочеться відзначити тих трударів, які користуються в колективі безперечним авторитетом. Це станційний диспетчер В. Лобода, чергові по станції Н. Свята, Ю. Кулачок, маневровий диспетчер В. Дідик, чергові по парку В. Давидюк, О. Якименко, Є. Примак, складачі поїздів В. М`який, В. Пузій, М. Козін, Л. Ізюмцев.

    - Що робить керівництво залізниці та Укрзалізниці для полегшення роботи вашої станції?

    - Хочу зазначити, що при розробленні графіка руху поїздів на 2007 - 2008 р.р. керівництвом залізниці та Укрзалізниці було прийнято низку рішень для полегшення роботи як нашої станції, так і інших пасажирських станцій у літній період. Зокрема, поїздам формування інших залізниць було значно зменшено час обороту по станції, що скоротило час зайнятості колій станції й дало можливість використовувати це господарство для приймання, відправлення, відстою більшої кількості поїздів. Крім того, формування коротких поїздів в одному напрямку в один состав зменшує витрати часу й маневрових засобів на маневрові роботи.

    Колектив станції неодноразово демонстрував та продовжує показувати здатність вирішувати будь-які поставлені перед ним завдання.

    - Дякую за бесіду.

    Розмову вів

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05