РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 15 (15 квітня 2011) 

  • Думаємо про майбутнє - дбаємо про довкілля


    столичний «Мийдодір»

    Останнім часом людство все більше уваги приділяє стану навколишнього середовища. Свідчать про це й численні акції протесту активістів Грінпіс з приводу і всесвітнього потепління, і засмічення атмосфери, і зникнення багатьох видів рослин та тварин тощо.

    Залізниця теж не сприяє поліпшенню екологічної ситуації. Але, як вдалося з’ясувати в бесіді із заступником головного інженера - начальником технічної служби Південно-Західної магістралі Володимиром ПАЩЕНКОМ, яку кореспондент «Рабочего слова» мав напередодні Дня навколишнього середовища в Україні, на столичній залізниці вживаються суттєві заходи щодо зменшення шкідливих викидів.

    НА ПІВДЕННО-ЗАХІДНІЙ БОРОТЬБА ІЗ ШКІДЛИВИМИ викидами почалась майже з моменту її створення. За ініціативою інженера Олександра Бородіна в 1879 р. у складі Київських механічних майстерень створено хіміко-технічну лабораторію. Тут вперше в світі було розпочато стаціонарні випробування паровозів. До того ж у ній вперше в Росії було досліджено склад води, що використовувалася на залізничному транспорті, й розроблено технологію її очистки. Інші дослідження дозволили виробити низку рекомендацій для поліпшення якості паровозного палива, мастил тощо. Лабораторію було нагороджено медалями на Нижньогородській (1896 р.) і Паризькій (1900 р.) виставках.

    У наш час з метою належної координації роботи з охорони довкілля на залізниці створено структуру екологічного контролю та керування, у підрозділах якої трудяться 144 працівники.

    На залізниці з 2002 р. реалізовано низку проектів, які поліпшують екологічну ситуацію в країні. Лише останнім часом до вже існуючих електрифікованих дільниць додались перегони від Воронізької до Шостки, від Коростеня до Новограда-Волинського, а також до Шепетівки, й від Конотопа до Ворожби. За рахунок переведення поїзного руху на електротягу викиди шкідливих речовин у повітря від пересувних джерел на цих дільницях повністю ліквідовано. Загалом на столичній магістралі електрифіковано 2169,5 км експлуатаційної довжини, завдяки чому 93,3% перевезень здійснюється електротягою.

    ПРОДОВЖУЄТЬСЯ ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ВИРОБНИЧИХ ПРОЦЕСІВ, а саме: збудовано дробоструминний та фарбувальний комплекси у пасажирському вагонному депо Бахмач, цех мийки та фарбування машин і механізмів на колійному ремонтно-механічному заводі у м. Житомир. Це дало змогу виключити з виробничого процесу технологію піскоструминної очистки, що позитивно вплинуло на санітарно-гігієнічний стан прилеглої території та покращення умов праці залізничників.

    Для організації комфорту пасажирів упродовж зимового сезону 2010 - 2011 рр. було сформовано та підготовлено 53 пасажирських поїзди та причіпні групи вагонів (загальна кількість - 690 пасажирських вагонів) з використанням систем електричного опалення. Курсування означених поїздів дозволяє значно знизити використання вугілля.

    Також з 2002 р. у пасажирських вагонах, що належать залізниці, розпочато встановлення систем вакуумних екологічно чистих туалетів та придбання рухомого складу з такою системою. На сьогодні в приписному парку залізниці зазначеною системою обладнано 214 пасажирських вагонів.

    ДЛЯ ЕКОНОМНОГО ВИКОРИСТАННЯ ВОДНИХ РЕСУРСІВ запроваджуються технології з оборотними системами водопостачання. Зокрема, проведено реконструкцію мийного комплексу
    електропоїздів у моторвагонному депо Фастів, електровозів - у локомотивному депо Київ-Пасажирський, мийки пасажирських вагонів - у вагонній дільниці Київ-Пасажирський.

    ВПЕРШЕ У М. КИЄВІ ПРИ БУДІВНИЦТВІ ЗАЛІЗНИЧНО-АВТОМОБІЛЬНОГО мостового переходу через р. Дніпро запроектовано та реалізовано систему збирання талих та дощових вод. Водяні потоки з мостового полотна автомобільної та залізничної частин через водоприймачі спрямовуються у жолоба, що розташовані обабіч залізничного проїзду. Далі жолобами водяні маси надходять на очисні споруди, що розташовані окремо на правому та лівому берегах р. Дніпро.

    Крім того, цілеспрямовано проводиться робота з переведення котелень на більш екологічно чистий вид палива - газ - та впроваджуються системи електричного опалення виробничих приміщень. Це дає змогу значно зменшити викиди забруднюючих речовин в атмосферу зі стаціонарних джерел.

    На виконання Програми реконструкції котельного господарства залізниць на 2009 р., згідно з планами Південно-Західної залізниці, виконані роботи щодо переведення систем опалення залізничних підприємств Конотопського залізничного вузла на автономне електричне опалення, шляхом будівництва окремих електричних котелень, що дало щорічну економію 380 тис. грн. Але у даному разі справа не у грошах…

    ДЛЯ ПОКРАЩЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СИТУАЦІЇ НА ПІВДЕННО-ЗАХІДНІЙ ЗАЛІЗНИЦІ ведеться відповідна робота також за іншими напрямками. Зокрема, проведено реконструкцію очисних споруд у локомотивному депо Шепетівка. Як результат, на столичній магістралі взагалі припинено скидання недостатньо очищених стоків у відкриті водойми. Для порівняння, у 2001 р. такі стоки становили майже 4,4 млн. кубічних метрів.

    Практично з перших днів аварії на Чорнобильській АЕС колектив столичної магістралі прийняв на себе жорстокий удар долі з ліквідації наслідків цієї трагедії.

    У боротьбі з «мирним» атомом залізничники показали не тільки професіоналізм, а й уміння грамотно та самовіддано виконувати свої обов’язки в екстремальній ситуації. Незважаючи на різке зростання навантаження на станціях Південно-Західної залізниці, зусиллями невеликою штату працівників доводилося вивантажувати до сотні вагонів, іноді вивантаження перевищувало звичайне на 300 - 400 вагонів.

    Роки минають, а залізниця й надалі здійснює перевезення працівників до Чорнобильської зони відчуження, а також забезпечує транспортний зв’язок із прилеглими до неї територіями.

    ЩОРОКУ ПІВДЕННО-ЗАХІДНА ЗАЛІЗНИЦЯ ПІДТРИМУЄ ВСЕУКРАЇНСЬКУ АКЦІЮ «ЗА ЧИСТЕ ДОВКІЛЛЯ». В «День довкілля» залізничники висаджують дерева і кущі, облаштовують газони та квітники, очищають від сміття береги річок, озер та ставків на територіях підприємств столичної магістралі.

    Думаємо про майбутнє! Дбаємо про довкілля.

    Фото Олега КАЗИКІНА

    Григорій СЕРГЕЄВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05