РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (28 вересня 2007) 

  • Високий пріоритет ветеранам

    17 вересня в приміщенні актової зали управління залізниці відбувся семінар-нарада активістів рад ветеранів війни і праці Південно-Західної залізниці з нагоди Міжнародного дня людей похилого віку й Дня ветерана. На зустріч прибуло 75 ветеранів-залізничників - голів первинних, вузлових та регіональних ветеранських організацій нашої залізниці. Урочисто і в той же час по-родинному гостинно й доброзичливо зустріли їх начальник залізниці та представники Дорпрофсожу.


    Як розплутати клубок проблем?

    Необхідно зауважити, що до цього заходу в управлінні залізниці готувалися заздалегідь. Чимало служб і структурних підрозділів долучилися до цієї справи. Зокрема, центральна залізнична автобаза забезпечила ветеранів автотранспортом для перевезення їх з вокзалу й назад, медична служба виділила машину швидкої допомоги з лікарем та фельдшером на випадок потреби у медичній допомозі. Не залишилась осторонь служба відомчої воєнізованої охорони - внутрішній й громадський порядок під час проведення зустрічі було забезпечено. За чітку організацію наради відповідали фахівці служби кадрів. Багато турбот випало й на спеціалістів господарської служби: гостинно зустріти ветеранів, організувати обід, святковий концерт тощо.

    ...Коли людина виходить на пенсію й залишає роботу, кажуть, що вона знаходиться на «заслуженому відпочинку». Та не секрет, що для багатьох часто-густо цей «заслужений відпочинок» обертається таким тягарем турбот та нерозв`язних проблем, що кращею здається навіть найважча праця. Керівництво залізниці це добре розуміє, тому, аби якось допомогти розплутати тугий клубок проблем ветеранів-залізничників, й було організовано цю зустріч. Участь в ній взяли начальник столичної магістралі Олексій Мефодійович Кривопішин, голова Дорпрофсожу Анатолій Олексійович Фурса, начальники служб, інші посадовці.

    «Ваш досвід має слугувати молоді!»

    О 10.00 усі учасники наради зібралися в актовій залі залізниці. Зі сцени, святково прибраної квітами, голова Ради Об`єднання ветеранів ДТГО «Південно-Західна залізниця» Юрій Семенович Білоус оголошує порядок проведення й програму семінару-наради та надає слово для привітання начальнику залізниці Олексію Мефодійовичу Кривопішину.

    «Я хочу вас привітати від імені керівництва залізниці й Дорпрофсожу з Міжнародним днем людей похилого віку. Я з великою повагою ставлюся до вас й до всіх залізничників-ветеранів, адже ви своєю працею зробили неоціненний внесок у розвиток залізниці, а ваш великий виробничий і життєвий досвід має з користю слугувати молодшому поколінню залізничників», - сказав Олексій Мефодійович. Він також зазначив, що керівництво залізниці не залишає без відповіді жодного звернення ветеранів, які надходять через Раду ветеранів, й завжди намагається віддячити конкретною допомогою. На жаль, зауважив начальник залізниці, треба визнати, що дяка ця, мабуть, є ще незначною у порівнянні з тим, що зробили ветерани для магістралі.

    Олексій Мефодійович розповів присутнім про виробничі здобутки, яких досягла столична магістраль останнім часом. Зацікавили ветеранів відомості про те, що на сьогодні виконано масштабні роботи з модернізації колії, придбано 11 нових вітчизняних електровозів ДС-3 і 40 пасажирських вагонів, впроваджено автоматизовані робочі місця з багатьох залізничних спеціальностей, що дозволяють зробити труд залізничника якіснішим та продуктивнішим. Позитивні зміни торкнулися практично всіх галузевих служб. Упродовж поточного року значно зросли обсяги перевезень, що сприяло суттєвому підвищенню доходних надходжень у казну залізниці. Це дозволить збільшити й витрати на соціальну допомогу ветеранам магістралі.

    Начальник залізниці розповів про ті завдання, які належить здійснити найближчим часом, про перспективи подальшого розвитку столичної магістралі. Безсумнівно, успіхом є те, що вдалося укласти угоди з кредитування залізниці на вигідних умовах з низкою міжнародних банків, адже статті на фінансування розвитку залізниці в державному бюджеті не передбачено. Ці кредити дозволять зробити суттєві фінансові інвестиції в оновлення основних виробничих фондів, що вже зносилися майже на третину.

    Залізниця пишається своїми славними ветеранами, серед котрих - чотири Герої країни й два повних кавалери ордена Слави. Це і завдяки ним зроблено вагомий внесок у добрі виробничі традиції, на яких й досі тримається залізниця. Тому такі люди заслуговують на достойну шану й вдячність. Зараз зібралися представники ветеранів з усіх регіонів залізниці, хай вони через Раду ветеранів донесуть свої побажання до керівництва магістралі. Після їх розгляду, деякі з них буде внесено в колективний договір, наголосив О. Кривопішин.

    У ту ж мить присутні почули наказ начальника залізниці про нагородження групи ветеранів почесними грамотами, іменними годинниками. Олексій Мефодійович вручив ці нагороди власноруч.


    Сміливі думки

    Голова ради ветеранів станції Кам`янець-Подільський Станіслав Барбарук, отримавши нагороду з рук начальника залізниці, подарував йому у відповідь від кам`янець-подільських ветеранів книги про діяльність їхньої організації. С. Барбарук висловив пропозицію, аби всі ветерани залізниці у наступному році мали змогу отримувати газету «Рабочее слово», адже це той ланцюжок, який з`єднує їх із залізницею.

    Після церемонії нагородження ветеранів слово взяв голова Ради Об`єднання ветеранів залізниці Юрій Семенович Білоус. Він проінформував учасників наради про роботу ветеранських організацій у 2007 р.

    Даються взнаки негоди

    Кількість ветеранських організацій у складі Об`єднання в поточному році не змінилася: п`ять регіональних (при дирекціях залізничних перевезень), 15 вузлових і 158 первинних організацій. Але чисельність ветеранів скоротилася на 600 осіб і на 1 липня складала 40300 ветеранів. Йдуть за межу люди старшого покоління. Даються взнаки на тривалості життя й довгі роки напруженої праці, й численні життєві негоди. Багато хто з ветеранів, особливо коростенці та кияни, були активними учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Не стало колишнього голови Ради ветеранів Коростенської дирекції Олександра Федоровича Литвинова, колишніх заступників начальника залізниці Анатолія Григоровича Сороки, Володимира Степановича Остапенка, колишніх начальників технічної служби Олександра Феодосійовича Вергуна та вагонної - Миколи Харитоновича Цикала й вагонного депо Конотоп - Олександра Сергійовича Варфоломєєва, інших ветеранів - відомих і заслужених трудівників магістралі. Пам`ять про своїх товаришів учасники наради вшанували хвилиною мовчання.

    І знову - про головне

    Важкого морального удару непрацюючим ветеранам-залізничникам завдала раптова відміна у червні минулого року деяких видів галузевої соціальної допомоги. Матеріальне становище ветеранів-залізничників різко погіршилось, адже їх було позбавлено пільгової медичної допомоги.

    Попри це, ветеранські організації продовжували діяти, їхні активісти шукали можливості, щоб допомогти ветеранам, зверталися за підтримкою до керівників підрозділів залізниці та профспілкових організацій. Завдяки такій підтримці, в цьому році проводилися зустрічі ветеранів з колективами дирекцій, вузлових станцій, крупних підприємств з приводу новорічно-різдвяних свят, Міжнародного жіночого дня 8 березня, Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні. Дарницька вузлова Рада за підтримки керівництва залізниці, Київської дирекції й теркома профспілки 12 квітня організувала і провела жалобний мітинг на місці поховання загиблих бійців Радянської армії та залізничників під час останнього бомбардування фашистською авіацією станції Дарниця 8 квітня 1944 р.

    На проведення комплексу подібних заходів й надання матеріальної допомоги непрацюючим пенсіонерам, згідно з Колективним договором, за вісім місяців керівництво залізниці надало чотири млн. грн.

    Начальником залізниці виділяються також кошти для забезпечення статутної діяльності Ради Об`єднання ветеранів, які головним чином витрачаються на матеріальну допомогу малозабезпеченим, хворим, на преміювання активістів ветеранської і волонтерської роботи.

    Упродовж дев`яти місяців матеріальну допомогу надано 478 непрацюючим пенсіонерам. Окрім того, понад 100 активістів заохочено грошовою премією за результатами їхньої громадської діяльності. Загальна сума коштів, витрачених на матеріальну допомогу і заохочення активу за дев`ять місяців, становить 89 тис. грн.

    Ще трохи красномовних цифр. За 9 місяців проведено чотири засідання Ради Об`єднання, на яких розглянуто 24 питання. Зокрема, щодо організації подальшої діяльності рад ветеранських організацій, надання допомоги особливо малозабезпеченим ветеранам, про роботу волонтерів, оздоровлення ветеранів. А ще - про участь рад ветеранських організацій в заходах із зміцнення трудової дисципліни, безпеки руху, охорони праці, а також передачі виробничого та життєвого досвіду молодшому поколінню залізничників у трудових колективах. Ці питання знаходять позитивне вирішення в радах ветеранів на залізничних вузлах Бахмач, Кам`янець-Подільський, Житомир, Дарниця, Ніжин, Козятин, Коростень, Київ-Волинський, у вагонних депо Дарниця, Козятин, Шепетівка, в моторвагонному депо Фастів та інших. На цих підприємствах члени рад ветеранів знаходять вагому підтримку з боку керівників та комітетів профспілки. Та, на жаль, такі стосунки склалися не всюди. Не дуже переймаються турботами про своїх колишніх трудівників керівники і профком Київської вагонної дільниці, де непрацюючих пенсіонерів понад 2 тисячі. Цей факт бентежить.

    Готуючись до дорожньої профспілкової конференції, яка відбулася 25 травня цього року, Рада Об`єднання ветеранів запропонувала внести в колективний договір 10 пунктів щодо соціальної допомоги непрацюючим пенсіонерам залізниці. З 10 запропонованих у колдоговорі пропозицій на 2007 р. внесено лише три, а саме: про надання одночасної матеріальної допомоги особливо нужденним ветеранам, про розробку порядку цільового фінансування лікарняних установ залізниці для надання медичної допомоги непрацюючим пенсіонерам, про медичне страхування. Принагідно хочеться зауважити, що, наприклад, у колективному договорі на Донецькій залізниці налічується 16 пунктів соціальної підтримки ветеранів.

    Взаємовиручка - їхнє кредо

    Надання допомоги, піклування про ветеранів, звичайно, це важлива функція Ради Об`єднання ветеранів. Не менш важливою метою, що значиться в статуті Асоціації й положенні про Об`єднання, - є консолідація ветеранів залізниці, аби вони не залишались на самоті, не поривали зв`язків із рідними колективами, мали змогу передавати свій багатий виробничий та життєвий досвід, кращі трудові та професійні традиції молодшому поколінню.

    Є й інші важливі завдання, над вирішенням яких працюють ветеранські організації. Це і волонтерська робота заради взаємодопомоги серед ветеранів, співпраця з місцевими спорідненими організаціями, збереження меморіальних комплексів та пам`ятників, покращення умов утримання музеїв, куточків бойової й трудової слави тощо.

    У грудні виповнюється 15 років з часу створення Асоціації ветеранів війни і праці залізничного транспорту України. За розпорядженням генерального директора Укрзалізниці Володимира Васильовича Козака створено комісію з підготовки до відзначення цієї урочистої дати. Ветеранські організації Південно-Західної залізниці теж мають взяти активну участь у цьому. Зараз, коли розпочинається реформування залізничної галузі, дуже важливо, аби при цьому не постраждали соціальні інтереси ветеранів, аби вони знову не залишились на узбіччі життя.

    Є позитивні зрушення

    Після доповіді голови Ради Об`єднання ветеранів Ю. Білоуса виступили делегати наради, вони ділилися позитивним досвідом роботи, вносили свої пропозиції, висловлювали побажання.

    На численні запитання делегатів відповідали начальник фінансово-економічної служби Ірина Анатоліївна Василюк та перший заступник начальника медичної служби Євген Іванович Шелковський.

    Ірина Анатоліївна повідомила, що на наступний рік керівництво залізниці планує значно збільшити витрати на соціальну допомогу ветеранам. На жаль, два роки тому уряд заборонив проводити галузеву соціальну допомогу, в тому числі припинено доплати до пенсій непрацюючим пенсіонерам, інші її види, які проводила залізниця. Це розпорядження діє й досьогодні, проте на наступний рік керівництво залізниці має намір збільшити допомогу ветеранам до 12 млн. грн.

    Євген Іванович відповів на численні запитання ветеранів щодо поновлення медичного страхування непрацюючих пенсіонерів.

    Прояв доброї волі

    Обговоривши інформацію, викладену у виступах й доповідях учасників, присутні затвердили низку рекомендацій. Зокрема, активізувати роботу з подальшого згуртування рядів ветеранів, а також з посилення волонтерської взаємодопомоги серед них; проводити постійний облік ветеранів, які потребують допомоги та підтримки, інвалідів, хворих, одиноких, регулярно навідувати їх, вивчати їхні побутові умови. Далі - більше: активніше продовжувати роботу серед непрацюючих пенсіонерів, спрямовану на підтримку їхнього зв`язку з колективами, де вони раніше працювали. Звертати особливу увагу в питаннях позитивного впливу на молодше покоління в дусі поваги до обраної ними професії, кращих традицій; підтримувати постійні зв`язки з керівниками підприємств та профспілок, клопотати при потребі про необхідну допомогу; більше уваги приділяти питанням утримання і поповнення експонатами музеїв, куточків бойової та трудової слави; проводити періодично в первинних організаціях збори ветеранів з обміну досвідом роботи, зустрічі з керівниками трудових колективів, з працюючою та учнівською молоддю, з активом профспілкових організацій.


    Під час представницького форуму кореспондент «Рабочего слова» звернувся до начальника Південно-Західної залізниці О. М. КривопІшина із наступним запитанням:

    - Олексію Мефодійовичу, на моє переконання, Ваше рішення щодо надання ветеранам суттєвої матеріальної допомоги то, без сумніву, приємний подарунок у День людей похилого віку. Хотілося б докладніше дізнатися, які саме суми із скарбниці Південно-Західної залізниці заплановано виділити найближчим часом на благочинні справи?

    - Спочатку про те, що, як кажуть у народі, істинне щастя не у скарбниці, а у серці людини. Я завжди з пошаною відносився до наших ветеранів. А сьогодні, вважаю, зроблено ще один крок на зустріч тим людям, які своєю звитяжною працею здобули собі і залізниці добре ім`я. А це, погодьтесь, найкраще багатство.

    Попри все, адміністрація Південно-Західної залізниці прийняла рішення про виділення додаткових коштів у сумі 2,5 млн. грн. На благочинність для ветеранів нашої магістралі. А саме, щорічно 60 путівок на загальну суму 210 тис. грн. будуть надаватися непрацюючим пенсіонерам для оздоровлення у медичному центрі реабілітації залізничників Хмільник.

    Відомо, що потребують нашої уваги і 750 почесних залізничників. Для них плануємо виділити 500 тис. грн. для додаткової матеріальної допомоги (50 грн. на місяць).

    Мені сподобалась ініціатива голови Ради ветеранів ст. Кам`янець-Подільський Станіслава Барбарука, який запропонував за кошти столичної магістралі у наступному році передплатити «Рабочее слово» для кожного ветерана. Вас цікавить сума? Із задоволенням відповім - 1,8 млн. грн. Таким чином, наші достойники будуть дізнаватися про новини на столичній магістралі вчасно і вповні.

    - Дякую за інтерв`ю.

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05