РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (28 вересня 2007) 

  • Здобутки, наміри та перешкоди


    Під час нещодавньої прес-конференції, яку провів заступник генерального директора Укрзалізниці Анатолій Лашко, було наголошено, що Державна адміністрація залізничного транспорту України планує залучити на підготовку залізничного транспорту до чемпіонату з футболу «Євро-2012» 29,8 млрд. грн., у тому числі 25,7 млрд. грн. на підготовку транспортної інфраструктури.

    Керівництво Укрзалізниці має намір діяти згідно із Програмою впровадження швидкісного руху на залізничному транспорті до 2015 р., проект якої вже існує.

    Згідно із цим документом планується з`єднати Київ із тими містами, де проходитимуть футбольні матчі.

    - На першому етапі до 2010 р. ми плануємо, - наголосив А. Лашко, - відповідно удосконалити для швидкісного руху напрямок Київ - Полтава. На другому етапі (2010 - 2011 р.р.) - Київ - Донецьк і Київ - Дніпропетровськ. Упродовж 2011 - 2012 р.р. - прокладення швидкісних векторів у бік Львова, Одеси, Харкова. А в 2015 р. - до Сімферополя. При впровадженні руху швидких пасажирських експресів швидкість денних поїздів збільшиться вдвічі, зросте рівень пасажирського комфорту. На цих маршрутах мають бути задіяні швидкісні експреси та поїзди вітчизняного та іноземного виробництва.

    Ясна річ, вищезазначені перетворення з метою задоволення потреб держави та підтримки конкуренції на транспортному ринку мають проходити паралельно з вирішенням сучасних залізничних проблем. Залізничний транспорт сьогодні забезпечує 89% вантажообігу і майже половину всього пасажиропотоку, що здійснюються всіма видами перевезень. Нарощування їх обсягів, підвищення швидкостей руху поїздів неможливо без справжньої технічної революції в інфраструктурі українських залізниць. Адже сьогодні потребує заміни 30% верхньої будови колії, 56% від усього рухомого складу, 40% систем тягового енергозабезпечення та понад 11% дефектних мостів, інших штучних споруд, що потребують реконструкції. За розрахунками фахівців Укрзалізниці, знос основних залізничних фондів складає у цілому 78%. Яка причина? На переконання А. Лашка, починаючи з 1992 р., потреби залізничного транспорту в інвестиціях задовольнялись лише на 25 - 30%. Тож на часі - реформування залізничної галузі, основною метою якого є підвищення ефективності функціонування і прискорення розвитку транспортного комплексу. Проведення структурної реформи підтримав Уряд України, який у грудні минулого року схвалив Концепцію Державної програми реформування залізничного транспорту. Згідно із передбаченими у цьому документі заходами впродовж 2007 - 2015 р.р. планується інвестувати у галузь 94,5 млрд. грн. (у цінах 2006 р.)

    Основним джерелом фінансування стануть амортизаційні відрахування на суму 68,2 млрд. грн. Для цього здійснюється переоцінка наявних основних фондів, що дозволить привести їх вартість до ринкового рівня. Це забезпечить збільшення амортизаційних відрахувань. Саме ці кошти мають піти на просте відтворення залізничної інфраструктури. Інші кошти у сумі 26,3 млрд. грн. планується залучити в результаті ринкових перетворень галузі. Зокрема шляхом здійснення заходів щодо залучення зовнішніх інвестицій, кредитів та механізмів лізингу. Отже інновації - попереду. Яскравим прикладом того, що інвестиції від іноземних фінансових структур вже прийшли в Україну, - кредит від «Барклайз кепітал банк» у сумі 550 млн. доларів США. Ці кошти будуть спрямовані на оновлення залізничної інфраструктури, зокрема на модернізацію верхньої будови колії та оновлення рухомого складу. У цьому році вже придбано 2100 вантажних вагонів, 10 електровозів, 17 електропоїздів, чотири рейкових автобуси. При цьому, як зазначив А. Лашко, використання нової техніки не впливатиме на вартість пасажирських перевезень. До кінця п.р. та у першому кварталі 2008 р. планується придбати ще 147 нових пасажирських вагонів.

    На часі - удосконалення колійного господарства українських залізниць. За словами А. Лашка, рейки і деталі скріплення від вітчизняного виробника можуть витримати певні навантаження при швидкостях руху до 200 км/год. А якщо локомотиви розвиватимуть більшу швидкість? Схоже, що у такому разі варто буде прокладати іноземні сталеві колії.

    Укрзалізниця планує з 2008 р. закупити два дослідних зразки двосистемного двоярусного електропоїзда компанії SKODA TRANSPORTATION s.r.o. у рамках підготовки до чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012». Але перед тим, як закуповувати двоярусні електропоїзди, українські залізничники розробили технічні завдання щодо цього виробництва рухомого складу. Поїзд має бути розрахований на використання на колії шириною 1520 мм. Особливу увагу приділятимуть приладам безпеки, розміщенню крісел у вагонах тощо.

    Величезні перетворення очікують на системи СЦБ. На зміну автоблокуванню мають прийти тональні мережі.

    Відповідаючи на запитання кореспондента «Рабочего слова» щодо можливих скорочень у залізничній галузі у зв`язку з її реформуванням, А. Лашко відповів, що жодних потрясінь у цій царині не передбачається. Навпаки, галузева програма із закріплення виробничого потенціалу галузі має вирішити сучасний дефіцит у фахівцях.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05