РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 5 (4 лютого 2011) 

  • Шануємо трудові традиції попередників

    (Закінчення. Початок у №4 за 2011 р.)

    Дбаючи про залізничний зв’язок

    Офіційною датою створення Коростенської дистанції сигналізації та зв’язку, як і Коростенського відділка, вважається 1934 р. Як відомо, з 1937 р. начальником дистанції був Кирило Опанасович Ткачов, колишній телеграфіст, учасник громадянської війни, а також у роки Великої Вітчизняної один з керівників Київської підпільної організації, комісар партизанського загону.

    У 1950 р. у дистанції впроваджено в експлуатацію перший старт-стопний телеграфний апарат, у 1966-му - на дільниці Коростень - Тетерів було впроваджено поїзний радіо-зв’язок. А через рік запрацювала перша на Коростенському відділку автоматична телефонна станція на 100 номерів. Так, рік за роком дистанція розвивалася в технічному плані, підвищували кваліфікацію її працівники.

    Що ж до сьогодення підприємства, то йде воно в ногу з часом. Якщо говорити тільки за останні роки, то варто відзначити введення в роботу АТС SІ-2000 на чотири тисячі номерів у 2008-му. Водночас ведуться роботи з розширення місцевої телефонної мережі зі встановленням сучасного цифрового обладнання. Коростенські зв’язківці для підвищення безпеки руху поїздів активно займаються й заміною приладів контрольно-технічного стану, рухомого складу ПВНАБ-3 на сучасні комплекти типу АСДК-Б. Фахівці дистанції впровадили системи автоматичної ідентифікації рухомого складу САІРС, «Бар’єр». Величезний обсяг робіт було здійснено зв’язківцями у справі електрифікації дільниці Коростень - Шепетівка.

    Руху не буде, якщо...

    Постачання електричною енергією залізничних споживачів у Коростенському відділку започатковане в 1934 р. малопотужними електростанціями з нафтовими і тракторними двигунами, побудованими на ст. Коростень-Подільський, Новоград-Волинський, Овруч, Малин, Білокоровичі, Ігнатпіль. У післявоєнні роки працівники дільниці енергопостачання докладали великих зусиль для відбудови енергетичного господарства залізниці та для розвитку пристроїв електропостачання Коростенського відділка. На 1960 р. припадає початок будівництва повздовжніх ліній електропостачання, створюються власні будівельно-монтажні бригади. Наприкінці 70-х на початку 80-х рр. значну роботу здійснено енергетиками для впровадження електрифіка-ції дільниці Коростень - Тетерів, а 5 листопада 1983 р. відкрито постійний рух електропоїздів на дільниці Коростень - Київ. У 1987 р. дільницю енергопостачання перейменовано в Коростенську дистанцію електропостачання.

    Нині, як і в попередні роки, колектив, Коростенської дистанції електропостачання, - це колектив, де працює понад дві з половиною сотні фахівців-енергетиків, які обслуговують залізничні вузли Коростеня, Житомира, Новограда-Волинського, Овруча та інших споживачів. Ясна річ, спеціалісти докладають усіх зусиль, щоб електропостачання пристроїв електротяги поїздів, засобів сигналізації, централізації, блокування і зв’язку було безперебійним.

    Першим завданням була відбудова

    Наприкінці 1943-го древній Коростень було звільнено від німецько-фашистських загарбників, а в січні 1944 р. у Коростенський відділок залізниці прибув колектив будівельної дільниці, який мав відповідну воєнному часу назву УСВР-5. Почалися відновлювальні роботи залізничних колій, вагонного депо, залізничного вокзалу, паровозного депо, які до кінця 1946-го завершилися, а УСВР припинив свою діяльність. На його основі було створено нову будівельну організацію - УЧД-5, згодом - УЧД-4. Колектив будівельників тоді налічував майже 500 осіб. Будувалися житлові будинки, школи, дитсадки. Будівництво велося швидкими темпами, хоча практично всі роботи виконувалися вручну. В 1970 р. організацію перейменовано в БУ-4, а в 1976-му - в БМП-650.

    Коростенські будівельники шанують досвід своїх попередників, напрацювання, які формувалися роками не одним поколінням залізничних зодчих. Отож своїми гарними справами відомі не тільки в своєму регіоні, де будують і ремонтують вокзали, виробничі і побутові приміщення, а й на багатьох станціях і підприємствах Південно-Західної.

    Підрозділ з найдавнішою історією

    Історія нинішнього локомотивного депо Коростень сягає 1902 р., власне починається вона з відкриття руху на станції Коростень, де поруч було збудоване депо на десять паровозів. Паровозне депо на 12 стійл, з поворотним колом, майстернями збудоване в 1914 р. на станції Коростень-Подільський. Саме тут підрозділ розташовано й нині.

    Уже в 30-ті роки, коли намітилось різке зростання перевезень, стрімко розвивалася і залізниця. Було збудовано в ті роки лінію Овруч - Чернігів. У 1935-му впроваджено в експлуатацію лінії Білокоровичі - Овруч, в 1936-му- Фастів - Житомир - Новоград-Волинський. Водночас було прокладено другу колію і обладнано напівавтоматичне блокування на дільниці Коростень - Тетерів.

    Цікаво, що вперше в 1932 - 34 рр. фабрично-заводське училище ст. Коростень підготувало дві групи слюсарів з ремонту паровозів і дві групи помічників машиністів. Останніх в 1935 - 37 рр. було переведено на роботу машиністами.

    З ентузіазмом включилися коростенці у всесоюзне змагання зі збільшення вантажопідйомності поїздів, підвищення швидкості за почином машиніста Петра Кривоноса. У 1978 р. на Коростенському відділку налічувалося 1765 ударників, у депо їх було більше трьохсот.

    У 1961 р. вже почалася перекваліфікація експлуатаційних і ремонтних бригад на обслуговування і ремонт тепловозів серії ТЕ-3. Тоді настала пора різнобічного і широкого переозброєння депо. На заміну паровозам прийшли тепловози серії ТЕ-3, ТЕ-7, у маневровій роботі - ТГМ-3Б. Великою, навіть історичною подією для колективу депо став день прибуття першого тепловоза ТЕЗ №2068. Таким чином, у житті деповчан почалася ера реконструкції. Паровозне депо було перейменоване на локомотивне. На заміну застарілої техніки в приміському русі прийшли дизель-поїзди типу ДР1П, згодом - ДР1А. Тепловози серії ТЕ3 замінювалися сучасними 2М62. У маневровому русі застарілі ТГМ3Б було замінено на ТЕМ1, згодом - на ЧМЕ3.

    Протягом усіх пройдених років колектив депо робив і робить нині багато для удосконалення, стабільності перевезення вантажів і пасажирів, техніко-економічного піднесення залізничного транспорту.

    Підготувала

    Оксана КЛИМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05