РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 36 (14 вересня 2007) 

  • До Дня винахідника і раціоналізатора: Виручають деповські умільці

    Оновлення локомотивного парку - мрія для кожного працівника депо: від начальника - до слюсаря. Але в наш час, на жаль, ще не всі мрії збуваються. Тому доводиться ремонтувати, відновлювати ті машини, що тривалий час і з повною віддачею працюють на сталевих магістралях. Цим займаються на кожному підприємстві нашої залізниці, яке експлуатує тепловози та електровози. Однак і тут виникають труднощі - бракує запасних частин, комплектуючих. І тоді...


    У Жмеринському локомотивному депо, яке очолює Анатолій БездІтний, уже звикли до значних обмежень із матеріально-технічним постачанням, тому у великих масштабах тут ведуть освоєння випуску окремих деталей для тепловозів, що проходять «лікування». В механічному цеху, зокрема, виготовляють ті запасні частини, які можна зробити за допомогою токарних верстатів, ковальського приладдя. В електромеханічному - відновлюють генератори, електромотори... Тут навіть окремі гумові технічні вироби навчились виготовляти. Та життя ставить нові вимоги. І дедалі складніші.

    Останнім часом виникла проблема із моторно-осьовими підшипниками - після тривалої експлуатації виходять із ладу. А нових немає, навіть при тому, що у Вінниці та й Гнівані, що поруч із Жмеринкою, є державні підшипникові заводи. Сучасний парадокс: підприємства ще існують, а потрібної продукції вже не випускають.

    Наскільки важливі ці деталі, багато говорити не потрібно, просто без них жоден локомотив на лінію виїхати не зможе. Тому й почали у Жмеринському депо вкотре шукати вихід із тупика. Налагодити у себе випуск нових підшипників не змогли, це доволі складний процес і потребує спеціального обладнання. А от відновити, «реанімувати» ті, що зносились, виявилось, можливо. Чимось подібним на той час уже займались на Львівській залізниці та й у Козятинському локомотивному депо. Тож за досвідом звернулись до сусідів. Однак не все, що вони придумали, знадобилось жмеринчанам.

    - Було вирішено відновлювати моторно-осьові підшипники у моторно-колісних блоках за методом центробіжної заливки внутрішніх поверхонь цих деталей, - розповідає головний технолог локомотивного підприємства Сергій Безуглий. - Для цього спеціальній бригаді, під орудою Віталія Василишина, в якій - переважно досвідчені фахівці, було поставлено завдання: виготовити спеціальну піч для розігрівання підшипників. А ще - зробити підвісний тигель для приготування спеціального сплаву металів та заливання ним внутрішньої поверхні деталі.

    І це ще не все: обладнано спеціальний стенд із гідронасосом. Усе це устаткування виготовлено нашими фахівцями. Як результат - налагоджено процес відновлення потрібних нам деталей. Корпус підшипника, після обезжирення кислотою, ми розігріваємо у пічці, вкладаємо в спеціальний патрон на стенді й… розкручуємо. Коли надано йому необхідну кількість обертів, із підвісного тигеля в середину корпуса підшипника наливається спеціальний сплав - бабіт. Він рівномірно розповсюджується по поверхні і «прикипає». Після токарної обробки корпуса підшипник складають і встановлюють на тепловозі.

    Додамо: усі відновлені на підприємстві підшипники успішно експлуатуються.

    У Жмеринському локомотивному депо таким чином вийшли із доволі складної ситуації. Завдяки місцевим умільцям йде відновлення потрібної кількості моторно-осьових підшипників. Але виготовляти, відновлювати абсолютно всі деталі, що необхідні для ремонту тепловозів, на цьому та й інших залізничних підприємствах, які спеціалізуються на експлуатації локомотивного парку, неможливо. Напевно, варто відновляти стару, чи пора створювати нову систему постачання локомотивних депо запасними частинами та комплектуючими. Інакше не за горами той час, коли можливості ремонтних баз цих підприємств вичерпаються і не буде чим лагодити електровози та тепловози. Вони все частіше потребують ремонту!

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05