РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (17 грудня 2010) 

  • Новітня історія про старі тарифи

    Нещодавно тогочасне Міністерство транспорту та зв’язку України підтримало ініціативу Укрзалізниці про необхідність індексації тарифів на перевезення вантажів у межах нашої країни.
    На офіційному сайті відомства 23 листопада 2010 р. оприлюднено наказ «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги». Злинуло лише два тижні і правонаступником згаданого міністерства, як свідчить сьогодення, стало Міністерство інфраструктури України. Очевидно, вирішенням проблем залізничників у цьому міністерстві також перейматимуться вже найближчим часом.
    Під час «круглого столу» в «Укрінформі» заступник генерального директора Укрзалізниці Віктор ЧОРНИЙ наголосив на необхідності проведення з 1 січня 2011 р. індексації вантажних залізничних тарифів на 16%. Це викликано багатьма чинниками. У першу чергу, потребою довести тарифи на вантажні залізничні перевезення до економічно обґрунтованого рівня і створити конкурентні умови на ринку операторських послуг з використання приватних вагонів.
    Проведення індексації вантажних залізничних тарифів сприятиме збільшенню парку приватних вагонів і більш повному забезпеченню потреб національної економіки в послугах з перевезення вантажів. Існуюча на сьогодні вагонна складова тарифів не дозволяє власнику приватних вагонів компенсувати витрати, які пов’язані із придбанням та утриманням рухомого складу. Через це більшість українських операторів направляють свої вагони до країн СНД, зокрема, в Росію, для організації перевезень за діючими у даній країні тарифами, які у Російській Федерації удвічі вищі. Окрім відтоку приватних вагонів за межі України, існуючі тарифи не створюють інвестиційного економічного підґрунтя для збільшення цього парку. Через це може виникнути загроза заповнення українського ринку вантажних перевезень вагонами іноземних власників, які вже найближчим часом формуватимуть цінову політику на власний розсуд, як прийнято говорити, за ринковими умовами.
    В Україні тарифи на перевезення залізничним транспортом жорстко регулюються державою, в той час, як ціни на промислову продукцію, яка споживається галуззю для забезпечення процесу перевезень, залишаючись вільними, формуються за умовами ринку. Як давати раду понівеченим під час навантаження за використання грейферів вагонам, якщо ціни на конструкційний метал, запчастини, електроди тощо сягають захмарних висот? Експерти стверджують, що у 2011 р. ця тенденція від виробників необхідної для залізничників продукції буде повторюватись. Про це трохи нижче.
    Тарифи на перевезення вантажів у межах України не переглядалися з жовтня 2008 р. Саме тоді було проведено останню індексацію. Вона не поширювалася на вантажі гірничо-металургійного та хімічного комплексів, на перевезення яких було надано знижки відповідно до урядових рішень. Не відбулося збільшення тарифів і з 1 травня 2009 р. під час впровадження в дію Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги.
    Статистика ціноутворення - річ доказова. З моменту останнього підвищення тарифів на перевезення вантажів по жовтень 2010 р. ціни виробників промислової продукції зросли на 25,6%, споживчі ціни (рівень інфляції) - на 25,5%, а у 2011 р. прогнозований ріст цін виробників промислової продукції складе 111,3%, індекс споживчих цін - 108,9%.
    Жорстке державне регулювання і штучне (економічно необґрунтоване, як вважають експерти) стримування індексації тарифів призвело до спрацювання основних фондів залізничного транспорту. Як результат, недоотримання залізницями коштів, які необхідні для оновлення вагонного парку.
    Тому проведення з початку наступного року індексації вантажних залізничних тарифів, за оцінками фахівців, дозволить частково забезпечити принцип самоокупності залізниць, поліпшити фінансово-економічний стан галузі, виконати інвестиційні програми, в першу чергу з побудови нових вантажних вагонів, збільшити платежі до бюджетів усіх рівнів.
    Індексація тарифів сприятиме підвищенню конкурентоздатності інших видів транспорту, оскільки відбудеться перерозподіл на них вантажопотоку. Припинення тарифного демпінгу гармонізує всю транспортну систему України, зокрема, стимулюватиме розвиток водного і автомобільного транспорту, а також ринку операторських послуг в Україні.
    За 11 місяців залізницями перевезено понад 395 млн. тонн вантажів. Для порівняння - за весь 2009 р., який оцінюється економістами, як важкий рік для залізниць України, було перевезено 391 млн. тонн продукції, тобто за 11 місяців поточного року ми вже досягли рівня 2009 р.
    За прогнозами обсяг вантажних перевезень Укрзалізницею до кінця нинішнього року сягне 432 мільйонів тонн. Залізницям України вдалося здійснювати експлуатаційну діяльність на відповідному рівні, забезпечуючи обсяг перевезень, який вимагався замовниками.
    Українські залізничники могли б здійснювати більший обсяг перевезень. Але проблема говорить сама за себе - через недостатню кількість рухомого складу вантажопотоки просуваються значно повільніше.
    Де вихід? Закуповувати новий вантажний рухомий склад. Але за старими тарифами на залізничні перевезення «не розгуляєшся» на ринку вагонобудування. Новітня історія про старі тарифи, схоже, не закінчується...
    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05