РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 35 (7 вересня 2007) 

  • Чому залізниця потрапила у немилість до конотопської влади

    На одній із прес-конференцій, відповідаючи на запитання, чому затримується перерахування компенсації за перевезення пільгових категорій громадян у приміському залізничному сполученні, керуюча справами Конотопського міськвиконкому

    Оксана Козіна заявила, що Конотоп - місто транзитне, а з його залізничного вокзалу на поїзди та електрички квитки беруть тисячі іногородніх пасажирів. А ще О. Козіна додала, що дана проблема вивчається...

    Результатом вивчення стала, очевидно, сума, вказана у договорі, яка потрапила до міського бюджету, затвердженого сесією напередодні Нового року: Конотоп у 2007-му має компенсувати за пільговий проїзд залізницею окремих категорій громадян 21710 грн. І це при тому, що Конотопу надано субвенцію із державного бюджету - понад три мільйони. На 1 серпня місто перерахувало 12500 грн. Але така ж за чисельністю населення Шостка - уже 215900 одиниць у вітчизняній валюті. Навіть Глухів, де відкриття руху приміського поїзда лише планується, проплатив авансом кілька тисяч гривень. Тоді чому залізниця потрапила у немилість до конотопської влади?

    Перш ніж відповідати, варто зробити екскурс в історію цього питання. За радянських часів подібних ситуацій, зрозуміло, не виникало. Пільги надавалися порівняно невеликому числу громадян за особливі заслуги перед державою. У 80—90 р.р. кількість пільг відчутно зросла, і вони перетворилися на систему соціальної підтримки населення в умовах гіперінфляції та відсутності грошей у держбюджеті. Ця система охопила понад третину українського суспільства. Але й це не межа. У сусідній Росії право на подібні пільги має половина населення.

    Серед найпоширеніших соціальних пільг, які держава надає певним категоріям громадян, є право на безкоштовний-проїзд у міському і приміському транспорті. Ним можуть скористатися 23 мільйони осіб. І користуються. Найбільш часто - ветерани праці та учасники війни. Звичайно, нехай їздять на здоров`я. Але ринок є ринок. Основна його вимога - за все треба платити. За підрахунками Мінтрансзв`язку України, перевезення пільгових категорій громадян виливається державі у п`ять мільярдів гривень щороку. А Мінфін вважає, що тут і десяти мільярдів замало. Суттєві розбіжності у цифрах не ? помилкою: чіткого обліку тих громадян, які користуються транспортними пільгами, у державі практично немає. Лише в залізничному сполученні, де запроваджено посадочні талони, можна говорити про достовірне число пільгових приміських поїздок.

    Дозвольте зробити висновок: для Конотопа, де близько ста тисяч населення, цьогорічної компенсації дуже мало. Ця сума навряд чи перекриє збитки залізниці від перевезень конотопчан у приміському сполученні за один місць. Наприклад, у липні зі станції відправлено понад 20 тисяч пасажирів. Більше третини з них - пільговики, переважно пенсіонери, що їздили на заміські городи й дачі. Середня вартість подібного проїзду - три-чотири гривні Множимо... й одержуємо понад двадцять тисяч. .

    Та в немилість до конотопчан залізниця потрапила не від глибокого й скрупульозного вивчення «ціни» питання, не від прискіпливого підрахунку, хто і скільки проїхав електричкою. Субвенція пішла, як свідчать документи сесії, на компенсацію витрат від перевезення пільгових категорій громадян авто- й електротранспортом: першим - 819748 гривень, другим - 2106542 гривні.

    Конотопську транспортну мережу розгалуженою не назвеш. Тон у ній задають трамвайне управління і ПП «Корунд-С». Трамвайне управління - це комунальна власність, тобто підприємство найрідніше для влади, і перебуває повністю на утриманні міста.

    Конотоп має три трамвайні маршрути, де працюють одинадцять трамваїв Якщо вірити місцевій статистиці, за перші десять місяців минулого року вони перевезли 6,02 мільйона пасажирів. Що ж, немало, тільки особисто в мене складалося враження, що конотопчани віддавали перевагу «маршруткам». Але левова частка субвенції припадає на трамваї, тобто, на трамвайне управління, бо своя сорочка до тіла, як говорять, ближче.

    У 2007 р. за перевезення у приміському сполученні пільгових категорій громадян Конотопська дирекція має отримати від місцевих органів самоврядування 1 мільйон 687 тисяч гривень компенсації. Станом на 1 серпня одержано трохи більше 926 тисяч.

    Миколо ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05