РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 48 (17 грудня 2010) 

  • Талановитий педагог. Справжній Українець

    Упродовж свого творчого життя вдалося відвідати чимало відкритих уроків - такою спочатку була учительська, а згодом - журналістська доля. Достовірно знаю, як нелегко педагогові підготувати звичайний урок, провести його з користю для учнів. А про відкритий, куди запрошуються або батьки, або педагоги, і говорити нічого. Важкий, хоч там як, хліб учителя. Як залишити у пам’яті майбутнього спеціаліста чималий багаж знань, необхідних у подальшій кар’єрі?

    Підсумкове заняття, яке провів майстер-викладач Міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту (м. Козятин) Володимир УКРАЇНЕЦЬ для першокурсників, майбутніх електромонтерів з обслуговування та ремонту контактної інфраструктури, запам’ятається надовго. Було цікаво. А головне - завдяки продуманому ходу уроку учні встигли не лише підготуватися до тестування. Вони розповіли про основні елементи контактної мережі, роботу великої кількості складних вузлів та пристроїв, пригадали правила охорони праці тощо. Сорок п’ять хвилин пролетіли, як одна мить.

    Такої думки не лише я, а також члени Асоціації професійно-технічних закладів України залізничного транспорту (див. «Рабочее слово» №47 від 11 - 17 грудня 2010 р. «В Асоціації мають рацію і бажання діяти»). Вони також завітали на урок. На піку навчальної днини і відбувалося підсумкове заняття у добре обладнаній класній аудиторії на тему «Будова та пристрої контактної мережі».

    ВІДЧУВАЛОСЯ, ЩО ПЕРШОКУРСНИКИ знаються у цьому «спецпредметі». І це за умов, що вивчають його впродовж чотирьох місяців. У свою чергу керівники училищ та ліцеїв мали змогу перейняти досвід того, як використовувати відомі методики заради визначення рівня засвоєння навчального, складного з точки зору насиченості термінологією та фактажем, матеріалу.

    Педагогічна ерудиція - невід’ємна характеристика, якою напрочуд вдало володіє Володимир Миколайович. Загальний запас сучасних знань і способів, якими ці знання можна ефективно передати, у В. Українця величезний. А ще - бездоганна українська мова, доступні прийоми навчання і велика любов до дітей.

    Спостерігаєш, як горять очі учнів, бажаючих знати якомога більше секретів з обраного фаху, і мимоволі переймаєшся повагою до їхнього наставника. Саме тут закладаються перші «дорослі» стратегії подальшого життя, визначаються власні, а не запозичені й не успадковані механічно цілі та цінності.

    Майбутні «сині комірці» (термін, що означає приналежність до робочого класу - авт.) роблять власні висновки, на відміну від сучасної «золотої» молоді, яка, як влучно сказав оглядач «Українського тижня» Юрій МАКАРОВ, знає, на які кошти «тусити» в клубах, затягувати в ліжко «кльову тьолку», сидіти за кермом «класної тачки», бо інших способів наповнити своє життя якимось сенсом їх не навчили.

    Зрозуміло, різні життєві шляхи чекають на вихованців Володимира Українця. Головне, у що віриться, у них буде гідне, успішне і веселе життя. Бо вмітимуть чесно заробляти трудову копійку. А за це ще нікому і ніхто не дорікав...

    ...Урок добігав кінця. Майбутні дипломовані працівники добре справилися із завданнями. Чудові результати у Максима ПАШИНСЬКОГО, Богдана ДЕРЕВИЦЬКОГО, Максима ТИЩЕНКА, Олександра МОТИЛЯ, Богдана КУНДЕЛЬСЬКОГО. Під час нестандартного уроку виникла і непересічна педагогічна ситуація. Один із гостей не втримався і втрутився у добре вибудувану структуру уроку. Як потім з’ясувалося, гість вирішив поставити додаткове запитання, яке стосувалося теми уроку. Із непередбачуваної ситуації добре вийшов ученик Вадим ІЩЕНКО. Його лаконічною, але правильною на всі сто відсотків відповіддю були задоволені всі, хто перебував в аудиторії. Навіть прискіпливому гостю сподобався хід думок юного залізничника. Вже потім, коли закінчиться урок, колеги Володимира Миколайовича, аналізуючи конкретні ситуації з використанням теоретичних закономірностей, одноголосно погодяться з думкою директора МПВУЗТ Андрія СТЕЦЮКА: «Педагогічне мислення у Володимира Миколайовича доволі досконале». Доказ - його учні.

    Третя здібність душі після розуму і волі - творчість. Працювати - означає творити, а творчість - єдина глибока і реальна радість, яку може відчувати в цьому житті людина - це професійне кредо Володимира Миколайовича.

    - Справжній Українець, - доповнює свою розповідь Андрій Олексійович. - І за походженням, і за бажанням віддавати свої здібності служінню рідному народу, і за красномовним прізвищем. Такі люди мають переконливі критерії виховання підростаючого покоління. ШЛЯХ В. УКРАЇНЦЯ У ПЕДАГОГІКУ пролягав через величезні, як кажуть, робітничі коридори. Не цурався працювати різноробочим у вагонному депо перед службою у війську. Згодом заробляв насущний на рефрижераторних риболовецьких суднах, що ходили наперекір хвилям суворого Балтійського моря. Працював слюсарем на Вінницькому радіотехнічному заводі, в електроапаратному цеху Козятинського локомотивного депо, а заочно навчався у політехнічному технікумі. Вивчаючи електрообладнання промислових підприємств, готував себе до серйозних змін у житті. Вони не забарилися. Перше вересня 1985 р. - день, коли Володимир Миколайович вперше провів виробниче заняття у майстернях Козятинського професійного училища №17 (тепер МПВУЗТ).


    на талановиту козятинську юнь чекає залізниця

    Він понад чверть віку - на педагогічній ниві. Прямо скажемо, багато. Проте скільки добрих справ встиг зробити? Скільки вихованців вдячні йому за науку?! Про це знають не лише він та колишні учні. Слава про нього рознеслася величезним залізничним регіоном. Його методи навчання вивчають колеги з Києва, Дніпропетровська, Харкова, Мелітополя, Запоріжжя, Полтави, Люботина, Ясинуватої, Чернівців, Здолбунова. Він має неабиякий запас педагогічних знань, яких вистачить, як наголосив Андрій Стецюк, щоб навчити премудростям викладання спеціальних дисциплін не одного майстра виробничого навчання. Технічні засоби, використовуючи які В. Українець наставляє робітничу молодь, то окрема цікава тема для подальших публікацій.

    СТИЛЬ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ - це, насамперед, урахування своїх індивідуальних особливостей при виборі тих чи інших засобів і прийомів під час педагогічної діяльності. Важливо все: і не лише в урочний час. Тому при поширенні передового педагогічного досвіду завжди виникає питання про можливості його адаптації до особистості того чи іншого вчителя. Тут головним моментом є творче, індивідуальне опрацювання цього досвіду. Володимир Миколайович, за словами його колег, завжди готовий надати слушну пораду випускникам педагогічного вищого навчального закладу. Йому притаманний педагогічний такт - непереборне почуття розумної міри на основі поважного ставлення до особистості молодого вчителя, майстра або безпосередньо учня.

    «Час вже погоджувати у високих кабінетах подання на присудження Володимиру Українцю кваліфікаційної категорії «вчителя-методиста» - таку думку почув від колег Володимира Миколайовича.

    - Чим плануєте займатися напередодні Нового року? - запитую у героя сьогоднішнього матеріалу.

    Лише зараз його відкрите обличчя осяяла усмішка.

    - У традиціях училища - влаштовувати цікаві вікторини для учнів за обраною спеціальністю, щось на кшталт КВНівських змагань, - говорить Володимир Миколайович. І запрошує вашого кореспондента на цьогорічний захід. Із задоволенням погоджуюсь.

    ...Він має чудову сім’ю. Педагогічну, як прийнято говорити у таких випадках. Дружина - Лілія Борисівна вчителює у місцевій школі, вдало навчаючи шкільній науці «буквариків» та їхніх більш досвідчених друзів - учнів перших - четвертих класів. Закінчує школу Дмитро Володимирович, син Українців, який мріє про кар’єру юриста, але фізичної праці не цурається. Приклад - поруч. Це батько, який пройшов робітничі університети, ставши талановитим педагогом, справжнім Українцем.

    Фото Олега КАЗИКІНА

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05