РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 47 (3 грудня 2010) 

  • Маю право на якість

    (Закінчення. Початок у №46 за 2010 р.)

    ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО…

    Споживач, реалізуючи право на якість та йдучи до торговельного центру, має знати, що:

    - за розбитий товар у магазині платити не потрібно. Уточнимо. Продавці супермаркетів у разі виникнення конфлікту вирішують питання в інтересах покупця. В деяких супермаркетах міста Києва внутрішніми правилами встановлено: якщо товар випадково розбився до здійснення покупки (до закриття чеку), то покупець відповідальності не несе, а якщо товар випадково розбився після здійснення покупки (закриття та отримання на руки чеку) - відповідальність покупця;

    - вас не можуть змушувати лишати речі в камері схову. Закон України «Про захист прав споживачів» встановлює, що представники продавця не мають права примушувати споживача до будь-яких дій, такий вплив вважається агресивною підприємницькою практикою, що заборонено. Тож кожен із нас має право входити туди зі своєю сумкою, у середині якої є цінні та особисті індивідуальні речі. Наслідком незгоди з поміщенням сумки до камери схову або передачі бабусі - охоронцю для поміщення на полицю може стати відмова охорони у допуску до торговельної зали. У такому разі вимагайте Книгу скарг, відгуків та пропозицій. Пам’ятайте найголовніше, якщо ви лишаєте речі в камері схову та берете жетон (ключ) - довести факт конкретно втрачених речей та їхню вартість буде проблематично;

    - вас не мають права обшукувати охоронці. На виході охоронець супермаркету може попросити покупця показати, що в його сумці. Зауважимо, саме попросити, а не вимагати. Згідно з діючим законодавством України повноваженнями здійснювати особистий обшук та обшук речей громадян наділені лише працівники правоохоронних органів. Приватні охоронці таких прав не мають.

    КУДИ СКАРЖИТИСЯ?

    Якщо продавець порушив ваші права, то, в залежності від ситуації, ви можете звернутися:

    - безпосередньо до особи чи організації, яка надавала послугу, з письмовою вимогою замінити товар чи повернути гроші;

    - до Держспоживстандарту України та його територіальних управлінь у справах захисту прав споживачів;

    - безпосередньо до суду (у цьому разі ви звільняєтесь від сплати державного мита);

    - у місцеву державну адміністрацію;

    - до органів і установ державного санітарного нагляду України;

    - у громадські організації по захисту прав споживачів (ВГО «Союз споживачів України» тощо).

    Не буде зайвим відповідний запис у Книзі скарг і пропозицій, яка повинна бути у кожному супермаркеті, адже контрольні органи також перевіряють ці записи споживачів та відповідні звіти про вчинені заходи. Аби полегшити собі захист своїх же прав, потрібно завжди зберігати документи, що підтверджують факт купівлі-продажу. Це можуть бути чеки, квитанції, накладні, договори тощо. Завдяки цим письмовим доказам ви зможете довести свою правоту.

    З викладеного вище можемо зробити висновок, що право споживачів на якість та безпечність продуктів харчування:

    1) залежить від сумлінності і відповідальності виробника (продавця): дотримання технологічних, виробничих, температурних, транспортних ланцюгів; умов сервісу та обслуговування;

    2) буде реалізовуватися та захищатися чинним законодавством України за умови активних дій та знань самого споживача, його вимогливості, висловлення ним свого невдоволення, до якого повинні прислуховуватися працівники торговельних мереж.

    Добробут родини свідчить про добробут держави. Усвідомлюючи закріплене на папері право на якість, безперечно хочеться одного, аби воно реально існувало. Переконаний, що свідченням цієї реальності є можливість обирати між кращим та найкращим.

    Дмитро КОСТЕРНИЙ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05