РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 47 (3 грудня 2010) 

  • В Асоціації мають рацію і бажання діяти

    У країні більшість підприємств відчувають дефіцит кваліфікованих робітничих кадрів. Заводам не вистачає ливарників, ковалів, термістів, слюсарів-інструментальників, фрезерувальників, токарів. Вітчизняна система профтех-освіти (ПТО) і потреби ринку сьогодні - це дві паралелі, які, схоже, зможуть пересіктися не найближчим часом. А як з цим у сфері підготовки кадрів для залізничних підрозділів? Про проблеми і шляхи їх вирішення у царині сучасної професійної освіти йшла розмова під час останнього засідання членів Асоціації професійно-технічних навчальних закладів України залізничного транспорту. Зустріч учасників форуму - керівників залізничних училищ із Дніпропетровська, Харкова, Мелітополя, Запоріжжя, Чернівців, Люботина, Ясинуватої, Чернігова, Полтави - було організовано головою Асоціації (обрано у жовтні 2008 р.) - директором Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту (МПВУЗТ) Андрієм СТЕЦЮКОМ.


    ШАНСИ МОЛОДІ ОТРИМАТИ РОБОТУ

    Живемо в країні, де змінилася економічна ситуація, форма власності багатьох підприємств, законодавство. Професійна освіта має реагувати на сучасні потреби ринку праці. Цю думку Андрія Олексійовича підтримали всі учасники форуму. Але А. Стецюк йде далі. Завдяки досвіду співпраці з Міжнародною асоціацією професійних закладів залізничного транспорту та її головою Яном Літаком (Доправна (транспортна) академія м. Тренчин, Словаччина). Сучасний мобільний зв’язок дозволяє не лише спілкуватися телефоном із закордонними партнерами. З кабінету А. Стецюка можливо проводити фахові наради за Skype-мережею. На моніторах у кабінеті було чітко видно і чутно його колег із Словаччини.

    Отже, Козятинське училище є представником України в Міжнародній асоціації «Освіта без кордонів». У рамках партнерства українських педагогів із цією Асоціацією Козятинське МВПУЗТ та Тренчинська доправна академія розробляють навчальну програму за спеціальністю «Логістика транспорту». На даний час одна з випускниць Козятинського МВПУЗТ продовжує навчання в Тренчинській доправній академії. Під час останньої зустрічі запропоновано кожному навчальному закладу, що входить до Асоціації професійно-технічних навчальних закладів України залізничного профілю, у 2011 р. направити до Тренчина по одному випускнику для навчання за робітничою професією «Логістика транспорту» з можливістю подальшого отримання вищої освіти в Європі.

    Андрій Стецюк пропонує колегам співпрацювати зі словацькими педагогами у сфері підготовки кращих українських учнів за межами України, оскільки сучасна соціологія доводить: талановита молодь бажає вчитися за кордоном. І ця пропозиція отримала схвальний відгук серед його колег. Досвіду для цього у козятинських освітян вистачає. Річ у тім, що цей козятинський професійний навчальний заклад був сертифікований міжнародною організацією IES (Лондон, Великобританія), що уможливлює отримувати випускникам училища сертифікат міжнародного зразка. Останній документ дає змогу успішним учням зробити перший крок у справі першочергового працевлаштування в організаціях з іноземним капіталом в Україні та за кордоном. Як зазначив А. Стецюк, у серпні 2008 р. Державний професійно-технічний навчальний заклад «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» пройшов процедуру сертифікації компанією Education Society Ltd, London у Міжнародному центрі сертифікації з 12 професій. Таким чином, училище забезпечило місце на міжнародному ринку праці за дванадцятибальною IES шкалою. Тепер випускники училища - власники міжнародних cертифікатів IES - мають порівняно з конкурентами на українському та світовому ринку праці перевагу та більші шанси отримати роботу. Даний сертифікат можна отримати на 14 іноземних мовах, відповідно до обраної для працевлаштування країни.

    У світі змінюється система фахової підготовки. Україні потрібно реагувати на це явище, щоб не знижувалася конкурентоспроможність держави. Ініціатива про підготовку на навчально-методичних базах професійних закладів залізничного транспорту майбутніх майстрів виробничого навчання - то також доречна пропозиція, до якої мають прислухатися у Міністерстві освіти та науки України. Шанси випускників отримати роботу мають бути більшими.

    ЩОБ НЕ ПАСТИ ЗАДНІХ

    Як свідчать іноземні джерела, в країнах Євросоюзу десять років тому було проголошено стратегічну мету - перетворення економіки у динамічно розвинену, що базується на професійних знаннях. У 2002 р. було прийнято програму та декларацію розвитку у сфері професійної освіти та навчання. В цих документах поставлено завдання щодо забезпечення прозорості кваліфікацій і створення єдиного європейського рівня. Головне, до чого варто прагнути професійним навчальним закладам України, вважають члени Асоціації, - це формування стандартних підходів, що дозволяє врешті-решт визнавати кваліфікації попри різноманітні системи профтех-освіти у країнах Європи. Зразок державного диплома - це ще не догма. Головне, щоб він сприймався на підприємствах, незалежно від країни, де його видано. Можливо, процедура сертифікації від Education Society Ltd, London і стане для професійних закладів залізничного транспорту потужним кроком до підвищення престижності профтехосвіти у нашій країні.

    Автора цих рядків можна запідозрити у намаганні звеличити роль іноземних навчальних методик, у той самий час, як існують подібні вітчизняні. Так ніхто і не заперечує. Уявіть, що вам 15 років. Зробіть зусилля, якщо ви бажаєте розібратися у сьогоденні. Поставте себе на місце нинішньої юні. Жодний підліток не хоче пасти задніх. Хлопець або дівчина орієнтується на моделі поведінки і зразки успіху, які можна спостерігати у реальному житті. Хіба сучасна освіта у навчальних закладах залізничного профілю не вартує того, щоб стати початком вдалої кар’єри? Так було за часів Союзу, так має бути і тепер. Але зважаючи на економічні умови сьогодення.

    Сучасні професійні стандарти орієнтовані на отримання вмінь, навиків і компетентних знань. Крім того, роботодавці беруть активну участь у їхній розробці. Як приклад - співробітництво керівництва Південно-Західної залізниці із МПВУЗТ. Нещодавно умільцями з Козятинського локомотивного депо було відновлено дію тренажера для навчання технічному обслуговуванню електровозів серії ВЛ80Т. До того ж за ініціативи начальника Південно-Західної магістралі Олексія КРИВОПІШИНА за кошти з бюджету магістралі незабаром буде закуплено комп’ютерний клас для навчання майбутніх квиткових касирів. Протягом минулого тижня учні козятинського навчального закладу пройшли курс у вагоні охорони праці Південно-Західної магістралі. Курс поведінки на залізничних коліях, вивчення правил протипожежної безпеки, методик з надання першої невідкладної допомоги при нещасних випадках прослухала більшість залізничної молоді.

    Чим закінчився семінар керівників професійно-технічних навчальних закладів України залізничного транспорту? Його учасники побували на відкритому уроці, який провів поважний педагог, викладач дисципліни «Будова та експлуатація контактної мережі» Володимир УКРАЇНЕЦЬ. Про цього подвижника - у найближчому номері «Рабочего слова».

    ПРОЦЕС ПІШОВ

    Як зазначив Андрій Стецюк, директор Київського ПТУ залізничного транспорту Олександр МЕЛЬНИК є одним із розробників проекту «Паспорту мінімального нормативу забезпечення професійно-технічних навчальних закладів обладнанням, устаткуванням за фахом «Слюсар з ремонту рухомого складу». Подібні паспорти розробляються МПВУЗТ за фахом «Помічник машиніста тепловоза», «Помічник машиніста електровоза», «Помічник машиніста електропоїзда». На добру справу педагогів та майстрів виробничого навчання й учнів працюватиме електронний підручник «Будова та ремонт тепловозів серії 2ТЕ116» (лекції, теоретичні завдання та тести), який презентував директор Здолбунівського професійного училища залізничного транспорту Руслан ШЕВЧУК. А методист МПВУЗТ Олена КОЛОМІЙЧУК запропонувала увазі присутніх власний електронний підручник з інформатики. Є задумки зі створення сучасних електронних підручників з інших навчальних дисциплін професійного профілю. У подальших планах - створення єдиного інформаційного простору Асоціації за допомогою телекомунікаційного обладнання і відповідного програмного забезпечення. А ще тут займатимуться розробкою, впровадженням та апробацією Державного стандарту професійно-технічної освіти з метою підготовки кваліфікованих робітників за професією «Транспортний логіст». Є задум про створення книги «Асоціація професійно-навчальних закладів України залізничного профілю».

    Отже, планів - сила- силенна. На переконання однодумців Андрія Стецюка, вони здійсненні. Тож процес з удосконалення педагогічної майстерності пішов, адже у членів Асоціації професійно-технічних навчальних закладів України залізничного транспорту є бажання діяти.

    Фото Олега КАЗИКІНА

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05