РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 46 (26 листопада 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 35, 37 - 39, 41 - 45 за 2010 р.)


    Сторінки досвіду

    Перегорнемо кілька аркушів літопису столичної магістралі назад. «Київдержтранс» забезпечував у середині 90-х років минулого століття 22,2 відсотки вантажообігу і 53 відсотки пасажирообігу від загального обсягу перевезень на Південно-Західній магістралі.


    Перший електропоїзд на новій електрифікованій дільниці Яготин - Гребінка. У центрі знімка перший заступник міністра транспорту України - генеральний директор Укрзалізниці Л. Л. Железняк. 1995 рік

    Історія зберегла цікаві події 1995 року. Як відомо, у червні того року відзначалася знаменна дата - 125-ліття з дня заснування Південно-Західної залізниці. Серед знаменних подій ювілейного року - закінчення будівництва 24-квартирного будинку у Бобрику, 70-квартирного - у Борисполі, 122-квартирного по вулиці імені Глінки у Києві. Продовжувалося будівництво житлового комплексу у Конотопі. Впровадження в експлуатацію ремонтно-екіпірувального депо на станції Київ-Пасажирський - ще одна новобудова.

    Серед зразкових станцій тогочасний начальник «Київдержтрансу» М. Коструба називав керівників станцій Київ-Товарний та Київ-Петрівки П. Красноголова і Г. Єрмоленка.

    У 1995-му з порядку денного не сходили ряд питань. Об’єднали склади пального по станціях Коростень і Коростень-Подільський, Дарниця і Київ-Волинський, закрито оборотний пункт по станції Яготин. Під єдиним керівництвом - станції Острог - Івачково, Погребище - Ржевуська, Озерне - Трипілля.

    За оцінкою аналітиків 1996 рік ознаменовано в українській економіці як рік початку фінансової стабілізації. У результаті темпи зростання цін почали зменшуватися з 400 відсотків у 1992 році до 40 відсотків у 1996-му.

    Це наслідки перших реформ на шляху впровадження цивілізованих ринкових відносин в Україні.

    Зниження інфляції дещо сприятливо вплинуло на стабілізацію курсу національної валюти щодо долара. І все ж не все видавалося райдужним. Економісти залізниці постійно нагадували начальникам галузевих підрозділів працювати за принципом: якщо у фінансовій діяльності того чи іншого підприємства кредиторські борги перевищують дебіторську заборгованість втричі, то у такому колективі справи йдуть добре. Але де там. Ситуація з фінансами на Південно-Західній залишалася доволі складною.

    Наступний 1996 рік для залізниці видався також не дуже вдалим. За умов розбалансованої економіки, коли майже не працювала промисловість, зростали податки і ціни на величезну номенклатуру продукції, необхідної для функціонування галузі, на Південно-Західну залізницю тиснули неплатежі з боку багатьох залізничних клієнтів. Останні не квапились розраховуватись. Як результат, 28-відсоткове падіння обсягів перевізної роботи у порівнянні з аналогічним періодом року 1995-го. Сувора дійсність змушувала рахувати кожну копійку, передбачати наперед, до яких втрат можуть призвести закупівля тієї чи іншої машини, вузла. Приміром, 10-вагонний електропоїзд на ті часи коштував 528 мільярдів карбованців, пасажирський вагон: купейний - 140 - 452 мільярди карбованців, а плацкартний - 123 мільярди.

    Зниження інфляції в країні сприяло стабілізації курсу національної валюти щодо долара. У вересні того ж року було проведено грошову реформу, її суть полягала у фактичній деномінації карбованця, який був тоді в обігу, в 100 тисяч разів, і заміні його гривнею. Разом з тим, було здійснено лібералізацію цін, валютного курсу, механізмів зовнішньої торгівлі, вперше заговорили про необхідність роздержавлення земель, почав розвиватися ринок цінних паперів. Усунуто породження адміністративної системи - тотальний дефіцит. Ці заходи дали позитивні результати. Насамперед, це знайшло відображення у зменшенні темпів падіння внутрішнього валового продукту. Аналітики відмічають, якщо у 1994 році ВВП постійно скорочувався, то у 1995-му вперше його скорочення не перевищило рівня попереднього року. Така ж тенденція мала місце і в 1996 році.

    Задля скорочення видатків на утримання малодіяльних станцій завдяки концентрації управління виробничої і господарської діяльності, таким чином було об’єднано станції Чернігів-Північний та Чернігів, станцію Васильків 1 з Васильковом 2, станцію Липовий Ріг було об’єднано з Ніжином. Закрито склади постачання на станціях Переяславська, Яготин, Чернігів. Крім того, ліквідовано як структурний підрозділ відділ матеріально-технічного постачання.

    Ясна річ, у пошуках шляхів із стабілізації економічної ситуації перебували колективи всіх відділків залізниці. Адже не вистачало коштів не лише на придбання рухомого складу, матеріалів для проведення вчасного і якісного ремонту рухомого складу, верхньої будови колії, але й на зарплату.

    Поки на Південно-Західній залізниці шукали шляхів із стабілізації, у грудні 1996 року в Укрзалізниці обговорювалась концепція реструктуризації залізничного транспорту України. Мета документу - створення орієнтованої на користувача гнучкої економічної системи управління, яка сприйматиме кроки технічного прогресу, буде спроможною зберегти і зміцнити позиції залізничного транспорту на внутрішньому і міжнародному ринках. Як стверджував начальник Південно-Західної залізниці Б. С. Олійник, актуальність цієї великої перебудови - у спрощенні, здешевленні управління перевезеннями. Таким чином, варто наблизити залізницю до лінійних підрозділів, розширити оперативність управління галуззю, збільшити спектр сервісних послуг відправникам і одержувачам вантажів та населенню, має бути більш гнучкою адаптація до ринкових умов.

    Незважаючи на деяку стабілізацію, що намітилася на початку 1997 року у ряді галузей, економічну кризу подолати не вдалося. І без того не-просте фінансове становище України значно погіршилося через наслідки кризи в Південно-Східній Азії (1997 рік) та Росії (1998 рік). Надзвичайно складною залишилася фінансова ситуація більшості промислових підприємств. У 1997 році збитковим було кожне друге підприємство (у 1995 році - кожне п’яте, у 1990 році - кожне одинадцяте). Платіжна дисципліна в країні у ці роки була майже відсутньою. Саме у 1997-му почалася повальна бартеризація економіки.

    Попри це не стояли залізничники Південно-Західної осторонь від чужого горя. Після руйнівної повені, яка відбулася на Закарпатті у листопаді 1998 року, збиранням гуманітарної допомоги для постраждалих через дорожній комітет Червоного Хреста займалися більшість підрозділів магістралі. Рік закінчувався, але не плани з подальшої розбудови столичної магістралі.

    З настанням 1998 - 1999-их, останніх років XX століття, економічна ситуація мало відрізнялася з точки зору змін у розвитку господарських галузей. Південно-Західна залізниця все більше пристосовувалася до роботи у ринкових умовах господарювання.

    Незважаючи на знецінення державної валюти, було помічено приріст у перевізному процесі: попередній рік вдалося відправити на 2,8 - 3% вантажів більше до плану. І все ж. На початку року з боку керівництва Південно-Західної зверталася увага підлеглих на те, що через зростання дебіторської заборгованості і витрат на експлуатацію рухомого складу, через погіршення роботи ряду сортувальних і вантажних станцій грошові потоки оминають галузеву скарб-ницю. Тому роботу з підвищення обсягів тонно-кілометрової роботи, як основного госпрозрахункового вимірювача, функціонування станцій з початку року було узято під суворий контроль.

    (Далі буде)

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05