РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 45 (19 листопада 2010) 

  • Скільки можна зволікати?

    Селекторну нараду на тему «Стан виробничого та невиробничого травматизму на Південно-Західній магістралі за дев’ять місяців поточного року», провели начальник технічної служби - заступник головного інженера залізниці Володимир ПАЩЕНКО і начальник служби охорони праці Іван ПЕТРЕНКО. Озвучена інформація має спонукати до серйозних роздумів начальників, головних інженерів та фахівців з охорони праці галузевих служб та відокремлених підрозділів, а також не залишить байдужими всіх без винятку працівників залізниці.

    СПОЧАТКУ - позитив. Упродовж підзвітного періоду у порівнянні з минулорічним терміном число нещасних випадків на магістралі зменшилось удвічі. Було наведено конкретні цифри. Та чи дійсно це свідчення покращення стану з охорони праці? Хоча статистика «знає все», проте цього разу вона не висвітлює основної проблеми, яка залишається домінуючою у сфері охорони праці на нашій залізниці. А проблема в тому, що основною причиною нещасних випадків залишається людський фактор. Тобто, особиста необережність, невиконання вимог інструкцій з охорони праці та порушення технології робіт, виробничої та трудової дисципліни. Відрадно лише те, що цьогоріч обійшлося без нещасних випадків з причин алкогольного сп’яніння.

    Розслідування та аналіз цьогорічних випадків виробничого травматизму підтверджує, що саме невиконання інструкцій з охорони праці залишається головним джерелом нещасть.

    Викликають велике занепокоєння випадки природної смерті залізничників, що трапились у робочий час. Виникає цілком слушне запитання до медпрацівників, відділів кадрів і до керівників підрозділів: чому працівники, маючи по декілька «лікарняних» у рік з причини гіпертонії, ішемії чи подібних захворювань, визнаються придатними до робіт, пов’язаних з безпекою руху поїздів?!

    Бентежать і нещасні випадки, що трапляються із залізничниками у вільний час. Чи не парадокс: люди, які на службі мають дотримуватися вимог з безпеки руху поїздів та охорони праці, поза роботою забувають про свої обов’язки і отримують травми? Через порушення цих вимог? Хіба це не свідчить про недостатню якість технічних навчань та інструктажів з питань охорони праці в підрозділах залізниці, про незадовільний стан профілактичної роботи? Якби людину своєчасно попередили, зайвий раз нагадали про правила особистої безпеки на залізничних коліях, то, певне, й нещастя не сталося б.

    ТА, НА ЖАЛЬ, у профілактиці травматизму живучим залишається принцип: «Поки грім не гряне...» Тобто треба дочекатися нещасного випадку, а потім уже думати про запобіжні заходи, влаштовувати тотальні перевірки. Але й тут процвітає формалізм. Якщо розкрити журнал перевірок по першому ступеню в будь-якому підрозділі, то майже скрізь впадає у вічі один і той же запис: «Недоліків не виявлено». Якщо все так гаразд, доречно запитати: звідки ж беруться нещасні випадки?

    Всі галузеві служби та дирекції залізничних перевезень страждають застарілою «хворобою» - недостатньо контролюють виконання заходів, прийнятих за результатами розслідування нещасних випадків.

    Проведені перевірки показують, що в питаннях профілактики виробничого травматизму принижено відповідальність керівників структурних підрозділів і керівників середньої ланки за розробку, впровадження та безпечне виконання технологічних процесів на залізниці. І саме через це практично у ста відсотках нещасних випадків присутній людський фактор. Тому до планів технічних навчань необхідно включати практичні заняття щодо ведення технологічних процесів, а при розробці технологічних карт на виконання робіт - позбавлятися формалізму.

    Тепер про не менш болюче: невиробничий травматизм. Необхідно посилити наочну агітацію на станціях, вокзалах, зупинних пунктах, електропоїздах, організовувати виступи фахівців на телебаченні і в пресі, проводити зустрічі зі школярами, більш ефективно використовувати можливості вагонів-тренажерів. Необхідно забезпечити справний стан мостів, перехідних настилів, проходів і платформ, посилити контроль за недопущенням ходіння сторонніх громадян по залізничних коліях.

    ЗА ПІДСУМКАМИ осіннього огляду стану охорони праці на залізниці, який проходив з 1 по 30 жовтня, начальникам галузевих служб і дирекцій залізничних перевезень, структурних підрозділів надано конкретні пропозиції: організувати проведення перевірок виконання заходів з профілактики виробничого травматизму, які були в актах розслідування випадків у цьому році; підняти відповідальність керівників та спеціалістів з охорони праці за незабезпечення вимог безпеки при виконанні робіт; посилити контроль та відповідальність посадових осіб за безумовне виконання основних нормативів участі в роботі з охорони праці; підняти якість перевірок при проведенні оперативного контролю за станом охорони праці; в програмах технічного навчання працівників з питань охорони праці приділяти особливу увагу гарантуванню безпеки під час виконання робіт на коліях, висоті та в електроустановках. Постає запитання до виконавців: чого зволікаєте?

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05