РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 38 (8 жовтня 2010) 

  • Золотий ювілей Яблунецького краю

    Чимало населених пунктів в Україні завдячують своєму розвиткові саме тому, що тут свого часу було прокладено сталеву магістраль. До таких належить і селище Яблунець Житомирської області. Втім ця поліська глибинка таїть у своїй історії багато цікавих, ще, можливо, до кінця не розвіданих історичних фактів. Власне, вивченням історії свого селища ретельно займаються педагоги й учні місцевої школи. Саме їхні історичні розвідки були озвучені під час нещодавнього святкування сторіччя Яблунця.

    Так неподалік від сучасного поселення жителі ще й досі знаходять в урочищах Юркове та Церковище кам’яні знаряддя праці, які виготовлялися в часи неоліту. На південно-східній околиці селища в 70-х рр. ХХ ст. було знайдено скіфський меч, який передано Житомирському краєзнавчому музею. Історичний підтекст мають і деякі назви. Так поблизу Яблунця розташоване село Кам’янка, яке ще не так давно мало назву Баскаки (баскаки - монголо-татарські збирачі данини - авт.), що свідчить про численні набіги орди. До речі, назву Баскаки має тут нині зупиночний пункт.

    Виникнення селища Яблунець пов’язане з будівництвом Південно-Західної магістралі. Росія на початку ХХ ст. почала готуватися до війни, тож необхідно було з’єднати залізничні вузли Коростень і Шепетівка. Населеного ж пункту, де зараз розташовано Яблунець, не було, замість нього - болотиста місцевість, покрита лісами. У 1914 р. тут було збудовано залізницю. Будівництво житла для залізничників, доріг здійснювалося в селищі за кошти пана Чернецького, одного з двох місцевих землевласників. Другим був поміщик Тишкевич. За переказами, обидва підприємці прагнули, щоб залізницю було розміщено на їх землях. У суперечці переміг пан Тишкевич, власник Великояблунецького помістя, від якого й отримала назву станція.

    У 1914 р. Яблунецький край став прифронтовою зоною, тут було розквартировано військові підрозділи другого армійського корпусу російської армії. Цікавим є й деякі наступні факти з історії селища. У 1939 р. між Кам’янкою і Шевченковим (нині це вулиця Хліборобська в Яблунці) почали будувати військовий аеродром, а у 1940 р. там базувалися літаки-винищувачі. 10 липня 1941 р. в село увірвались фашисти. Окупаційний режим тривав два роки, п’ять місяців і двадцять три дні. На фронтах Другої світової війни загинули 72 воїни з Яблунця. 100 місцевих мешканців було нагороджено орденами та медалями за участь у цій війні.

    Чи пам’ятають тут про визволителів?! Навпроти залізничного вокзалу розташовано братську могилу, в якій перепоховані бійці Червоної армії (вони загинули під час радянсько-польської війни в 1920 р.). Також вічним сном відпочивають 47 воїнів, які полягли у липні 1941 р. та у грудні 1943-го під час звільнення Яблунця. Відомі прізвища лише 17 визволителів.

    Наступні роки в житті Яблунця пов’язані з його розбудовою - з’явилася школа, створювалася сільська рада, почали роботу низка підприємств. Станція Яблунець стала своєрідною брамою для пасажирів у Ємільчинський район, а ще зручною для відправлення продукції промислових підприємств. Економічна ситуація в селищі не була постійно однаковою. Нині чимало з тих підприємств, які раніше потужно працювали, згорнули свою роботу. Однак життя у селищі не завмирає, тут працюють над його соціальним розвитком, упорядкуванням, розпочато газифікацію.

    На золотий ювілей Яблунця зібралися його жителі та гості на майданчику неподалік станції на урочистості. Власне, значна частина жителів Яблунця - це залізничники. Ті, які працюють сьогодні, а також ветерани, котрі трудилися на сталевій магістралі в минулі роки. На святі згадували минуле, вшановували кращих людей праці, говорили про плани на майбутнє. Звучали у виконанні фольклорних колективів пісні поліського краю. А перестук коліс потяга, що мчав неподалік, намагався влитися в загальну мелодію свята. Вдалося...

    Оксана КЛИМЧУК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05