РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 36 (24 вересня 2010) 

  • До ювілею не з порожніми руками


    Дмитро КУШНІР, начальник Конотопської дирекції залізничних перевезень

    Для історії 140 літ - невеликий проміжок часу. Та для залізничної галузі це є ціла епоха. Епоха, яка розпочиналася малопотужними паровозами і досягла нині високих швидкостей, епоха постійного удосконалення перевізних технологій й обладнання, творчих пошуків і праці мільйонів залізничників.

    На жаль, від початкових часів залізничного руху в регіоні залишилося мало документів та свідчень очевидців. Відомо, що вже у грудні 1868 р. залізниця прийшла до Конотопа, даючи потужний імпульс для розвитку промисловості краю. Сприймалася вона як диво. І не завжди позитивно, до речі. Визнаний бджоляр Петро ПРОКОПОВИЧ, який мав угіддя понад Сеймом, звернувся до імператора із проханням, щоб залізниця пройшла подалі від його пасік. «Пчела, - писав він, - боится лишнего шума, запаха гари и копоти». За переказами, негативно сприйняли будівництво залізниці путивльські купці та монастирі, добиваючись, аби колія оминула літописний град. Проектанти внесли зміни - і тепер ми маємо станцію Путивль на відстані двадцять кілометрів від історичного міста.

    Як свідчать джерела, пасажирські поїзди того часу складалися із трьох вагонів і розвивали швидкість до тридцяти верст за годину, вантажні мали п’ятнадцять двовісних вагонів, а швидкість - до двадцяти верст. Нині цю дільницю, дільницю від Конотопа до Ворожби, електрифіковано, дизель-поїзди поступилися електричкам, а пасажири із Путивля мають можливість їздити до столиці в електропоїзді підвищеної комфортності без пересадки.

    Історія дирекції, як й історія Південно-Західної магістралі, тісно вплетена в історію держави. Та за будь-якої влади, у воєнні часи, не говорячи вже про мирний період, у період соціальних перемін залізниця діяла, забезпечуючи надійне перевезення пасажирів і вантажів.

    Цікавими з погляду сьогодення є тридцяті роки минулого століття, час реорганізації, будівництва, появи нових підприємств і нової техніки. У відділку шириться стаханівсько-кривоносівський рух. Перед війною, наприклад, високих виробничих показників досяг колектив станції Путивль. Плани навантаження тут постійно виконувалися на 110–115 відсотків, а вантажників Зайцева, Ткаченка було занесено на всесоюзну Дошку пошани залізничників.

    Треба сказати, що Конотопський відділок тоді підпорядковувався Московсько-Київській залізниці. Лише у 1959-му було прийняте рішення про передачу його Південно-Західній магістралі.

    Як на мій погляд, дуже велику роль у розвитку дирекції мають шістдесяті роки. Роки, коли електрифіковано дільницю Київ - Конотоп - Хутір Михайлівський. Планом передбачалося, що завершитися електрифікація мала якраз до 50-ліття революції. Роботи велися у складних умовах інтенсивного руху пасажирських і вантажних поїздів. Успіх залежав також і від взаємодії і сусіднім Брянським відділком Московської залізниці. Начальник району контактної мережі Конотоп й активний учасник електрифікації Олександр Іванович МартьЯнов пригадував: «В тот ответственный период мы плечом к плечу осуществляли пуско-наладочные работы по стыковой станции Хутор Михайловский. Однажды для Бахмача не хватило разъединителей контактной сети и тут пришли на помощь коллеги Брянского отделения».

    Із завданням будівельники та енергетики справилися вчасно. У жовтні 1967 р. було випробувано контактну мережу, а перед ювілеєм пішли перші електропоїзди. Їх повели конотопський машиніст НІкІтенко та його колега із Брянська Коновалов.

    Цей час у роботі відділка пов’язаний із Борисом Степановичем ОЛІЙНИКОМ. Він працював тут до 1967 р., залишивши добру пам’ять про себе. Нині в місті є вулиця, яка носить ім’я першого керівника Укрзалізниці.

    Дні сьогоднішні для дирекції теж пов’язані з електрифікацією, електрифікацією дільниці Конотоп - Ворожба, яка розпочалася в кінці літа 2009-го. До великих холодів енергетики в основному справилися із завданням. В основному, бо тут виконувався цілий комплекс робіт: ремонтували колію, дистанція сигналізації та зв’язку запроваджувала двостороннє автоблокування, у Ворожбі оновлювали вокзал, дистанція електропостачання ставила тягову підстанцію.

    Також у рамках підготовки залізниці до футбольного чемпіонату Євро-2012 було розпочато ремонт вокзалу станції Конотоп. Цей ремонт не просто чекали - а дуже чекали. Як пасажири, бо старе приміщення уже не відповідало сучасним вимогам, так і касири, для яких потрібно було поліпшувати умови праці.

    Будівельники БМЕУ-5 завбачливо підготувалися до роботи взимку: закінчили ремонт фасаду, замінили вікна, модернізували систему опалення. Ремонт, варто відзначити, виконувався в умовах кризи, коли скрупульозно рахувалася кожна копійка, коли треба було виважено підходити до вибору матеріалів та їх постачальників - щоб не на шкоду якості і щоб недорого. І я хочу подякувати начальнику залізниці Олексію Мефодійовичу КРИВОПІШИНУ, головному інженерові залізниці Володимиру Григоровичу ТЯГУЛЬСЬКОМУ, керівникам служб, які були причетні до ремонту, за допомогу та підтримку.

    Першу чергу відремонтованого вокзалу ми відкривали напередодні 65-ліття Перемоги. В урочистому відкритті брали участь начальник залізниці Олексій Мефодійович Кривопішин, голова Сумської обласної державної адміністрації Юрій Павлович Чмир, керівники служб нашої магістралі, керівники міста і району. Приємно, що вокзал став чудовим подарунком до великого свята, що робота будівельників одержала високу оцінку пасажирів і жителів міста.

    Наступною знаковою подією для дирекції став початок електрифікованого руху дільницею Конотоп - Ворожба. Тільки електрички - не єдиний позитивний результат цієї справи. Головне - Ворожба одержала імпульс для свого відродження. Спад обсягів перевезення відчутно ударив по станції, і перехід на електротягу додасть ворожбянцям роботи.

    У Ворожбі тоді відбувся мітинг, на якому виступив Президент України Віктор Федорович ЯНУКОВИЧ. Вітаючи присутніх, Президент назвав електрифікацію перемогою, подією, завдяки якій наша країна розвивається. «Чим більше буде таких перемог, тим упевненіше ми будемо дивитися у майбутнє», - наголосив він.

    Конотопська дирекція у структурі залізниці є «найстарішою» - своє 140-ліття ми мали б відзначити у грудні минулого року. Тільки в умовах фінансово-економічної нестабільності було не до урочистостей. Сьогодні ситуація змінилася. Дирекція виконала планові завдання двох кварталів, йде поступове зростання обсягів навантаження. Це та плюс електрифікація, та ще плюс відремонтовані найкрупніші вокзали дають підставу говорити, що ювілей залізниці ми зустрічаємо не з порожніми руками, що зустрічаємо за залізничною традицією славно і достойно.

    Дмитро КУШНІР
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05