РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 35 (17 вересня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 34 за 2010 р.)

    ЗА УМОВ КРИЗОВИХ ЯВИЩ

    У комплексному плані економічного і соціального розвитку Південно-Західної залізниці на 1988 рік передбачалася в першу чергу інтенсифікація перевізного процесу. Насамперед організація пропуску основної маси поїздів підвищеної ваги та довжини на головних напрямках залізниці, а також на дільницях Овруч - Коростень, Хутір Михайлівський - Дарниця. Були заплановані роботи з підвищення швидкості руху, капітального ремонту колії на 400 км, а рівень механізації на вантажно-розвантажувальних роботах планувалося довести до 98 відсотків.

    У планах було збільшити обсяги будівництва житла, тим щоб забезпечити кожну сім’ю залізничника окремою квартирою. Досягти цієї мети було цілком реально, адже за три роки (після 1985-го) обсяги будівництва зросли в 1,7 раза. Сприяло цьому і широке впровадження такої форми будівництва житла, як госспосіб.

    Ще у 1989 році фахівці пропонували використовувати нову форму кредитування, тобто випуску акцій. Заступник голови правління ДорВНТТ Е. В. Сенцов переконував, що це вигідно і Південно-Західній залізниці, і її працівникам. «Якщо, - доводив він, - ми з вами вкладемо свої заощадження в розвиток дороги, кожен зможе отримати до 6 відсотків річних. Це - дивіденди з куплених акцій. Вирішивши питання з випуском акцій, можна вирішити проблеми введення житла, об’єктів соцкультпобуту та інші, не менш актуальні».

    Проте, у той час було не до акцій. Тим більше, що й саме поняття «акція» було надто вже «капіталістичним». Так що акціонування, як кажуть, не пройшло. Знадобилося ще п’ять років, щоб про нього заговорили знову.

    Газета Південно-Західної залізниці «Рабочее слово» широко висвітлювала події того часу. Ось деякі з них без коментарів.

    «У локомотивному депо Козятин за сім місяців продуктивність праці становила 100,3 відсотка ... У проведених додатково до плану майже 12 тис. поїздів перевезено понад 10 млн. тонн господарських вантажів».

    «Не минуло ще й року, як демократичним шляхом обрано начальника Дарницької дистанції цивільних споруд... За другий квартал план робіт виконано на 110 відсотків, на 5 відсотків підвищилася зарплата, продуктивність праці зросла на 7,9».

    «Нарощує темпи обробки поїздів пункт технічного обслуговування вагонів станції Коростень... На одну хвилину скорочений простій состава під обробкою. Не було відчеплення вагонів з технічних причин. Майже в три рази скоротилася кількість несправностей, виявлених приладами ПОНАБ».

    У вересні 1989 року пленум дорпрофсожу залізниці розглянув питання «Про обстановку, що склалася в трудових колективах дороги, заводів і транспортного будівництва та діях професійних організацій за цих умов». Напередодні президія дорпрофсожу розробила проект «Основних напрямків діяльності дорпрофсожу, профспілкових комітетів щодо посилення захисних функцій профспілки, активізації соціальних програм». Згідно з цим документом передбачалося, зокрема, повністю відмовитися від робіт, не передбачених у графіку; скоротити тривалість робочого тижня на одну годину; збільшити тривалість щорічної відпустки для всіх трудящих, незалежно від професії і посади, до 24 днів; вимагати реформи трудового законодавства, скасувати застарілі норми, встановити додаткові трудові та соціально-побутові пільги і т.д.

    А що хвилювало залізничників наприкінці 1990 року?

    «...У Коростені силами восьми бригад ведеться дезактивація. Вони відряджені з Житомирської області: Радомишля, Коростишева, Ємільчиного, Володарськ-Волинського, Бердичева, Житомира. Вже знято і замінено 424 покрівлі, вивезено 3 тисячі кубічних метрів ґрунту».

    «...На черговому засіданні Ради машиністів Південно-Західної залізниці розглянуті питання переходу до ринкової економіки, виконання пропонованих вимог». «...На Київському відділенні Південно-Західної залізниці під загрозою зриву опинилося виконання плану вивезення картоплі. А на станції Вінниця в очікуванні вивантаження зібралося 100 вагонів насіння соняшнику. І це відбувалося в той час, коли ажіотаж навколо соняшникової олії досяг апогею».

    Тоді ж, як одне з головних, виникало питання: а чи буде залізниця належати Україні?

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05