РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 35 (17 вересня 2010) 

  • Конструкторські пристрасті навколо... термометра

    Науково-технічний прогрес не оминає й нашу залізницю. Хоч не в такій кількості, як потрібно, та все ж нове обладнання надходить у дистанції сигналізації та зв’язку, в яких спеціалісти забезпечують функціонування великої кількості приладів, апаратури, автоматичних систем. І, як правило, воно виготовлено за сучасними технологіями. Зрозуміло, що й в обслуговуванні таке обладнання складніше, потребує не лише досконаліших знань, а й спеціальних приладів, а саме: для проведення контрольних вимірів, тестування та наладки. Та от з наявністю точної апаратури ще складніше, ніж з новим обладнанням. Таких приладів ще не створили, або вони десь і застосовуються, але до дистанцій не надходять. Тож доводиться електромеханікам, іншим фахівцям, які займаються обслуговуванням та ремонтом апаратури, самотужки створювати прилади та оснастку, що необхідні в їх роботі. Іншими словами, займатись технічною творчістю. За необхідністю.

    Саме так поступають у Вінницькій дистанції сигналізації та зв’язку (ШЧ №14), яку очолює Віктор РИНДЮК. Для забезпечення роботи приладів, що контролюють нагрівання букс колісних пар вагонів та локомотивів під час руху (їх технічна назва - КТСМ), замість застарілих почали надходити нові реле. Ці електричні пристрої за своєю будовою суттєво відрізняються від тих, що були раніше. Тому перевіряти їх придатність для подальшого використання, після певного терміну експлуатації та ремонту, за допомогою старих контрольних приладів уже неможливо. Саме тому старший електромеханік Володимир РОЗГОНЮК, електромеханіки Костянтин БУЯНІВСЬКИЙ, Олександр МАЛАХОВСЬКИЙ та Ігор ГАПОНЮК, які займаються обслуговуванням КТСМ, почали міркувати над тим, як вийти із скрутного становища. І придумали. Спільними зусиллями вони створили прилад, який контролює робочі параметри названого вище реле. За розмірами цей електронний розумник невеликий, тож його можна використовувати не лише в майстерні, а й безпосередньо на лінії.

    Щоб КТСМ не давали збою в роботі, а чітко визначали «хворі» букси, в середині цих приладів має підтримуватись певна температура. А чи дійсно вона така, як потрібно, ще декілька місяців тому фахівці ШЧ №14 визначити не мали чим. Тепер їм у цьому допомагає сконструйований та виготовлений ними своєрідний термометр. Тож і тут їм довелось зайнятись технічною творчістю.

    І ще з однією проблемою зіткнулись електромеханіки з обслуго-вування приладів контролю за нагрівом букс. Щоб апаратура працювала якнайкраще, потрібно направити спеціальну відеокамеру саме у ту точку, де проходитимуть вісі колісних пар. А як це краще зробити? Вихід був знайдений. Замість об’єктива камери фахівці тимчасово монтують спеціальний лазерний «ліхтарик». Він і показує, куди «дивиться» недремне око камери.

    Прилади, про які йдеться, не складні у виготовленні, проте суттєво допомагають у роботі. Звісно, вони знадобились би й фахівцям інших ШЧ, які займаються обслуговуванням КТСМ, адже і там є нове, сучасне обладнання. Та, думається, стати володарями таких пристроїв їм буде непросто. Умільці із Вінниці свої витвори зареєстрували як раціоналізаторські пропозиції, але спеціального бюлетеня, де можна було б ознайомитись із цими розробками, як це робиться в Росії, на залізниці не випускають. Тож уже вкотре доводиться говорити про те, що раціоналізаторську роботу необхідно підтримувати, заохочувати винахідливих людей. Адже, що створено в одному структурному підрозділі, можна буде поширювати й в інші. Легше буде дублювати раціоналізаторські розробки і забезпечувати ними інфраструктуру залізниці.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05