РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (3 вересня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної


    Б.С. ОЛІЙНИК

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 32 за 2010 р.)

    Ще будучи начальником Гайворонського, а пізніше - Конотопського відділень магістралі Б.С. Олійник виділявся серед своїх колег тим, що вважав будівництво житла одним із пріоритетних справ у трудовій діяльності колективів.

    Чим же конкретно жила в 80-ті роки Південно-Західна залізниця? Озираючись на це десятиліття, видно, як залізничники столичної магістралі, напружено працюючи, прагнули успішно з року в рік вирішувати основне своє завдання - забезпечувати народне господарство перевезеннями. Аварія на Чорнобильській атомній електростанції стала своєрідним іспитом на міцність, професійну майстерність, вміння працювати в екстремальних умовах для всіх трудівників магістралі - від рядового залізничника до начальника залізниці.

    У 1984 році було досягнуто збільшення навантаження в попутному напрямку. Це дало можливість скоротити порожній пробіг вагона, щодоби заощаджувати навантажувальні ресурси, а в цілому за рік додатково перевезти більше 4 млн. тонн вантажів. На порядок денний постало питання водіння здвоєних порожніх составів, подовжених до 22 - 24 вагонів пасажирських поїздів.

    Упродовж перших чотирьох років в експлуатацію було впроваджено нову лінію Київ - Трипілля, після реконструкції - усю дільницю від Києва до Миронівки, завершено електрифікацію напрямку Київ - Коростень. На станціях Хмельницький, Коростень, Славута побудовано великі вокзали. Впроваджено автоматизовану систему «Експрес-2» з розподілу та обліку місць у поїздах. До неї підключено всі квиткові каси в Києві, бюро замовлення і доставки квитків додому. А до середини 1985 року на Південно-Західній залізниці в основному було завершено підготовчі роботи з впровадження першої черги (на Козятинському відділенні) автоматизованої системи оперативного керування перевізним процесом. Передбачалося, що впровадження АСОУП дасть змогу вести автоматизований облік проходження поїздів, вагонів, контейнерів на стикових пунктах магістралі і відділень, здійснювати контроль за дотриманням плану формування поїздів, норм ваги й довжини, прогноз прибуття місцевого вантажу на станції призначення, оперативний контроль навантаження і вивантаження вагонів тощо.

    ТРАГЕДІЯ ЧОРНОБИЛЯ

    26 квітня 1986 року в історії України позначене чорною міткою. Саме того дня сталася аварія на Чорнобильській атомній електростанції. Колектив Південно-Західної залізниці одним з перших прийняв на себе цей жорстокий удар долі.

    Безпосередньо до ЧАЕС примикає станція Янів, яку розташовано на дільниці Чернігів - Овруч. Збудована ще в 1925 році, ця лінія слугувала частиною залізничного ходу, що з’єднує східні та західні області України. Після вибуху атомного реактора, цю лінію було виведено з експлуатації.

    Залізнична дільниця, що примикає до Чорнобильської АЕС, стала мертвою зоною. І довго ще доведеться чекати її повноцінного відновлення.

    Майже чверть віку минуло від того страшного дня, і тих, хто брав участь у «приборканні» катастрофи на ЧАЕС, з кожним роком стає все менше і менше.

    Працівники станцій примикання і Коростенського відділення магістралі з перших годин аварії виявилися в найнебезпечнішому для життя районі.

    Залізничники брали найактивнішу участь у ліквідації наслідків аварії. В Управлінні Південно-Західної магістралі було сформовано оперативну групу з числа досвідчених фахівців на чолі з Б.С. Олійником. А на Коростенському відділенні спеціалістів очолив начальник відділення А.Е. Каленик. Вагони з вантажами, які прибули до Прип’яті, вивозилися на сусідні станції Вільча, Рача, Овруч, Ігнатпіль, де терміново організували їх розвантаження.

    Вже в перші години після вибуху ядерного блока для евакуації людей з Прип’яті та залізничного селища, де проживали 128 сімей залізничників, було терміново сформовано два здвоєних дизель-поїзди і один пасажирський поїзд. Ці потяги повели кращі машиністи-інструктори І. Коновал, А. Шидловський, В. Ткаченко.

    Оперативно і чітко працював начальник станції Янів Іван Леонтійович Киселевич. Нерахуючись з часом, він самовіддано керував експлуатаційною роботою. 29 квітня 1986-го Іван Леонтійович останнім пішов зі станції, яка була закрита для експлуатації. Одночасно з ним виконували службовий і громадянський обов’язок чергові по станції Янів П. Марченко, Н. Канаєва, К. Дегтяр, чергові стрілочного поста Л. Ступак, Е. Федина, прийомоздавальник вантажу і багажу Н. Савенок, машиніст маневрового тепловоза Д. Толкач.

    Весь обсяг вантажів, що прямували до Чорнобиля для ліквідації наслідків аварії, розсереджувались на станції Вільча. Тут було лише три колії, та саме на них і розгорнулися основні роботи. Розвантажували цемент, залізобетон, труби, обладнання та механізми для АЕС.

    На фронти вивантаження були додатково подані крани на залізничному ходу, бульдозери, екскаватори, автонавантажувачі. Укрупнили механізовані бригади, залучивши до них досвідчених працівників.

    Оскільки ситуація на ЧАЕС постійно змінювалася, треба було із загального потоку вантажів без зволікання вивантажувати найнеобхідніше в цей момент.

    Фахівці передбачали різні варіанти «приборкання» мирного атому, що вийшов з-під контролю. Залізничники станції Вільча, а також працівники Коростенського відділення і всієї Південно-Західної залізниці, які прийшли до них на допомогу, при формуванні поїздів на місцях вивантаження максимально використовували всі вільні дільниці шляхів для вантажних операцій.

    Практично з перших днів аварії на Чорнобильській АЕС різко зросло навантаження на станції Південно-Західної залізниці, насамперед, Київського та Коростенського відділень. За словами тодішнього начальника станції Тетерів В.О. Івахненка, сказаних ним в одному з інтерв’ю дорожній газеті «Рабочее слово», колишнім невеликим штатом працівників доводилося вивантажувати до сотні вагонів. Були дні, коли вивантаження перевищувало звичайне на 300 - 400 вагонів.

    Усього чотири доби знадобилося для того, щоб побудувати тут естакаду. Завдяки цьому цемент зі станції відправлявся прямо до зруйнованого блоку ЧАЕС. Загалом, все робилося для того, щоб якомога швидше ліквідувати наслідки аварії.

    Багато об’єктів довелося оперативно будувати залізничникам для того, щоб забезпечити безперебійну подачу зростаючих обсягів матеріалів для прикриття зруйнованого блоку АЕС. Часто доводилося працювати в екстремальних умовах. Наведемо лише один приклад: спорудження пункту дезактивації рухомого складу на 42-му кілометрі дільниці Овруч - Вільча. У густому сосновому лісі готувався майданчик під будівництво. Потрібно було зрубати й вивезти чимало вікових дерев. Уся місцевість вкрита радіоактивним пилом... Стоїть неймовірна спека, задуха... У небі курсують літаки, розпорошуючи над лісовим масивом рідину, яка повинна закрити пори деревини і не дати можливість радіоактивним елементам глибоко проникнути в стовбури. Ця ж рідина повинна була також запобігти утворенню пилу від падіння зрізаних дерев. Дихати практично немає чим... А часу для розчищення будмайданчика відведено небагато лічені - дні. Героїзм. Іншим словом не назвеш роботу всіх працівників дистанції захисних лісонасаджень залізниці, які брали участь у роботі.

    (Далі буде...)

    Фото із архіву «Рабочего слова»

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05