РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 33 (3 вересня 2010) 

  • Міністр транспорту та зв’язку України Костянтин ЄФИМЕНКО: «Питання соціального захисту залізничників - під моїм щоденним контролем»

    Міністр транспорту та зв’язку України Костянтин Єфименко приділяє роботі Південно-Західної залізниці особливу увагу. Контрольні візити на транспортні та будівельні об’єкти, підприємства він здійснює мало не щотижня.

    - Костянтине Олексійовичу, як Ви оцінюєте ефективність роботи Південно-Західної залізниці?

    - Насамперед, я хочу щиро подякувати начальнику Південно-Західної залізниці Олексію Кривопішину та всьому колективу цього підприємства за те, що знайшли цього року можливість потужно мобілізувати сили на будівництво залізнично-автомобільного мостового переходу через Дніпро в Києві. Завдяки зусиллям уряду та кожного з працівників Південно-Західної залізниці сьогодні вже зрозуміло, що ця робота ведеться цілеспрямовано і зупинити її неможливо. Я впевнений, що вже цього року ми впровадимо регулярне залізничне сполучення на мосту та першу частину автомобільного з’їзду з правого берега на лівий. Крім того, мені було дуже приємно бути поряд із Президентом України Віктором Януковичем, коли він відкривав електрифіковану дільницю Південно-Західної залізниці Ворожба - Конотоп. Я сам бачив два чудових вокзали, які реконструйовано не підрядниками, а силами працівників столичної магістралі. Це прекрасний приклад мобілізації зусиль нашого трудового загалу. Від імені Міністерства транспорту та зв’язку України я щиро вдячний усьому колективу та безпосередньо кожній людині, котра мала до цих проектів пряме чи опосередковане відношення.

    - Під час Вашої зустрічі з керівниками профспілок усіх галузей Мінтрансзв’язку України наголошувалося, зокрема, на необхідності удосконалення соціального забезпечення. Розкажіть, будь ласка, чи прийнято з цього приводу конкретні документи?

    - Найголовнішим документом для врегулювання трудових відносин є Галузева угода, яка з одного боку підписується міністром, а з іншого - профспілковими організаціями. На жаль, тривалий час такі угоди лише місяцями розглядалися і узгоджувалися, далі ж справа не йшла. Коли я зайняв посаду міністра, було розпочато серйозну роботу: день за днем підписуються галузеві угоди. Всі положення відпрацьовані спеціалістами Мінтрансзв’язку, профспілковими організаціями. Для залізничників угода передбачає зростання заробітної плати. Дуже скоро люди відчують цю підтримку. Питання соціального захисту залізничників - під моїм щоденним контролем.

    - Відомо, що залізничний транспорт несе величезні збитки у сфері приміських перевезень. Які заходи передбачається впроваджувати, щоб значно скоротити обсяги заборгованості з боку місцевих органів влади за перевезення пільгових категорій пасажирів?

    - Неповна компенсація збитків залізничників місцевою владою - це тільки вершина «айсберга» цієї проблеми. Кошти на компенсацію приміських перевезень, передбачені бюджетом, традиційно починають надходити до залізниці у другому півріччі, адже в першому півріччі виконання бюджету направлено та орієнтовано на статті захищених витрат. Оскільки саме в другому півріччі закриваються інші витрати, зокрема, компенсації збиткових перевезень, ми впевнені, що цю заборгованість буде погашено. Але сума заборгованості за приміські перевезення не відображає до кінця всі збитки, які несе залізниця. Тому ми працюємо над тим, щоб у 2011 році збільшити суму компенсації для залізниці - адже це саме ті кошти, які залізниця не отримує за свою виконану роботу, і які могли б бути спрямовані на виконання соціальних програм і розвиток залізниці.

    - Цікавить доля міжнародних проектів. Як відомо, серед важливих інвестиційних планів, які уряди України та Росії мають намір провадити в життя у транспортній сфері, є будівництво залізниці Москва - Відень через Україну. На якій стадії перебуває цей важливий для Європи проект?

    - У цьому проекті беруть участь чотири країни: створено консорціум, до якого увійшли Росія, Україна, Словаччина і Австрія. Зроблено перший внесок - по 1 мільйону 250 тисяч доларів. Зараз у проекті найглобальніша проблема - узгодження питань, пов’язаних із виділенням землі на території Словаччини. Це питання вирішується на міждержавному рівні. Загалом я оцінюю цей проект як комерційно привабливий, оскільки вздовж інфраструктури залізниці передбачено будівництво логістичних терміналів, зокрема і зернових, і для прийому сипучих вантажів, що серйозно може збільшити транзит, експорт та імпорт товарів. А це означає, що в Укрзалізниці з’являться нові робочі місця. Саме тому цей проект є пріоритетним для уряду.

    - Факт: для залучення іноземних клієнтів-вантажовідправників-транзитників необхідно запропонувати їм кращі умови перевезення у порівнянні з альтернативними варіантами. Отже, необхідні узгоджені дії держави, транспортних компаній, експедиторів та інших учасників процесу. Чи існує на даний час узгодженість між основними учасниками? Чи не обходять Україну вантажні потоки?

    - Станом на 1 серпня 2010 року Україна перевезла на 13,6% вантажів більше, ніж за аналогічний період минулого року. Якщо говорити безпосередньо в цифрах, то залізницею перевезено 242,6 мільйонів тонн (для порівняння: на 1 серпня 2009 року - 212 мільйонів тонн). Тому у нас є чітке зростання. Також необхідно зауважити, що транзит, порівняно з минулим роком, зріс на 3% і для того, щоб збільшити цей показник, постійно ведеться робота з агентами та експедиторами. Сьогодні найголовніший вантаж залізниці - зерно. Підприємства залізниці готові постачати вагони відповідно до потреб зернотрейдерів. У парку Укрзалізниці - 11300 зерновозів, які перебувають у належному стані і можуть використовуватися в будь-якому напрямку залежно від попиту. Готові перевозити це зерно й у бік українських портів, і на експорт у будь-яких напрямках. Резервів вдосталь, ми здатні в повному обсязі забезпечити перевезення зерна.

    - Чи існує сьогодні у Мінтрансзв’язку стратегія інтеграції у світову транспортну мережу з точки зору залізничного транспорту?

    - Сьогодні українські залізниці - повноцінна частина світової залізничної мережі. Для підтвердження - цифра: щороку українськими залізницями перевозиться від 60 до 90 мільйонів тонн транзитних вантажів. Цей транспортний комплекс так і потрібно сприймати як транзитні залізниці. Їхня діяльність завжди повністю замикається на європейських магістралях. Є проблема, пов’язана з шириною колії в Україні та країнах Євросоюзу. Зараз Укрзалізниця розглядає кілька проектів для вирішення цієї проблеми. Думаю, найближчим часом запропонуємо будівництво терміналу. Люди з Євросоюзу під’їхали до, наприклад, українсько-польського кордону, вийшли з поїзда, за п’ять хвилин комфортно перейшли в приємний термінал, попили чаю, пройшли паспортну процедуру за півгодини, пересіли в інший вагон, вже наш, український, і спокійно поїхали в будь-яку точку України. Думаю, це - вирішення питання. Другий варіант - використання розсувних колісних пар.

    - Проблема забезпечення якісним тяговим і вантажним рухомим складом вітчизняного виробництва останнього покоління дедалі набуває загрозливих обсягів з точки зору гарантування безпеки руху. Локомотиви і вагони понад тридцятирічної експлуатації незабаром стануть величезним «тромбом» у сфері залізничних перевезень. Чи існує конкретна програма з оновлення парку локомотивів та вагонів?

    - Цього року ми плануємо закупити десять нових локомотивів. У подальшому - збільшуватимемо цю цифру щорічно: 20, 30, до 50 нових локомотивів. Водночас у нас є глобальний проект для вирішення цієї проблеми. Ми плануємо до кінця року провести тендер на модернізацію старих локомотивів - встановити там більш економні електродвигуни, які дозволять збільшити коефіцієнт корисної дії у рази. Зараз розглядаються пропозиції різних компаній. Ми оберемо тих, хто запропонує на тендері найбільш прийнятні умови співвідношення ціни та якості модернізації. Оновлення рухомого складу - це глобальний проект, який вже реалізується під моїм контролем.

    - Дякую за інтерв’ю.

    Фото надано прес-службою Мінтрансзв’язку України

    Спілкувався Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05