РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 30 (13 серпня 2010) 

  • Велике прання


    Микола МІЩЕНКО та Надія ВАСЮК розпочинають свій робочий день у механічній пральні


    Ольга ЖИЛЯКОВА обирає програму прання


    Працівниці прасувального цеху готують білизну


    Світлана РИНДЯ під час робочої зміни у комплектувальному цеху

    Останнім часом дедалі менше нарікань чути з боку пасажирів на комплекти постільної білизни, які видають у поїздах Південно-Західної залізниці - відтепер їх ціна входить до вартості квитка. Як вдається столичній магістралі дотримуватися високих стандартів сервісу та наповнювати кожного дня 22 состави, що складаються майже з 350 вагонів, чистою білизною? Таке запитання ми поставили перед адміністрацією вагонної дільниці ст. Київ-Пасажирський. Нам запропонували не тільки почути, а, як мовиться, на власні очі побачити та отримати відповідь.

    Тож виробнича екскурсія, яку провели кореспондентам «Рабочего слова» виконуючий обов’язки заступника начальника вагонної дільниці ст. Київ-Пасажирський з екіпірування та постачання Микола МІЩЕНКО та старший майстер механічної пральні Надія ВАСЮК, була не тільки цікавою, а й допомогла усвідомити масштаби діяльності цієї структури. Для того, щоб пасажир зміг одержати чисту постіль, її потрібно працівникам взяти в руки дванадцять разів (!) з моменту вивантаження з вагона і до повернення чистою у вагон. За добу механічна пральня при нормі 44 т переробляє 46,5 т білизни.

    Ще два роки тому цей підрозділ, що входить до структури вагонної дільниці, мав зовсім не такий вигляд, як сьогодні. Щоправда, зовні будівля поки що не зазнала змін. Зате в середині - зовсім інша картина. Колективу вдалося реалізувати задумане, навіть не зважаючи на економічні негаразди. Тут власними силами працівників за зимово-весняний період проведено ремонт і реконструкцію пральні. Працювали днинами - і за малярів, і за мулярів, власноруч клали кахель у цехах. Важливим є і той факт, що практично всі кошти керівництво Київської вагонної дільниці знаходить самостійно, тому ремонт і оновлення приміщень проходить не так швидко, як хотілося б. Справедливості заради скажемо, на першому поверсі, де знаходиться пральний цех, потрібно ще докласти зусиль та знайти для цього відповідну кількість коштів... Проте нас запевняють, що все заплановане реалізують до кінця поточного року, роботи розпочнуть після закінчення літніх перевезень.

    Знайомство ми розпочали з кімнати приймання їжі. Комфортні обідні столи та лави, кухня - всі зручності. Приємна домашня атмосфера. Поряд розташовано спортивний зал, де працює інструктором заслужений майстер з академічного веслування, дворазова чемпіонка світу, призерка Олімпіади у Москві Тетяна Стеценко. Таке знайомство трохи збентежило. Але нам пояснили: ми знайомимо практично усіх, хто збирається у нас працювати. Бо робота не з легких, але кожен з претендентів отримує певний бонус: турботу.

    Як тільки-но екіпірувальники привозять брудну білизну до пральні, включаються в роботу всі, хто є в даний час на зміні - 51 робітник, а всього колектив складається із 305 працівників. У механічній пральні є великий цех, де працює десять пральних машин, чотири сушильні барабани. У цеху з’єднаного майна - шість пральних, три прасувальних та два сушильних барабани. Окрім цього, є ще шість гладильних, десять пральних машин, чотири сушильні барабани. У комплектувальному відділенні працює шість машин.

    Процес тут освоєно до автоматизму. Спочатку у спеціальній кімнаті готується розчин, потім закладається все в машини і починається робота: від попереднього прання до комплектування білизни в індивідуальні пакети, і вже потім - навантаження у мішки. До речі, вони мають різні кольори - від червоного до хакі, відповідно до категорії поїздів. Тож для кожного состава - темна, світла, сатинова, махрова - різна білизна. Все це дуже ускладнює роботу. Тому працівники мріють про єдиний зразок для всіх поїздів, що пришвидшить процес екіпірування пасажирських поїздів.

    Дві нові машини, які придбано на лізингових умовах Південно-Західною залізницею, значно спростили працю робітників. За допомогою комп’ютера на монітор виводиться програма, який вид білизни зараз піддаватиметься механічній обробці і скільки потрібно миючих засобів. Хоча час прання залишився незмінним, година, але за рахунок цих машин, які економлять воду і беруть одноразово чотири простирадла, можна обробити більше брудної білизни. Ця машина не рве білизну, вона просто її віджимає, що значно збільшує термін придатності.

    - Якщо брати до уваги нашу потужність, то нас можна зарахувати до категорії прального комбінату, - розповідає старший майстер механічної пральні Надія Васюк. - Унікальність наша - в тому, що нам немає рівних за кількістю (тоннажністю) обробленої білизни. Ми - єдині в Україна та СНГ. Але машина машиною, а без людей вона всеодно не зможе, як мовиться, показати свої здібності. За кожною машиною працюють люди. Звичайно, обладнання полегшило роботу, та все ж воно не замінить ті механічні дії, які роблять наші співробітники. Робота надтяжка. Зважте, яка висока температура на вулиці, а тут ще йде вал, де температура 180 градусів! Тож ми прагнемо наблизити умови роботи та відпочинку до тих норм, які вимагає час. Адже ці придбані машини, і цей ремонт, який ми зробили своїми силами, все - для нашого колективу. Можна багато чого втілити в життя, якщо керівництво переживає за колектив і всіляко сприяє таким перетворенням.

    - Колишній начальник, який був на початку дев’яностих років на моїй посаді, - доповнює Микола Міщенко, - хотів бачити, аби наші працівників на робочих місцях виконували свої обов’язки в білих халатах. Сьогодні його мрія здійснилася. За останній період і справді виконано для організації праці чимало. Реконструйовано вентиляцію, кімнати для приймання їжі та відпочинку, зроблено ремонт в цехах. Звичайно, багато чого ще треба. Та головне, хоч і з великими труднощами, але сьогодні наші співробітники працюють в нормальних умовах. Проте я пішов би проти істини, якби не згадав про проблеми. Вони безперечно є, але їх вирішення - на контролі. Зазначу лише кілька: недостатній рівень заробітної плати, а звідси, певною мірою, - і не повністю укомплектований штат. Потребує ремонту фасад нашої будівлі та першого поверху пральні. Найважче у реалізації таких проектів - знайти кошти. Тож ми маємо над чим працювати.

    Крім прання білизни для поїздів, механічна пральня виконує замовлення дорожніх лікарень ДКЛ-1, 2, бази відпочинку «Остер», гуртожитку, автобази. Також вона готує білизну для Хмельницької та Жмеринської вагонних дільниць. Слід зазначити, що прання для медичних установ проходить в окремих машинах і навіть в окремій залі.

    Ціна постільної білизни формується на основі багатьох чинників. Комплект складається з матрацу, подушки, рушників, простирадла, наволочки. Все це входить до кошторису прання білизни. А ще в механічній пральні перуть ковдри літні, зимові, чохли на матраци, фіранки, штори, килимові доріжки, що також входить до вартості. За усім цим стоїть важка праця людей. Але те, що пасажирський сервіс розпочинається прямо у цих цехах, ні в кого не викликає сумнівів. Адже від того, як спрацює вагонна дільниця ст. Київ-Пасажирський, а саме механічна пральня, буде залежати настрій пасажира в дорозі.

    Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ

    Ольга ЛИХАЧОВА
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05