РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 29 (6 серпня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 28 за 2010 р.)

    За перші повоєнні роки на Південно-Західній в основному завершилося відновлення залізничного господарства. Вже наприкінці 1948 року за технічною озброєністю і обсягами перевезень магістраль досягла довоєнного рівня. Логіка розвитку підказувала необхідність подальшого технічного удосконалення, нарощування пропускної та провізної спроможностей.

    Зусилля були зосереджені на впровадженні нової техніки сортувальних і дільничних станцій для скорочення простою вагонів. На станції Дарниця, яка вже мала механізовану гірку, вперше на залізниці застосували ультракороткохвильові радіоустановки для зв’язку маневрового диспетчера з маневровим машиністом та складачем, водночас автоматизували управління уповільнювачами, запроваджували також інші новації.

    Майже всі паровозні і вагонні депо було відновлено, причому багато реконструйовано у зв’язку з тим, що на магістраль почали надходити нові потужні серії локомотивів.

    Ставало до ладу велике багатопланове залізничне господарство: екіпірувальні пристрої, пункти водопостачання, електростанції, будинки відпочинку локомотивних бригад, вагоноремонтні і автоконтрольні пункти. На головних напрямках знову вводилося в дію напівавтоматичне і будувалося автоматичне блокування, поліпшувалися засоби зв’язку. Відбудовувалися і споруджувалися на станціях пакгаузи, навантажувальні платформи, льодоестакади. Великі пасажирські будівлі з’явилися в Білій Церкві, Проскурові (Хмельницькому). А на Київському вокзалі стали до ладу дві відновлені зали чекання пасажирів, готель, віадуки для виходу до поїздів, розширені камери схову. Гніванський вокзал - один з кращих на залізниці - побудовано в 1946 році за ініціативи та за підтримки колгоспників Тиврівського району Вінницької області.

    Серйозні матеріальні вкладення поступово покращували якість і колійного господарства.

    Водночас вирішувалися соціальні питання. У 1946 році було збудовано 17 тис. квадратних метрів житла, 500 індивідуальних будинків. На станціях Чернігів, Вінниця, Гречани, Калинівка, Гулівці відновлено будівлі шкіл, а в Дарниці спорудили нову школу на 800 місць. У Миронівці, Новограді-Волинському, Шепетівці відремонтовано спортивні споруди. Люди бачили результати своєї праці, тож трудились з повною віддачею.

    1949 рік став важливою віхою в житті колективу Південно-Західної: заліз-ниця стала рентабельною і значно знизила собівартість перевезень. Протягом перших повоєнних років колектив Південно-Західної магістралі очолював колишній колійний робітник А.П. Молчанов.

    У 50-ті роки магістраль працювала, значно випереджаючи планові завдання.

    У 1953 році начальником Південно-Західної залізниці став П.Ф. Кривонос. Тоді ж Південно-Західну і Вінницьку магістралі було об’єднано.

    У 1956 році обсяг пасажирських перевезень на залізниці зріс у порівнянні з 1951 роком на 60 відсотків, а в приміському сполученні - майже удвічі.

    Збільшилася інтенсивність руху пасажирських поїздів. Впровадження автоблокування на ряді дільниць і переведення всіх стрілок на станції Київ-Пасажирський на електричну централізацію дали можливість збільшити кількість пропуску поїздів в години пік. Каси попереднього продажу квитків обслуговували два мільйони пасажирів на рік, а роз’їзні касири в поїздах - майже мільйон. На залізниці вперше почали широко застосовувати «прямі плацкарти». Скажімо, на вокзалах станцій Хмельницький, Вінниця, Житомир, Кам’янець-Подільський, Шепетівка виділили місця, тож там продавали плацкарти на поїзди, що відправлялися з Києва. Це полегшувало транзитним пасажирам пересадку на Київському вокзалі. Значно зросла доставка квитків «до дому», в санаторії, будинки відпочинку та в установи.

    Помітним був і технічний прогрес. У паровозному депо Київ-Пасажирський почали застосовувати автоматичне наплавлення колісних бандажів, високочастотне загартування металу та інші передові методи.

    У 1957 році на Південно-Західній було впроваджено понад дві тисячі раціоналізаторських пропозицій, економічний ефект від яких перевищив 11 млн. крб. Серед раціоналізаторів були головний механік Дарницької механізованої гірки Ф.П. Дем’яненко, який повністю автоматизував компресорну гірку, а працівники Козятинської вагонної дільниці Н.Я. Брижак, Л.А. Петровський та В.П. Тарасов розробили механізований стенд для автоматичного наплавлення спрацьованих поверхонь голівок автозчеплення тощо.

    У 1957 році Південно-Західна залізниця виконала обсяг вантажообігу, передбачений на 1960 рік.

    РЕКОНСТРУКЦІЯ МАГІСТРАЛІ

    Історія залізничного транспорту - це історія його постійної модернізації та удосконалення перевізного процесу. Особливо потужно розвивався рейковий транспорт у Радянському Союзі у 30-ті та 60-80-ті роки минулого століття.

    На початку 1959 року було розглянуто і затверджено семирічний план розвитку країни (1959 - 1965 рр.). У ньому передбачалася докорінна реконструкція залізничного транспорту на основі масового впровадження електричної і дизельної тяги, сучасних систем автоматики і телемеханіки, посилення колії та підвищення швидкості руху поїздів. Роботи з реконструкції магістралі розгорнулися повномасштабно. Пріоритетними були два напрямки: Миронівка - Фастів - Козятин - Здолбунів та Хутір Михайлівський - Київ. До речі, Конотопське відділення увійшло до складу Південно-Західної у 1959 році. На той час воно значно відставало від рівня технічного стану всієї залізниці.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05