РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 29 (6 серпня 2010) 

  • Координація, відповідальність - це швидкість

    Показників залізничної роботи багато: є і кількісні, і якісні. З’явилися вони не сьогодні, тому, на думку окремих занадто гарячих голів, застаріли. Цей спадок, мовляв, залишила стара система господарювання, і треба відмовитися планувати навантаження та вивантаження, бо все залежить від клієнтів. А основним критерієм має стати час перебування вантажу в дорозі.

    До числа «зайвих» потрапляють і показники технічної та дільничної швидкостей. «Участковую скорость, - пише один з учасників російського інтернет-форуму, однозначно - залізничник, бо знає, що таке вагонопотоки, черговий по станції і хто утримує колію, - «делают» зачастую совсем не повышением количества оборотов колеса за единицу времени, а элементарным упрятыванием «за парк» целых составов, даче по машине ложных сообщений о прибытии вагонов на станцию выгрузки, в то время как эти вагоны физически находятся еще за 300 - 400 км. Кто работает, тот знает».

    Українська залізнична галузь теж успадкувала критерії роботи, запроваджені у попередні роки. Звичайно, немає нічого вічного, частина показників колись вийде з ужитку. Але швидкість, технічна, дільнична і ряд інших залишатимуться універсальними параметрами, які виявлятимуть дійсний стан залізничних перевезень. За висловлюванням одного із залізничників, дільнична швидкість - це вершина айсберга. По ній видно, як організовано рух поїздів, як працюють локомотивні депо, дистанції колії, сигналізації, електропостачання. Тобто практично всіх, хто причетний до транспортної роботи.

    Довідник радянського часу пояснює: дільнична швидкість (вона ж комерційна) - це середня швидкість руху поїзда між суміжними технічними (деповськими) станціями із врахуванням часу простою поїзда на проміжних (лінійних) станціях. У Радянському Союзі вона коливалася між 34 і 35 кілометрами на годину.

    Коли врахувати, що швидкість не росте різко, що окремі вантажі краще возити повільно, то можна й сьогодні орієнтуватися на цей показник.

    Дійсно, на порозі третього тисячоліття, приміром, Куйбишевська залізниця в Росії мала середню дільничну швидкість вантажних поїздів 38,8 кілометра на годину. Укрзалізниця планувала у 2008 р. підняти її до 40,4.

    Середня швидкість по залізниці фактично означає планку, нижче якої дирекціям опускатися не рекомендовано. У Конотопській впродовж останніх років цей показник високий. Пригадую, як на одній з нарад прозвучала фраза, що раніше за подібний результат начальникам давали Героя Соціалістичної праці (найвища трудова нагорода в СРСР - авт.).

    Досягнутий рівень - своєрідна «фішка» конотопчан. Ним дорожать. Найменша тенденція до зниження, переконувався, відразу ж потрапляла у поле зору керівництва. «А чому стільки обмежень швидкості там то і там»? - запитання в першу чергу ставилося начальником дирекції Дмитром КУШНІРОМ чи його заступником Василем БУЦЕРОГОЮ на оперативній нараді. Звучала відповідь представника дистанції колії. Якщо колійникам була потрібна допомога, погодження дозволів у Києві, лобіювання інтересів у найвищих кабінетах, діяли спільно та разом. Тому запорукою успішного результату треба вважати тут, передусім, злагодженість й високу координацію зусиль.

    На середину липня в дирекції показники швидкостей становили: технічна на електротязі - 56,98 кілометра на годину, на тепловозній - 45,99 кілометра на годину; дільнична - 50,59 і 45,45 відповідно. І це при тому, що в першій половині літа на перегонах головного ходу інтенсивно велися колійні роботи - практикувалися довготривалі «вікна», а пропуск поїздів здійснювався по одній колії. Так при плані 34,7 кілометра модернізації було виконано 23,5, капітальний ремонт стрілочних переводів на рік - 18 комплектів, укладено 12.

    Факторів, які впливають на швидкість багато. Щоб виділити головні, звертаюся за допомогою. Віталій БАРАБАШ, заступник начальника відділу перевезень, рекомендує поговорити з диспетчерами. На думку Сергія ОселедцЯ, старшого локомотивного диспетчера Конотопської дирекції, багато вартує якісне планування роботи диспетчерського апарату. Щоб зменшити позаграфікові зупинки поїздів, число додаткових обгонів і схрещень маршрутів тощо. Багато залежить від кваліфікації диспетчерів. Нині у дирекції завершується зміна поколінь - прийшла молодь. Але традиції, атмосфера високої трудової самовіддачі збережені. Старші товариші - чергові по дирекції Микола НЕМЕРЕЦЬ, Микола ПІДБЕРЕЗНИЙ, Юрій ПЕРЕДЕРІЙ, диспетчери Юрій ТЕЛЕГУЗ, Віктор БУРИЙ, Віктор ОПОЛОНСЬКИЙ, Петро ФЕДЮРКО, Микола МОЛОДЦОВ вчать, передають досвід недавнім студентам. Зрозуміло, добре вчать - сама диспетчерська робота того вимагає.

    Але це загальні чинники, вони діють постійно. Конкретно ж на швидкість у дирекції за останні місяці вплинула електрифікація дільниці Конотоп - Ворожба і запроваджене тут двостороннє автоблокування. Також добре, що ТО-2 локомотивів виконується нині в Конотопі - зменшено резервний пробіг. Що на належному рівні утримується колія і засоби сигналізації та зв’язку. «Показник швидкості, - резюмував співрозмовник, - це показник злагодженості між всіма службами. Буде вона - будуть швидше крутитися колеса».

    Фактори, які впливають на швидкість руху поїздів, з’ясувалося в розмовах із диспетчерами Конотопської дирекції, можна розділити на технічні - потужні локомотиви, нові вагони й колія тощо, та організаційно-людські. На останніх вони й наголошували. Що ж, дійсно, у практично однакових умовах маємо різні результати. І дійсно, зростання відповідальності кожного залізничника за свою роботу обов’язково викличе паралельне зростання показників швидкості. Та хіба лише швидкості?..

    Микола ПАЦАК
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05