РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 27 (16 липня 2010) 

  • Як стимулювати творчу активність?

    Охорона праці у локомотивному господарстві - завдання не з простих. Адже робота локомотивних бригад має чимало особливостей, пов’язаних із психологічним і фізичним навантаженням на машиніста, його помічника під час руху поїздів маршрутами. Та й фахівці ремонтних, обслуговуючих бригад депо при виконанні тих чи інших робіт мають ризик отримати травми. Як цього уникнути, зберегти життя та здоров’я залізничників? Це питання обговорювалось під час проведення школи передового досвіду з охорони праці, що проходила днями у локомотивному депо ст. Жмеринка. Своїм досвідом ділились начальники секторів охорони праці локомотивних депо та служб, головні інженери локомотивних служб усіх залізниць. А проводив цей захід головний інженер головного управління локомотивного господарства УЗ Юрій БІЛОУС. Він проаналізував роботу локомотивного господарства Укрзалізниці щодо забезпечення умов праці впродовж минулого та поточного років, а також визначив основні завдання з охорони праці на майбутнє.

    У доповіді відзначалось, що, на жаль, не вдалось уникнути випадків травматизму при експлуатації, ремонті та обслуговуванні локомотивів. А їх на залізницях України сталось 117, із них шість завершились смертю людей. Кожен із таких випадків було детально проаналізовано, зроблено висновки та визначено заходи щодо запобігання каліцтву людей. Представники нашої залізниці, а це - головний інженер локомотивної служби Сергій ЗОЛОТАРЬОВ, начальники секторів охорони праці служби Антон РОЖАНСЬКИЙ, локомотивних депо ст. Козятин Дмитро КУЗЬМЕНКО та ст. Шепетівка Валентин ГРИГА поділились й своїм досвідом у цій сфері. Зокрема в їх виступах йшлося про взаємодію фахівців охорони праці з лікарями при проведенні медичних оглядів, застосування методики з видачі та вилучення талонів попередження, про роботу уповноважених трудових колективів з питань охорони праці та інших.

    Немало корисного почули представники нашої залізниці під час виступів колег з інших магістралей. Та, напевне, уроки школи передового досвіду не були б повноцінними без практичного показу. Головною складовою проведеного заходу було знайомство з досвідом роботи локомотивного депо ст. Жмеринка у сфері охорони праці. Причому це знайомство проходило наочно. І показати жмеринчанам було що.

    Перш за все - це кабінет охорони праці. Він доволі просторий, світлий, облаштований за сучасним дизайном та технологією. 2008 р. тут проведено капітальний ремонт. Обстановка сприяє плідній праці.

    - Працівникам різних спеціальностей краще сприймати правила й інструкції з охорони праці, якщо вони подаються з використанням відеофільмів, діючих моделей, всього того, що вражає кольором, виконанням, відповідає їх інтересам у повсякденному житті, - розповідає начальник сектору охорони праці депо Ірина МОСКАЛЮК. - Тому в нашому депо створено і діє відповідний сучасний кабінет, який практично оновлюється кожних п’ять років. У ньому одночасно можуть навчатися 40 чоловік. Цей кабінет - одне з перших приміщень на підприємстві, яке відвідує людина при вступі на роботу, де отримує вступний інструктаж, навчання з питань охорони праці відповідно до своєї професії.

    - Тематичний спектр величезний. Рухомий склад, об’єкти котлонагляду, - продовжує Ірина Іванівна, - робота з електрогазо-зварювальною апаратурою, верстатним обладнанням, електроустаткуванням, застосування кислот, лугів та інших шкідливих речовин. Усе це у процесі виробництва являє собою реальну загрозу для здоров’я та життя людей. Однак лише за умови, якщо працюючий не повною мірою навчений безпечним методам праці, досконало не володіє в технологією роботи із застосуванням засобів колективного та індивідуального захисту. На сьогодні в кабінеті є все необхідне для проведення якісного вступного інструктажу, перевірки знань, надання консультацій працівникам депо, проведення занять в «День охорони праці».

    Ще частіше подібні заходи проводяться й у куточках охорони праці, безпосередньо на виробничих дільницях. А що такі є у кожному цеху, учасники школи змогли переконатись під час огляду локомотивного депо. Кожен осередок має свою особливість, яка зумовлена специфікою виробничого процесу.

    Варто зауважити й те, що у локомотивному депо ст. Жмеринка заходи з охорони праці тісно пов’язані із технічним навчанням фахівців. Для цього тут створено учбовий корпус, який включає шість кабінетів. Їх оснащено діючими макетами, світловими схемами, необхідною нормативною документацією. Кожен працівник депо має змогу тут отримати технічну консультацію, переглянути навчальний фільм, ознайомитися із діючими наказами з безпеки руху поїздів, пройти перевірку знань тощо. А 2008 р. електровозний кабінет обладнано тренажером для навчання локомотивних бригад веденню поїзда локомотивом серії ЧС-4 на дільниці Київ - Козятин.

    Та затрати на обладнання кабінетів, куточків охорони праці були б марними, без позитивних результатів. А вони в колективі локомотивників, у царині безпечної роботи, непогані. Починаючи з 2003 р., у депо не було жодного випадку виробничого травматизму. Окрім того, за останні роки тут проведено чималу роботу, спрямовану на покращення умов праці. Зокрема, реконструйовано цех ТО-2. Це не лише збільшило його пропускну спроможність, а й покращило умови праці для 90 фахівців. Це стосується освітлення, обігріву та вентиляції, обладнання побутових приміщень тощо. Крім того, проведено ремонт цехів поточного ремонту - дизельного, автоматного, механічного та ін. Усе це і є передовим досвідом, який варто переймати іншим локомотивним депо.

    А щодо рекомендацій, які запропоновані за результатами проведення школи передового досвіду у Жмеринці, то назву лише головні.

    Перш за все - продовжувати роботу зі створення зразкових кабінетів з охорони праці, оснащених сучасною оргтехнікою. Приведення культурного стану локомотивних депо до рівня вимог нормативів з охорони праці та ПТЕ - також неабияке за важливістю завдання. Заплановано впровадити на всіх підприємствах локомотивного господарства програму «автоматичний екзаменатор» за допомогою ЕОМ. А для підвищення ефективності роботи системи інформації «Людина на колії» застосувати систему стимулювання тих працівників, котрі виявляють порушення правил безпеки особами, які працюють на колії...

    Вважаємо це цікавим методом мотивації задля гарантування безпеки на виробництві. Завдання керівників галузевих підрозділів по суті має зводитись до того, щоб розкрити творчу ініціативу тих працівників, які намагаються покращити стан у сфері охорони праці зокрема.

    Никифор ЛИСИЦЯ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05