РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 25 (2 липня 2010) 

  • Поступу кроки невпинні


    Перший начальник ЕЧК-2 Анатолій Страпко (у центрі), 1954 р.

    Відкриття нової електрифікованої дільниці Конотоп - Ворожба співпало у часі з 60-річчям початку ери електричної тяги на столичній магістралі. Інформація про це на шпальтах нашої газети схвилювала багатьох читачів. З’ясувалося, що є серед них свідки і навіть активні учасники тієї знаменної події, коли 26 травня 1950 р. у перший рейс першою електрифікованою дільницею завдовжки 22 км відправився електропоїзд Київ-Пасажирський - Боярка. Добре пам’ятає цей день і ветеран галузевої служби електропостачання Степан Бондар, який завжди радий поділитися спогадами про славні справи з минувшини нашої залізниці.

    З того пам’ятного весняного дня поступ електрифікації на Південно-Західній не припиняється, й на сьогодні експлуатаційна довжина електрифікованих ліній зросла стократ і сягає 2150 км, а розгорнута довжина контактної мережі становить майже 6000 км. І цей процес продовжується семимильними кроками. Здається, лише недавно раділи ми відкриттю електрифікованої дільниці Коростень - Шепетівка, та ось нас надихає нова звістка: вже гудуть електропоїзди на маршруті Конотоп - Ворожба! А далі, немає сумніву, почуємо й про нові звершення.

    Ювілейна дата спонукає кинути погляд у минуле і з висоти шести десятків літ оживити деякі деталі знаменної події. Багатьом читачам, певне, буде цікаво дізнатися, що першим електропоїздом на Південно-Західній був состав із трьох «трофейних» вагонів Берлінського метро, обладнаних пантографом. Первістки електрифікації живилися від постійного струму напругою 825 В з тягової підстанції Пост-Волинський, тому що саме такою напругою живилися електродвигуни моторних вагонів метро. Таких составів на той час за розкладом передбачалося десять пар на добу.

    Першим начальником тягової підстанції був Семен БОЛТЯНСЬКИЙ, а першим начальником району контактної мережі Пост-Волинський (ЕЧК-1) - Іван ШЛАКАНЬОВ, а через рік - Анатолій Страпко, який у той час працював ст. енергодиспетчером і організовував пуск першої електрички.

    Пожовклі світлини свідчать: перша електричка була не лише тріумфом залізничників, а й справжнім святом для всіх киян. Хоч, начебто, невеличкими були витоки електрифікації на Південно-Західній, але з часом малий струмок перетворився на могутній потік. У січні 1953-го дільницю Київ - Боярка було реконструйовано під постійний струм напругою 1650 В, і по ній почали курсувати вітчизняні електропоїзди. У 1963-му всі електрифіковані дільниці від Києва до Фастова, Броварів, Немішаєва, довжиною 141 км, переведено на напругу 3300 В постійного струму. Важливим етапом розвитку електрифікації на залізниці стало впровадження електротяги для всіх видів поїздів на змінному однофазному струмі напругою 27500 В промислової частоти 50 Гц. У 1962-му було електрифіковано колії ст. Миронівка і споруджено на ній тягову підстанцію. У наступному контактна мережа простяглася від Миронівки до Фастова, а ще через два роки до Здолбунова, що дозволило перевести на електротягу напрямок вантажопотоків Донбас - Карпати. У 1965 - 1967 рр.


    АДМ готується в путь

    на змінному струмі було електрифіковано дільницю Хутір Михайлівський - Бровари. Тоді ж виконано складні роботи з переводу пристроїв електропостачання з напруги 3300 В постійного струму на 27500 В змінного, а також пристосування пристроїв СЦБ та зв’язку під нові умови. Це сприяло повному переводу на електротягу транс’європейської магістралі Москва - Київ - Львів - Прага.

    За роки незалежності України, завдяки ініціативі та наполегливості начальника служби електропостачання Валерія Сухомлинова, силами і коштом залізниці електрифіковано понад 550 км експлуатаційної довжини колій. Видатними подіями в історії нашої залізниці стали відкриття руху з електричною тягою на дільницях Яготин - Гребінка, Жмеринка - Гречани - Підволочиськ, Ніжин - Чернігів, Коростень - Новоград-Волинський - Шепетівка, Конотоп - Ворожба... На сьогодні понад 95% усіх видів перевезень на Південно-Західній виконується на електротязі.

    Багато чого змінилося з тих далеких часів, коли перша електричка вирушила зі столичного вокзалу. Тож цілком зрозуміле бажання кореспондентів залізничної газети довідатись, як зараз функціонує найперша електрифікована дільниця нашої магістралі, познайомитися з людьми, які обслуговують її. Від начальника Київської дистанції електропостачання (ЕЧ-1) Володимира КОВАЛЯ ми дізналися, що експлуатацію тих «ювілейних» 22-х електрифікованих кілометрів нині здійснюють райони контактної мережі станцій Київ-Волинський (ЕЧК-1) (до Вишневого) і Мотовилівки (ЕЧК-2) (від Вишневого до Снітинки).

    Перші кілометри контактної мережі кріпилися на опори - зварні конструкції зі сталі кутового профілю. Проте навіть метал старіє від невблаганного подиху часу. Тому вже кілька років поспіль на Фастівському напрямку провадиться реконструкція контактної підвіски із заміною застарілих металевих опор на залізобетонні. На «ювілейній» дільниці Київ-Пасажирський - Боярка старі металеві опори вже повністю замінено на нові й на них закріплено контактну мережу. Залізобетонні опори вишикувалися й до ст. Васильків, проте контактну мережу тримають ще старі металеві конструкції. Звичайно, «залізні ветерани» могли б і надалі служити залізниці, та безпека руху не визнає умовного способу, вона вимагає навіть не сто-, а двохсотвідсоткової гарантії. Тому галузевою службою електропостачання передбачено поетапну заміну всіх застарілих опор контактної мережі на нові. Цією справою займаються трудівники Вінницького будівельно-монтажного поїзда №392, мотовилівські енергетики з готовністю підставляють їм плече допомоги.

    Про поточні справи ЕЧК Мотовилівка розповідає ст. електромеханік Юрій Кирсенко, який у відсутність начальника Володимира Якубовського виконує його обов’язки. Електрифікація прийшла до Мотовилівки у 1955 р. ЕЧК-2 виникло роком раніше, першим начальником його був Анатолій Страпко. Була тут колись і тягова підстанція постійного струму. Згодом, коли залізниця перейшла на змінний струм, підстанція стала районною.

    Як розповів Юрій Вікторович, район контактної мережі ст. Мотовилівка обслуговує контактну мережу і повітряні лінії на дільниці від Вишневого до Снітинки, розгорнута довжина мережі, що обслуговується, сягає 120 км. Дільниця належить до міжнародного транспортного коридору, на якому цілодобово не замовкає гуркіт вантажних та пасажирських поїздів. Стежити за станом такої поважної за віком контактної мережі, звичайно, справа досить копітка. Для нечисленного колективу роботи багато. Вона полягає в основному у плановій ревізії контактної мережі. Згідно з існуючим графіком, працівники ЕЧК на автомотрисі виїздять на лінію і перевіряють стан елементів контактної мережі.

    Сідаємо разом з бригадою енергетиків в автомотрису АДМ. На сьогодні для них намічено провести ревізію заземлення опор контактної мережі, а також вантажно-компенсуючих пристроїв на лінії Мотовилівка - Васильків. Отримавши інструктаж від керівника, бригада у складі електромехаників Олександра Кирсенка, Олександра Самкова та електромонтера Сергія Шевцова вирушає в путь. Машиніст автомотриси Сергій МацкевиЧ вступає в переговори з черговою по ст. Мотовилівка. Через кілька хвилин вихідний сигнал з під’їзної колії спалахує зеленим...

    Мотриса набирає хід, а я подумки лину в минуле: величні справи, героїчні люди постають перед очима. Спасибі Вам, Степане Бондар, за захоплюючу подорож у часі. Це завдяки Вам, і таким як Ви ентузіастам, не припиняється на нашій залізниці зв’язок поколінь.

    Фото Валентини ЧЕЛЮСКІНОЇ та з архіву редакції

    Анатолій РОМАНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05