РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 23 (18 червня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 21 за 2010 р.)

    А талановитому раціоналізатору було присвоєно високе звання Героя Соціалістичної праці. Так було і коли рядовий М.Е. Анніков знайшов новий спосіб рубки рейок. Секрет його роботи полягав у тому, що перший удар він наносив по ребру підошви рейки, порушуючи цим структуру металу. І замість 8-9 ударів кувалдою вистачало трьох, що давало за зміну можливість виконати 230 рубок, замість колишніх 63. Аннікову теж було присвоєно звання Героя Соціалістичної праці. Одним з «вузьких» місць було свердління отворів у рейках. Чого тільки не робили. І тоді старший лейтенант Остапенко запропонував робити до 500 отворів діропробивною рушницею.

    У першій половині вересня 1943 року були звільнені від фашистської окупації майже всі станції Конотопського відділення магістралі, зокрема залізничні вузли Ворожба, Конотоп та Бахмач. А 15 вересня був очищений від окупантів Ніжин - важливий транспортний вузол, який ворог хотів перетворити на опорний пункт оборони на шляху до Києва. Зі звільненням Ніжина противник втратив останню залізничну рокадну магістраль на лівому березі Дніпра.

    Услід за радянськими військами до Ніжина прибула оперативна група управління Південно-Західної залізниці на чолі з її керівником С.В. Гусєвим.

    Група відразу ж приступила до активної роботи. Відновлювали структурні підрозділи залізниці, комплектували апарат управління та відділень, ставили до ладу щойно звільнені станції, налагоджували рух поїздів.

    Оперативна група працювала в тісному контакті з частинами залізничних військ, якими командував генерал П.А. Кабанов. Пліч-о-пліч працювали на звільнених дільницях і бійці військово-залізничних частин, і наші колійники, і колгоспники навколишніх сіл - одне слово, усі, хто міг користуватися лопатою, костильним молотком тощо. Вже наприкінці вересня 1943 року пішли поїзди по лініях основних фронтових напрямків довжиною понад 700 км. На дільниці Конотоп - Ніжин відновлювалися відразу обидві колії.

    Після звільнення Ніжина більш жорстокими стали бої на київському напрямку. Долаючи шалений опір ворога, радянські війська 19 вересня оволоділи містами з великими залізничними станціями Прилуки, Пирятин, Лубни. 21 вересня війська Центрального фронту вибили ворожі сили із стародавнього Чернігова - обласного центру України і великого залізничного вузла.

    29 вересня частини 1-го Українського фронту зламали опір противника і, відкинувши його на правий берег Дніпра, зайняли Дарницю - важливий залізничний вузол і велику сортувальну станцію.

    Наближався час визволення багатостраждальної столиці України. Відступаючи, фашисти знищували все, що їм вдавалося.

    Колії в багатьох місцях були висаджені, різні залізничні пристрої, будівлі та споруди розбиті і перетворені у руїни.

    Для того, щоб забезпечити високий темп наступальних операцій радянських військ, потрібно було швидко відновити і перевести на широку колію до 1 тис. 200 км залізниці на Лівобережжі. Було прийнято рішення в першу чергу ввести в дію лінії Ворожба - Київ та Бахмач - Гребінка - Золотоноша. На виконання цього завдання і зосередили свої зусилля залізничники. Роботи велися під час нальотів фашистської авіації, яка систематично бомбардувала відновлені дільниці, прагнучи вивести їх з ладу.

    30 вересня 1943 року перший поїзд прибув на звільнену станцію Дарниця. Вона була майже повністю зруйнована. Не вціліли жодна колія, стрілка, будівля. Довоєнна Дарниця була великою і красивою околицею Києва. Тут, навколо залізничного вузла, розміщувалися великі промислові підприємства. Тепер же на їх місці були лише руїни, а населення тулилося в землянках. Настав час відновлювати залізничний вузол і житло. Невдовзі станція Дарниця запрацювала на повну потужність.

    Більшу частину доби вона була переповнена військовими вантажами. Фашисти йшли на всілякі хитрощі, щоб розбомбити Дарницю. Значна частина бомб мала детонатори уповільненої дії. Варто зазначити, що станція розташована поблизу Дніпра, на піщаній місцевості, тож бомби часто проникали на велику глибину. Але незабаром сапери знаходили і знешкоджували їх.

    Перший повітряний наліт на станцію гітлерівці здійснили 5 грудня 1943 року, останній - 11 червня 1944 року. Таким чином, Дарниця працювала під вогнем ворога більше півроку. Деякі колії доводилося відновлювати десятки разів. Двічі заново відбудовували паровозне і вагонне депо.

    Особливо великих пошкоджень і людських втрат завдав бомбовий удар фашистської авіації по станції 8 квітня 1944 року. На коліях тоді скупчилося багато ешелонів. Там були вагони з боєприпасами, пальним, а також кілька десятків теплушок з бійцями. Стояв там і санітарний поїзд. Ворожа авіація вщент знищила станцію, загинули люди і, зокрема, понад сто залізничників нічної зміни.

    Того ж року відбулася одна з важливих подій в житті залізничників. Президія Верховної Ради СРСР видала 4 вересня 1943 року Указ про введення персональних звань і нових знаків розрізнення для особового складу залізничного транспорту. Це рішення було прийнято з метою зміцнення єдиноначальності і трудової дисципліни, поліпшення роботи залізничного транспорту.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05