РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 22 (11 червня 2010) 

  • Великий комбінатор на сталевих рейках


    Фото www.zwiehoff.com

    - Пам’ятаю, як у далекому дитинстві під час відвідин виставки технічної творчості у столичному Палаці піонерів дуже здивувався, побачивши діючу модель авто на комбінованому ходу. Іграшкова вантажівка вміла швидко їздити по… коліях. Дива. Розповідали, що скоро подібні великі машини вийдуть на залізничний транспорт.

    Ідея використання автомобілів для руху рейками не є новою. Вже в середині 1960-х рр. було створено перші автівки Unimog з підвісним механізмом, спрямовуючі елементи якого ковзали по рейках, забезпечуючи стійкий рух машини стандартною залізничною колією. Привід діяв за рахунок тертя між автомобільними резиновими колесами і рейками. Згодом елементи ковзання було замінено роликами, які котилися рейками, а ще згодом - допоміжними осями типу залізничних колісних пар з колесами малого діаметру.

    Значною перевагою цих автомобілів є те, що до місця виконання робіт машина йде на автомобільному ходу по шосе, що значно заощаджує час. Крім того, цей вид рухомого складу набагато дешевший у порівнянні із суто залізничним, вважають експерти.

    Як зазначає журнал «Железные дороги мира», автомобілі на комбінованому ході відіграють важливу роль у європейському транспорті. Вже давно існує відповідний стандарт для цього виду техніки.

    Серед найкращих зразків комбінованих автомобілів називають ті, які мають мінімальне за обсягом і масою додаткове обладнання для руху по рейках. Це забезпечує значно низькі витрати на придбання рухомого складу, його обслуговування та ремонт.

    Приміром, у Німеччині найбільш вдалими з точки зору експлуатації вважаються автомобілі компанії Мерседес-Бенц. Ця серія оснащується компактними залізничними осями для стандартної у Німеччині колії 1435 мм. Дискові колеса, за спеціальною технологією напресовані на вісь, забезпечують безперешкодне проходження над пристроями сигналізації та автоблокування і через дільниці із контррейками.

    Для експлуатації «комбінатора» на Німецьких залізницях машину обладнують системою гарантування безпеки руху, апаратурою для контролю за пильністю машиніста, лобовими і хвостовими сигнальними вогнями, приладами для заземлення і системою автостопу.

    Цікавим є використання німецької техніки на комбінованому ходу під час маневрової роботи. Високий коефіцієнт тертя резинових коліс об рейки дозволяє розвивати швидкість від 25 км/год і нижче в обох напрямках руху завдяки удосконаленій 8-ступінчастій коробці передач. А без причіплених вагонів машини на комбінованому ходу досягають швидкості до 50 км/год. За оптимальних умов подібні комбінатори можуть транспортувати причіплену масу до 1300 тонн. Але на Німецьких залізницях цей показних не перевищує 800 тонн.

    Ось деякі напрямки, де застосовують комбінований транспорт: боротьба із рослинністю у межах колійної інфраструктури з використанням устаткування для обприскування; обрізування гілля та кущів для очищення профілю колії; робота з вантажопідйомним краном в одному тандемі із причепом на комбінованому ходу. А ще це чудовий помічник для залізничних енергетиків: ревізія і ремонт устаткування контактної мережі за допомогою підйомних механізмів. Останні працюють як одне ціле з машиною-комбінатором. Головне, як зазначають експерти, що завдяки автомобільним шинам він не «прив’язаний» до колій. Потрібно, приміром, терміново передислокуватися на віддалену дільницю, а на рейках у цей час - состав, який звичайним маневровим локомотивом і не об’їдеш, ось тут неоціненну допомогу може надати нам вже знайомий трудівник.

    Готуючи цей матеріал, ми поцікавились думками експлуатаційників, які працювали або працюють на комбінованому транспорті. На сайті Parovoz COM віддають перевагу комбінованому транспорту на звичайних сталевих колесах. Через те, що при зчепленні «колесо-рейка» під час зимової ожеледиці резинові колеса можуть по-справжньому «посковзнутися». Ось тоді - чекай на схід з рейок.

    Деякі експерти більш прихильно ставляться до американського комбінованого транспорту. Приміром, зазначається, що вагонний тягач Trackmobile (США) працює на звичайних сталевих колесах, гальмує усім складом поїзда, за використання поїзної гальмівної пневматичної магістралі. Ця машина не пасує перед ожеледицею.

    Їй під силу долати ті місця на рейках, де розсипано цемент, пісок тощо

    Через що така увага до комбінованого транспорту в Європі та Америці? Машина є привабливою з економічної точки зору. Це альтернатива маневровим локомотивам. Адже витрати пального набагато нижчі, ніж у маневрових тепловозів. А користі від потужного комбінатора, як стверджують експерти, багато.

    Чи використовуються подібні машини в Україні? Той же інтернет переконує, що за радянських часів німецькі «комбінатори» працювали у чорноморських портах. Була спроба експлуатувати їх і на вітчизняних залізницях. На жаль, більш точних даних не маємо. Поки що.

    Віктор ЗАДВОРНОВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05