РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 21 (4 червня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 20 за 2010 р.)

    П’ять бронепоїздів, у тому числі три з командами залізничників, до останньої хвилини вели вогонь по ворогу. Бої йшли біля лінії залізниці. Фортеці на колесах прагнули виручити товаришів, пробити їм дорогу в тил.

    В останній раз зібралися командири на військову раду. Було вирішено підірвати бронепоїзд. Позбавлені маневровості, вони тепер служили лише зручною мішенню для ворога.

    Пролунали вибухи, злетіли в повітря уламки, рейки, шпали. Під їх прикриттям героїчні екіпажі відійшли в ліс. Багато хто з них влилися в партизанські загони. Велика група працівників магістралі довго відстрілювалася від насідаючих гітлерівців. Смертю героя загинув С.П. Голованьов. Тоді загинули начальник Південно-Західної залізниці П.М. Некрасов і начальник політвідділу А.В. Смирнов, начальник локомотивної служби І.П. Морозов, начальник служби зв’язку А.А. Іванов та інші працівники.

    РЕЙКОВА ВІЙНА

    Ворог окупував Південно-Західну залізницю, захопив стародавній Київ. Але війна тільки починалася. І кожен залізничник знайшов своє місце у всенародній боротьбі. Одні працювали в далекому тилу на Карагандинській, Туркестано-Сибірській, Пермській залізницях, інші склали екіпажі паровозних колон особливого резерву НКШС, а багато хто влилися у військово-експлуатаційні та відновлювальні підрозділи.

    Чимало залізничників стали бійцями підпілля, повели рейкову війну в партизанських загонах. Вже через кілька днів після захоплення столиці України загриміли вибухи на Київському залізничному вузлі. Були знищені цехи локомотивного депо Київ-Пасажирський, Київського паровозовагоноремонтного заводу, водокачка, будівлі станції Київ-Товарний, підірвані Солом’янський та Повітрофлотський мости.

    Крім Києва, активно почали діяти підпільники і партизани в Ніжині, Вінниці, Козятині, Коростені та на багатьох вузлових станціях залізниці. На колії Київського залізничного вузла і перегонах фашисти зганяли тисячі людей, примушуючи їх відновлювати колійне господарство, водопостачання, сигнальні пристрої, цехи, депо та майстерні. Окупанти гарячково поспішали дати вихід за Дніпро військовим ешелонам, які нагромадилися під Києвом. Але часті диверсії і саботаж нерідко зводили нанівець зусилля ворога.

    У Києві найбільш активно розгорнув свою роботу Залізничний підпільний райком партії під керівництвом секретаря райкому А.С. Пироговського і його соратників І.М. Сікорського та Г.І. Левицького. Разом з ними активно діяв член підпільного міськкому партії В.С. Кудряшов - надзвичайно яскрава особистість. Райком став організаційним центром потужного супротиву киян окупантам. Активно проявив себе в підпіллі інструктор політвідділу залізниці Г.П. Миронич, а також Б.І. Петрушко, яка до війни працювала в конторі обслуговування пасажирів.

    Наприкінці вересня 1941 року гестапо і поліція провели масові облави і арешти та кинули до катівень понад 50 підпільників.

    Проте підпілля продовжувало діяти. Лише після визволення Києва стало відомо, що в розпорядженні Залізничного райкому партії було понад 40 конспіративних квартир з численними пунктами радіоприймання та розмноження листівок. Один з таких пунктів радіоприймання та випуску листівок перебував у будинку Е.Н. Ярой на Солом’янці. Звідси йшли повідомлення Радінформбюро, тисячі листівок, що підтримували віру людей у перемогу над ворогом.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05