РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ УЗ
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 21 (4 червня 2010) 

  • Вадим ДОВЖУК: «Столична магістраль - монополіст у сфері розміщення реклами на своїй території та об’єктах»


    Рекламний напрямок на Південно-Західній залізниці відносно новий і поки що не задіяний у повному обсязі, а через це здебільшого розглядається як сектор допоміжної діяльності. Втім, з огляду на ресурси столичної магістралі у сфері рекламних площин і носіїв, зацікавленість рекламодавців у співпраці, велику кількість споживачів і, врешті-решт, стабільний прибуток, перспективи даного виду бізнесу виглядають більш ніж привабливо.

    Начальник відділу з організації рекламно-інформаційної діяльності служби з управління майновими та земельними ресурсами Південно-Західної залізниці про перспективи, проблеми та здобутки рекламного сектору, про роботу з рекламодавцями і боротьбу із несанкціонованою рекламою та про інше - в інтерв’ю газеті «Рабочее слово».


    ШІСТЬ МІЛЬЙОНІВ - ДО СКАРБНИЦІ

    - Вадиме Леонідовичу, які основні напрямки діяльності очолюваного Вами рекламного відділу?

    - Перш за все, варто зазначити, що у 2003 році тодішнє керівництво Укрзалізниці побачило окрему дохідну нішу в розміщенні реклами у межах залізниць України. Тоді і було прийнято рішення створити в управлінні столичної магістралі рекламний сектор, який мав би займатися виключно процесом розміщення санкціонованої реклами на вокзалах, у рухомому складі, підрозділах залізниці тощо. Отже, з того часу, можна сказати, що реклама на залізниці стала на рейки. Таким чином, основними напрямками діяльності усього рекламного сектору і нашого відділу, зокрема, є пошук рекламодавців і співпраця із ними на взаємовигідних умовах, а також освоєння ресурсів, тобто рекламних можливостей залізниці.

    - Якими, власне, ресурсами володіє Південно-Західна?

    - Ми користуємося нормативною документацією, яка дозволяє нам розміщувати зовнішню рекламу наших клієнтів уздовж полотна у смузі відведення, на станціях, вокзалах, посадочних платформах, спорудах (будівлі, мости) та інтернет-сайті Південно-Західної. Також це рухомий склад, зокрема приміського курсування, і весь пасажирський парк. Втім, ми розглядаємо можливість збільшення кількості власних рекламних конструкцій. Це досить перспективно не лише в орендній сфері, а й у царині самореклами, тобто у наданні вичерп-ної інформації щодо всіх послуг нашої залізниці. Спектр таких послуг, як відомо, досить широкий, а от адекватної інформації про нього не вистачає. Зрозуміло, що прямого доходу самореклама не дає, однак у кінцевому результаті від неї виграє залізниця. Окрім цього, такі конструкції привабили б рекламодавців, які бажають працювати із залізницею без посередників. Та все ж варто зауважити, що задіяно далеко не всі резерви магістралі, і бажано прискорити темпи розвитку даного сектору.

    - Коли мова йде про розвиток, не можна не сказати про прибуток.

    - Звісно, конкурувати із основними напрямками діяльності залізниці (вантажо- та пасажиро- перевезеннями) ми не в змозі. Натомість щорічні надходження від рекламної діяльності вже з 2008 року складають шість мільйонів гривень.

    БОРОТЬБА ІЗ ПОРУШНИКАМИ

    - Квітень - жовтень - це період найбільшої активізації приміських перевезень. Як з огляду на це поводять себе рекламодавці?

    - Дійсно, приміські перевезення - це окреме питання. Справа в тому, що ефективність реклами в електропоїздах приміських напрямків, а також в міських електропоїздах значно перевищує рівень ефективності реклами, розміщеної у метрополітені. По-перше, метрополітени базуються в мегаполісах, натомість наші поїзди курсують по шести областях держави. По-друге, люди проводять набагато менше часу в метро, тим паче, що там не завжди є можливість адекватно сприймати ту чи іншу інформацію. І по-третє, кількість споживачів реклами у метро й електропоїздах просто не співвідносна. Тому понад 60 відсотків рекламодавців добре проінформовані про рекламу на залізниці та про її ефективність, особливо в електропоїздах. Вони не приховують своєї зацікавленості у такому «ринку збуту». Решта поки що придивляється. Втім, їм слід усвідомити, що столична магістраль не лише гарантує велику кількість споживачів рекламної інформації, а й виступає монополістом у сфері розміщення реклами на своїй території та об’єктах.

    - І все ж таки наявність несанкціонованої реклами на залізниці ні для кого не є секретом...

    - Таке явище присутнє, і воно створює суттєві проблеми для нашої магістралі. По-перше, це, назвемо її так, безкоштовна оренда рекламної площі, рекламних носіїв і, як правило, досить вигідних. По-друге, це псує залізничне майно. Адже не так просто прибрати той чи інший плакат, листівку тощо, які розміщено всупереч вимогам до рекламних матеріалів. Їх доводиться здирати, як говориться, із м’ясом. Наша боротьба із несанкціонованою рекламою майже завжди обмежується фіксуванням порушення, складанням актів і демонтажем незаконно розміщеної інформації. На це також потрібні людські та часові ресурси. Аби притягнути порушника до відповідальності, його перш за все потрібно зловити. У цьому питанні ми покладаємося на працівників лінійної міліції і воєнізованої охорони. Однак порушників ловлять не так часто, як хотілося б. І все ж таки наголошую, що розміщувати несанкціоновану рекламу вкрай небезпечно для самих розповсюджувачів, адже за це передбачено досить суттєве адміністративне покарання. Крім цього, існує проблема із рекламою, термін якої закінчився: її також слід демонтувати, однак через нестачу кадрів це не завжди вдається зробити вчасно. Це, в свою чергу, стимулює появу ще однієї проблеми: рекламодавець не бачить вільної площі, яка його цікавить. У кінцевому результаті залізниця недоотримує гроші. Також непоодинокі випадки, коли з дозволу місцевої влади рекламні носії, скажімо, біг-борди, сіті-лайти, лайт-бокси, встановлюються не лише на території залізниці, а й у зоні, наближеній до небезпечної. Аби владнати ці питання, доводиться залучати органи міліції та прокуратури.

    ЄВРО-2012

    - Втім, зрозуміло, що з огляду на перспективність рекламного сектору на залізниці ця проблема загострюватиметься. Особливо це буде помітно під час залучення рекламодавців улітку 2012 року. До речі, яким чином ваш відділ готується до Чемпіонату Європи, адже основні залізничні артерії пролягають саме у межах столичної магістралі?

    - Так, ми розуміємо, що до України прибуде новий споживач й у чималій кількості, якому буде потрібна вся інформація щодо перебування у нашій державі. Наразі ми сконцентрували свої зусилля на всебічному аналізі ресурсів нашої залізниці і готуємося зустрітися з нашими польськими, російськими, білоруськими колегами на предмет їхніх потреб з розміщення реклами. Водночас, можна вже зараз сказати, що певний відсоток рекламної площі буде присвячено саморекламі. Для залізниці вкрай важливо, аби іноземні туристи мали повне уявлення про перелік усіх наших послуг.

    КАДРИ І ТАРИФИ

    - Ви згадували про нестачу кадрів. Зупинимося на цій проблемі детальніше.

    - Наш відділ контролює обіг всієї реклами на Південно-Західній залізниці. Отже, обсяги чималі, а у відділі працює всього лише три спеціалісти… Також нестача кваліфікованих кадрів стосується і підрозділів залізниці. Відомо, що перед кожним із підрозділів встановлено план з розміщення реклами. Однак у багатьох випадках перед відповідальними особами на місцях стоять й інші плани: вантажні перевезення, будівництво, електрифікація тощо. Обов’язки стосовно рекламної діяльності відволікають людей на місцях від основної роботи. Поповнення кадрів має відбуватися із врахуванням специфіки рекламної діяльності: цим мають займатися виключно кваліфіковані спеціалісти.

    - Чи розглядається можливість автоматизованого розміщення реклами та залучення інтернет-технологій?

    - Так. На конференціях, присвячених розвитку рекламно-інформаційної діяльності у межах Укрзалізниці, такі питання ми піднімаємо все частіше. Є задумка впровадити інформаційну мережу. Першим етапом було б оснащення рухомого складу, вокзалів, станцій сучасними засобами трансляції, моніторами тощо. Управління цим процесом і його контроль не потребує обов’язкового виходу на маршрути. У невеличкому приміщенні встановлюється відповідна апаратура. Завдяки чому з’являється можливість керувати та контролювати розміщення реклами, заміну відеороликів, розширення інформаційної мережі тощо. Такі технології успішно задіяні нашими сусідами, час і нам розпочинати їх використовувати. До речі, великих людських ресурсів використання таких технологій не потребує. Все відбувається автоматизовано. Окрім цього, варто «підключатися» до сучасного та досконалого Wі-Fі інтернету. З цим у нас, як відомо, є певні труднощі, однак віртуальна павутина надає великі можливості. Варто було б розпочати з оснащення Wi-Fi зонами міжнародних поїздів та основних вокзалів, створення власного інформаційного контенту (з англ. - вміст). Мається на увазі, коли пасажир входить до всесвітньої мережі у поїзді або на вокзалі, він автоматично потрапляє до нашого контенту, який пропонує йому повну інформацію не лише про послуги залізниці, а й про інші, які йому можуть знадобитися під час перебування у нашій державі.

    - Насамкінець, чи не зупиняють рекламодавців тарифи, встановлені залізницею на розміщення реклами?

    - З огляду на те, що рекламний сектор відносно молодий, залізниця проводить політику гнучкої тарифної системи, в рамках якої також передбачено спектр коефіцієнтів - своєрідних знижок. Все це робиться для залучення більшої кількості клієнтів. Скажімо так, що наші тарифи вигідно відрізняються від тарифів багатьох інших організацій.

    P.S. До речі, одним з найефективніших рекламоносіїв на Південно-Західній залізниці є галузеве видання - газета «Рабочее слово».

    Олексій ГОРЯЧЕВ
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05