РОЗДІЛИ
ПРО НАС
ІСТОРІЯ
НОВИНИ та ІНТЕРВ'Ю
ІНВЕСТИЦІЙНІ ПРОЕКТИ
ПЕРЕВЕЗЕННЯ ВАНТАЖІВ
ПОСЛУГИ
ЦІННІ ПАПЕРИ
ЗАКУПІВЛІ
МІСЦЯ ВІДПОЧИНКУ
ЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ
АНТИКОРУПЦІЙНА ПРОГРАМА
Внутрішній ринок працi
РЕКЛАМА
ПОСИЛАННЯ
ПРЕЗЕНТАЦІЇ
ГАЗЕТА «Робітниче слово»
Інформація про газету
Зворотній зв`язок
Передплата «Робітниче слово»
РОЗКЛАД РУХУ
На вашу думку
Schedule
Мапа сайту
Працевлаштування
Запрошуємо
на роботу
Пошук вакансій
та реєстрація кандидатів
Звернення громадян
Отримання вiдповiдей на актуальнi питання



  • Перелік випусків » № 19 (21 травня 2010) 

  • Історія та сьогодення Південно-Західної (цифри і факти)

    (Продовження. Початок у №39 - 48 за 2009 р., №1 - 18 за 2010 р.)

    6 липня 1941 року керівництво України звернулося до народу із закликом скрізь і всюди чинити жорстокий опір ворожій навалі, стійко і мужньо захищати свою землю від фашистських загарбників.

    «...Де б не з’явився ворог, він повинен знайти собі могилу, - говорилося у зверненні. - Нехай кожна хата і будинок, нехай кожне місто і село несуть смерть гітлерівським бандам... Батьківщина кличе на подвиг до бою, на подвиг у праці...»

    У цілому ситуація в 500-кілометровій смузі оборони Південно-Західного фронту в цей період складалася на користь ворога. Гітлерівці значно перевершували радянські війська в живій силі і бойовій техніці. У смузі фронту наші війська поступалися супротивнику в особистому складі вдвічі, в артилерії і мінометах - у 2,5 раза, в авіації - майже втричі. Тому довелося відійти від кордону на львівсько-київському напрямку на 100 - 200 км. Ворогові вдалося захопити Львів, Луцьк, Рівне, важливі залізничні вузли - Ковель і Здолбунів, Дрогобицький нафтоносний район. Перейшли у наступ і німецько-румунські війська, які завдавали головного удару в напрямку Могилів-Подільський - Жмеринка. Танкові дивізії ворога рвалися до Житомира...

    БРОНЕПОЇЗДИ ВСТУПАЮТЬ У БІЙ

    23 червня в районі Луцька - Броди - Рівне - Дубно відбулася найбільша з початку війни танкова битва за участю майже двох тисяч танків з обох сторін. Наші танкісти, використовуючи високі бойові якості вітчизняних танків, завдали значної шкоди частинами 3-го моторизованого корпусу противника.

    Суттєву допомогу військам у боях з гітлерівцями надавали бронепоїзди. На Київському паровозовагоноремонтному заводі було налагоджено будівництво бронепоїздів. 7 липня з воріт заводу вийшов перший бронепоїзд, а вже до 20 липня - другий. Робітники Дарницького вагоноремонтного заводу і паровозного депо спільно виготовили до 10 серпня і третій, назвавши його «Дарницький партизан».

    Команди бронепоїздів укомплектовували з робітників і службовців-залізничників, які знали артилерійську та стрілецьку справи. За штатом було потрібно 100 чоловік, а подали заяви до команди бронепоїздів 800. Командиром першого бронепоїзда було призначено заступника начальника політвідділу Південно-Західної залізниці А.С. Тихохода. А командиром другого став начальник станції Київ-Пасажирський Л.В. Василевський. Командиром «Дарницького партизана» було призначено інженер М.П. Богданова.

    Грозою для ворога одразу став бронепоїзд народних ополченців під командуванням Л. В. Василевського. Маневруючи на залізничній гілці в районі Мишоловки, він вражав ворога влучним вогнем. Гітлерівці не раз намагалися знищити бронепоїзд. Під час одного з обстрілів командира було тяжко поранено. Командування бронепоїздом взяв на себе комісар С.П. Голованєв.

    Мужність і винахідливість при виконанні бойового завдання проявив особовий склад бронепоїзда ополченців під командуванням О.С. Тихохода. 6 серпня він вибив гітлерівців із залізничної станції Жуляни і вивів ешелон із цінним обладнанням. Таку ж операцію провели ополченці на станціях Пост Волинський та Рихальська. Особливо відзначилися влучним вогнем командир бронемайданчика В. Лункевич, артилерист С. Пономаренко, командири кулеметних розрахунків Я. Приходько, І. Рудик, П. Котих, Е. Цісар, кулеметниця і медсестра О. Ячменева.

    Велику допомогу військам 5-ї армії в боях з гітлерівцями надавали бронепоїзди в Коростенському укріпленому районі. Так, бронепоїзд №15 під командуванням старшого лейтенанта Сімберга, діючи в районі станції Чоповичі, протягом дня першого серпня провів п’ять вогневих рейдів, знищив три протитанкові гармати, дві бронемашини і розсіяв до двох рот ворожої піхоти. Гітлерівці вели по бронепоїзду сильний прицільний артилерійський вогонь, у результаті було пошкоджено бронепаровоз, бронемайданчик і зенітну рубку. Після прискореного ремонту бронепоїзд знову став до ладу і вже 8 серпня в районі станції Коростень артилерійським вогнем знищив дві мінометні батареї противника, розпорошив групу мотоциклістів і скупчення піхоти.

    Активно діяв бронепоїзд №17 під командуванням старшого лейтенанта Овецького. Але в результаті отриманих пошкоджень від артвогню противника подальше його використання стало неможливим. Команда зняла кулемети, а матеріальну частину підірвала.

    На залізничних дільницях Коростень - Білокоровичі, Коростень-Київ, Київ - Фастів бронепоїзди підтримували своїм вогнем радянські війська.

    У бою біля станції Клавдієве бронепоїзди з літером «А» і «В» розгромили штаб гітлерівської частини. У цій операції відзначилися заступник командира А. Підопригора, керівники розвідгрупи К. Ареф’єв і П. Поплавський, командир бронемайданчика Н. Ря-боконь, артилерійські розрахунки А. Кржевського і П. Наумовича, кулеметники О. Жуковецький, І. Курлович, Н. Лазаренко, медсестра Л. Кошавцева та інші.

    У ніч на 15 серпня війська 26-ї армії було відведено із займаних плацдармів на лівий берег Дніпра. Відхід прикривали чотири роти військ НКВС, 92-й прикордонний загін, 78-й залізничний батальйон і два бронепоїзди. Гітлерівці наносили по бронепоїздах з повітря бомбові удари, вели артилерійський вогонь. Але особовий склад продовжував вести бій, а в критичні хвилини бійці і командири бронепоїзда вступали у рукопашний бій із ворогом.

    (Далі буде...)

    Петро МОСКАЛЕНКО
    Контактна інформація
    Україна, 01601, м. Київ, вул.Лисенка, 6
    Приймальня директора регіональної філії: 0(44)-4654410 факс 0(44)-4654107
    Прес-служба тел.: 0(44)-4069708 факс: 0(44)-4069175 email: pres@sw.uz.gov.ua
    Розклад руху поїздів (цілодобово): 0-900-90-80-05 (послуги платні), 0(44) 309-70-05